Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Höst Barn profilbild

Höst Barn

Kvinna ·

22 apr, 2012

Vilka ska Opas i Juni 2012?

Bröstförstoring

Som rubriken lyder vilka ska Opas i juni? Dag, plasering, vart, cc, storlek innan och vad hoppas ni det slutliga visuella resultatet blir ?

513

Sortera efter

Sc11

Kvinna ·

28 jun, 2012

Cestlavie & tillslut hur mår ni? hur känns det? :)
Gilla

Ramlösa76

Kvinna ·

29 jun, 2012

Jag opererades den 27:e och igår var det en piece of cake. Men idag på morgonen kändes det verkligen att det var något dom hänt i bröstpartiet :) Det värker, ilar och och supersvullet. Gör min gymnastik o tig medicinerna och det känns redan bättre. Toppen från kliniken är faktiskt väldigt skön. Men jag skulle vilja öppna Och lufta lite, är svettig efter att ha sovit och haft ont. Att sova på rygg är verkligen INGEN FAVORIT! Har turen att bo med världens bästa sambo. Vetetusan hur det hade gått annars :P Är mornarna jobbiga för er oxå?
Gilla

Rumidz

Kvinna ·

29 jun, 2012

Jag mådde illa hela dagen igår... spydde aldrig men det var ju ingen höjdare...

Det vänstra bröstet spänner och är mkt mer svullet än det högra men det gör inte direkt ont.

Jag sover bra men mycket, så jag är trött hela tiden av pillrena, vilket gör att jag vaknar efter några timmar på natten, dock inga problem att somna om. Var ute med hunden en liten sväng igår men blev lite yr.

Ska ringa kliniken idag och kolla hur jag ska göra med medicinerna. vill inte må illa hela tiden.

Undrar om det kan vara antibiotikan.

Tar nu bara panodil och antibiotika, ska börja ta Tradil oxå men ska kolla om jag verkligen ska det... står att de med magproblem ska undvika detta.

Gilla

Tillslut

Kvinna ·

29 jun, 2012

God morgon:-) Stel och svullen - brösten ömmar som när amningen blivit lite väl försenad!! Nästan som vid mjölkstockning:-P har ätit några rostmackor sedan operationen men känner ingen hunger alls. Illamående väller över mig när jag ställer mig upp så det här jag bara gjort 2 gånger sen jag kom hem igår 2045. Håller med Ramlösa hade det inte varit för min fantastiske man så hade jag haft det skitjobbigt och smärtsamt! Barnen är hos mormor, så tacksam för det! Men annars är jag superlycklig och så så så glad!! Och inga blåmärken, endast en tunn kirurgtejp som håller ner brösten och sen en sportbh så faktiskt riktig bekvämt! Tar mina smärtstillande och tack doktorn för den cocktailen;-) Personalen på kliniken var så fantastisk och min sköterska så rar!! Ska på återbesök på torsdag, spännand att se utvecklingen nu:-) så härlig känsla att ha bröst för en gången i mitt liv och resten av mitt liv!!! Lycka till alla ni som har gjort och ska göra!! Efter barnen och min man är detta definitivt det bästa jag gjort i mitt liv!! Hälsningar en lycklig kvinna!
Gilla

Ramlösa76

Kvinna ·

29 jun, 2012

Tillslut, vad skönt att höra att du oxå mår finemangs. Jag har mina barn hemma men dem är lite större och så fantastiskt förstående :D Brösten är superfina, och jag har jag tror slutresultatet kommer att bli hur snyggt som helst. Nygjorda bröst brukar kunna se lite kantiga och konstiga ut, men Mina är otroligt runda och fina. Får se om jag Ian ladda upp bilder sedan. :) Kanske dags för en op-berättelse snart oxå, men då måste jag nog sätta mig vid en dator. Knivigt att skriva på telefonen. Allra helst när man har mycket att skriva :) Jag har inte fått nån antibiotika, får alla dt?? Fick bara Alvedon och Tradolan.. Verkar vara lite olika...:)
Gilla

Ramlösa76

Kvinna ·

29 jun, 2012

Tillslut, vad skönt att höra att du oxå mår finemangs. Jag har mina barn hemma men dem är lite större och så fantastiskt förstående :D Brösten är superfina, och jag har jag tror slutresultatet kommer att bli hur snyggt som helst. Nygjorda bröst brukar kunna se lite kantiga och konstiga ut, men Mina är otroligt runda och fina. Får se om jag Ian ladda upp bilder sedan. :) Kanske dags för en op-berättelse snart oxå, men då måste jag nog sätta mig vid en dator. Knivigt att skriva på telefonen. Allra helst när man har mycket att skriva :) Jag har inte fått nån antibiotika, får alla dt?? Fick bara Alvedon och Tradolan.. Verkar vara lite olika...:)
Gilla

Tillslut

Kvinna ·

29 jun, 2012

Jag fick inte heller antibiotika, tror inte att det är standard att man får det. Alvedon, diklofenak och tradolao fick jag hem och det är en god;-) cocktail;-) Mina barn är 5 och snart 7 och vet inget än, de får veta på söndag:-) Så härligt att det är gjort!
Gilla

Ramlösa76

Kvinna ·

29 jun, 2012

Ah... Diklofenak kan man väl köpa receptfritt på Apoteket va? Tack för tipset, som sagt mornarna är juinte roliga :/ Men resten av dagen funkar fint. Blir liggandes en del då man är trött som fasen, men det är väl rätt så naturligt förmodar jag :) Har talat on för barnen som undrat vad jag gjort för operation och dem tyckte att det var konstigt att man gjorde större bröst :D Haha så söta :)) men dem tänker inte berätta för några andra... "mamma, det är väl en sån där sak som är rätt privat va?". Kloka killar jag har... 11 och 8 år :)
Gilla

Rumidz

Kvinna ·

29 jun, 2012

söta killar :)

Gilla

Tillslut

Kvinna ·

29 jun, 2012

Instämmer verkligen! Vilka fina killar:-) Ja sängen och soffan med kuddar är mitt ställe;-) lite märklig trötthet ändå. Ena stunden pigg och andra stunden jättetrött, men det är en skön trötthet, varm och avslappnande:-) Uppassad till tusen av min kära man<3
Gilla

Tillslut

Kvinna ·

29 jun, 2012

Och ja, diklofenak kan du köpa receptfritt det motsvarar voltaren men är inom förmånen så på recept fick man rabatt.
Gilla

Ramlösa76

Kvinna ·

29 jun, 2012

Ja, man känner sig som en prinsessa. Först på kliniken där dem var helt sanslöst rara och sedan komma hem till världens RARASTE familj. Mannen sa nyss "du kan väl göra sånt här lite oftare, det är så mysigt att få ta hand om dig" haha, jag brukar oftast vara den som pysslar om och curlar för alla andra. Så nu vill det till att man passar på och njuter... Tror mitt vänstra bröst är lite mer svullet än det högra..:/ Men det värker inte mer i det än det andra, då är det nog ingen fara :) Kan inte sluta gå ich spegla mig å kika ner i bh'n.... Dem är verkligen där nu! Åtta års väntan och drömmar är äntligen verklighet. Lycka! Någon som hamnat i den där lilla depressionen som kan slå till efter en operation? Kram på er tutt-fior :D
Gilla

Essy

Kvinna ·

29 jun, 2012

Håller med er tjejer, utan min fina sambo hade jag fan aldrig klarat det här lyftet och förstoringen. Han servade mig med allt. Hjälpte mig att duscha, städa, klä på mig. Underbara människa! Nu i efterhand så hoppas jag verkligen att brösten kommer bli snygga så all oro, smärta, pengar och obehag har varit värt det.
Gilla

Ramlösa76

Kvinna ·

29 jun, 2012

Det tror jag absolut Essy! Hur var det att lägga in olika stora implantat? Gör det större ondare än det lilla eller?
Gilla

Rumidz

Kvinna ·

29 jun, 2012

Nä, vad skulle man göra utan sin älskling :)

Jag önskar bara att jag får lite mer energi snart... är trött hela tiden å ändå äter jag bara panodil...

Gilla

Ramlösa76

Kvinna ·

29 jun, 2012

Jag promenerade just till affären, 1 km kanske, Big Mistake... VILODAX! Det bränner i ärren och huvudet håller på att explodera.. Men men, killen fick hämta mig i affären... Gck ju bra det oxå, men jag borde vetat bättre :/ Innan dess hade jag klarat av första duschen. Gick bra att tvätta håret och sådär själv... Sambon stod beredd utanför, säkert lite besviken att han inte behövdes ;) haha Men skönt o klara sig själv oxå...:)
Gilla

Nallon

Kvinna ·

29 jun, 2012

Nu känns det som att det enda som saknas är att känseln i brösten kommer tillbaka, har gjort den otäcka jämförelsen att ha 2 jättestora vattenblåsor på brösten. Man känner liksom inget på dem utan bara att det rör sig i huden runt om när man tar på dem. Hoppas att alla ilningar och obehagligheter betyder att den är på väg tillbaka.

2 veckor kvar innan det är ok att börja löpträna om det känns bra, kan knappt bärga mig. Vill leva som förut och spela fotboll med laget igen. Älskar mina nya tuttar men nu när operationen är gjord blir man bra otålig på att allt ska bli normalt igen.

Gilla

Mizz_83

Kvinna ·

29 jun, 2012

Rumidz skrev:

Jag mådde illa hela dagen igår... spydde aldrig men det var ju ingen höjdare...

Det vänstra bröstet spänner och är mkt mer svullet än det högra men det gör inte direkt ont.

Jag sover bra men mycket, så jag är trött hela tiden av pillrena, vilket gör att jag vaknar efter några timmar på natten, dock inga problem att somna om. Var ute med hunden en liten sväng igår men blev lite yr.

Ska ringa kliniken idag och kolla hur jag ska göra med medicinerna. vill inte må illa hela tiden.

Undrar om det kan vara antibiotikan.

Tar nu bara panodil och antibiotika, ska börja ta Tradil oxå men ska kolla om jag verkligen ska det... står att de med magproblem ska undvika detta.

Känner med dig, idag mådde jag som en kloakråtta :(, så på em tog jag inget morfin för jag mådde så himla illa :(
Somnar lätt, och vaknar lätt, trött hela tiden, stel o öm, men på måndag har jag återbesök och får ta bort mina dränage-slangar, längtar! :D

Gilla

Mizz_83

Kvinna ·

29 jun, 2012

Ramlösa76 skrev:
Jag opererades den 27:e och igår var det en piece of cake. Men idag på morgonen kändes det verkligen att det var något dom hänt i bröstpartiet :) Det värker, ilar och och supersvullet. Gör min gymnastik o tig medicinerna och det känns redan bättre. Toppen från kliniken är faktiskt väldigt skön. Men jag skulle vilja öppna Och lufta lite, är svettig efter att ha sovit och haft ont. Att sova på rygg är verkligen INGEN FAVORIT! Har turen att bo med världens bästa sambo. Vetetusan hur det hade gått annars :P Är mornarna jobbiga för er oxå?

Nej morgonen är man alltid extra stel och som du säger, ingen höjdare sova på rygg jag som alltid sover på sidan.. :(

Härligt med man som tar hand om dig, det gör han rätt i! :) Min pojkvän åkte bort nu över helgen han men han får ta hand om mig nästa vecka ist, man lär ju behöva omvårdnad även då, hehe.. Hur länge ska ni vara hemma ni andra?

Gilla

Rumidz

Kvinna ·

30 jun, 2012

mizz_83; då är jag inte ensam... det är verkligen hemskt att må illa...

Idag mår jag bättre iaf :) Tog en Postafen igår em och en imorse i förebyggande syfte.

det spänner ju en del på morgonen men hoppas det blir ännu bättre unde dagen.

Hur mår ni andra idag?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem