Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Höst Barn profilbild

Höst Barn

Kvinna ·

22 apr, 2012

Vilka ska Opas i Juni 2012?

Bröstförstoring

Som rubriken lyder vilka ska Opas i juni? Dag, plasering, vart, cc, storlek innan och vad hoppas ni det slutliga visuella resultatet blir ?

513

Sortera efter

Nallon

Kvinna ·

01 jun, 2012

10maj skrev:
Vilka implantat ska ni ha? Och varför har ni valt det?

Har valt perthese 500Hp, valde mellan dem och 440 mp+

Det var rätt bredd för mig och tyckte att 500 såg bättre ut på andra konsultationen och gick helt på det, lite skraj att det ska bli för stort men det får bli som det blir.

Vill ha så naturlig känsla som möjligt så Prethese verkar vara bäst för mig.

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

01 jun, 2012

Jag har valt 400 cc. Jag tog inte HP, det vet jag, men jag vet inte vilka jag ska ha istället :) Släta ska jag ha, dem är lite mjukare sa hon, mer klämvänliga. Jag kommer få snitten under börsten och inte i armhålan. Under muskeln.

Skönt att jag inte är ensam om att vela, tror det jobbigaste är att jag börjar jobba åtta dagar efter operation.

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

01 jun, 2012

Anledningen till att jag inte tog Hp var att jag ville fylla ut mer upp mot bröstkorgen, alltså får mer utfyllnad uppåt. Hoppas ni förstår hur jag menar. Nu har jag rätt mycket synig bröstkorg.
Gilla

Nallon

Kvinna ·

01 jun, 2012

Jag förstår inte riktigt Jenna, jag är av uppfattningen att HP ger mer fyllnad uppåt, lägre profil blir plattare. Men du kanske har ultrahög profil? =)

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

01 jun, 2012

Nallon skrev:

Jag förstår inte riktigt Jenna, jag är av uppfattningen att HP ger mer fyllnad uppåt, lägre profil blir plattare. Men du kanske har ultrahög profil? =)

Enligt henne putar Hp mer utåt och om jag då ville har mer utfyllnad uppåt så skulle jag inte ta ett implantat som putar. Jag tror inte jag har får ultrahög profil, det måste välputa ut ännu mer?

Gilla

Nallon

Kvinna ·

01 jun, 2012

ok, ja, så kanske det är. Tänker bara att ju mera put ut från kroppen ju mera fyllnad borde det se ut att bli upptill. Men jag kan tänka fel, är ingen expert direkt. =)
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

01 jun, 2012

Nallon skrev:
ok, ja, så kanske det är. Tänker bara att ju mera put ut från kroppen ju mera fyllnad borde det se ut att bli upptill. Men jag kan tänka fel, är ingen expert direkt. =)

Det är inte jag heller :D Jag är helt värdelös på detta, men jag tror att hon sa så iaf. Jag hittade det här på en hemsida: "En protes som är ”high profile” är högre (toppigare) än en protes som är ”moderate profile”. En högre profil kan ge ett mer framstående eller putande bröst".

Gilla

imbra

Kvinna ·

01 jun, 2012

Jag är också jätte tunn upptill, och jag ska också ta MP för att fylla ut åt alla håll, men vill inte att små mkt utåtstående. Tycker det är snyggare med breda bröst än strutiga bröst. Så jag hoppas det blir bra!

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

01 jun, 2012

imbra skrev:

Jag är också jätte tunn upptill, och jag ska också ta MP för att fylla ut åt alla håll, men vill inte att små mkt utåtstående. Tycker det är snyggare med breda bröst än strutiga bröst. Så jag hoppas det blir bra!

Ja just, då har jag nog uppfattat det rätt. Ska du ha släta?

Gilla

smalltowngirl

Kvinna ·

01 jun, 2012

karisma skrev:
Smalltowngirl:Ser att vi båda två skall opereras den 4/6 på Art clinic av Karl Bremer. kanske ses!!=)=)

De gör vi säkert =) De skulle vara kul iaf =)

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

01 jun, 2012

4 Essy, Estetisk Kirurgi, Eija Olsson, 450/550 HP runda Mentor, delvis bakom. 4 Jenna_J, Estetisk Kirurgi, Eija Olsson, 400 cc, runda Mentor, delvis bakom. 4 Smalltowngirl, Art Clinic, Karl Bremer, aningen 300 eller 345 cc, anatomiska Mentor, bakom 4 Karisma,Art Clinic,Karl Bremer, 440 cc,anatomiska Mentor,bakom 5 Pumba, Citadellkliniken Cosmo, Peter Cosmo, 400cc HP, runda Perthese, delvis bakom 7 helikopter, Proforma Örjan Gribbe, troligtvis 300/325, mest troligt bakom, high profile. 7 Chihiro, Proforma Örjan Gribbe, 300/325, bakom, moderate plus 8 Storhjarta, Plastikakedemin, Gunnar Kratz, ej bestämt storlek, men runda mentor hp och runt 350 tror jag. 9 Imbra, Plastikakademin, Gunnar Kratz, 400 MP runda Mentor, coh 2, delvis bakom (tror jag! Har ej diskuterat med Gunnar än!) 11 Trollmamma, Citadellkliniken Cosmo, Peter Cosmo, 410 MP runda Perthese, delvis bakom 14 Nallon, Citadellkliniken Cosmo, Helena Sveinsdottir, 500HP runda Perthese, delvis bakom. 14 Loppefia Citadellkliniken Cosmo Helena Sveinsdottir 600HP runda perhese, delvis bakom. 14 Höst Barn, Gerlee, Marcus gerlee, 375-425 HP runda mentor, delvis bakom. 20 miss_madness, Proforma, Örjan Gribbe, 400cc, runda, medium plus profile, bakom. 25 Lucky, Citadellkliniken Cosmo, Peter Cosmo, 500 HP, runda perthese, delvis bakom. 26 Rumidz, KKAB, Stefan Modin, troligtvis 350 cc, runda Mentor, coh 1, beslutar resten på op-dagen, delvis bakom. 29 girlie_360, Plastikkirurgene, Tammy Fiabema, 590 cc, text/släta vet ej, Mentor co1. 19 nani, citadellkliniken, korr av delvis bakom perthese MP 440 texturerade
Gilla

Essy

Kvinna ·

02 jun, 2012

Två dagar kvar för oss fyra brudar som ska opereras den 4. Känner mig ganska lugn men är ganska..nojjig. Har känt mig super stressad hela förra veckan då jag och min sambo jobbat super mycket och i fredags flyttade vi. Och jag jobbar hela helgen! Men börjar få ordning på lägenheten..tavlor och annat får komma upp sen. Huvudsaken att kök, v-rum, badrum och alla kläder är uppe. Så nu känner jag mig lite lugnare. Läste på oss fjärde brudar..kul att vi ska opereras av två olika kirurger :p
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

02 jun, 2012

Essy skrev:
Två dagar kvar för oss fyra brudar som ska opereras den 4. Känner mig ganska lugn men är ganska..nojjig. Har känt mig super stressad hela förra veckan då jag och min sambo jobbat super mycket och i fredags flyttade vi. Och jag jobbar hela helgen! Men börjar få ordning på lägenheten..tavlor och annat får komma upp sen. Huvudsaken att kök, v-rum, badrum och alla kläder är uppe. Så nu känner jag mig lite lugnare. Läste på oss fjärde brudar..kul att vi ska opereras av två olika kirurger :p

Här tvättas familjens kläder för att slippa tvätta nästa vecka :) Sitter även med ett litermått och trycker i mig vatten, två liter om dagen :) Nu börjar jag bli kissnödig!! Så skönt att få detta gjort nu! När jag kommer in och darrar lite lätt på rösten så ligger väl du däri sängen efter uppvak och är toktrött :D

Lycka till alla! Jag har redan ont i brösten bara av tanken ;)

Gilla

imbra

Kvinna ·

02 jun, 2012

Jag tror jag ska ha coh 2 och de finns bara i texturerade...

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

02 jun, 2012

4 Essy, Estetisk Kirurgi, Eija Olsson, 450/550 HP runda Mentor, delvis bakom. 4 Jenna_J, Estetisk Kirurgi, Eija Olsson, 400 cc, runda Mentor, delvis bakom. 4 Smalltowngirl, Art Clinic, Karl Bremer, aningen 300 eller 345 cc, anatomiska Mentor, bakom 4 Karisma,Art Clinic,Karl Bremer, 440 cc,anatomiska Mentor,bakom 5 Pumba, Citadellkliniken Cosmo, Peter Cosmo, 400cc HP, runda Perthese, delvis bakom 7 helikopter, Proforma Örjan Gribbe, troligtvis 300/325, mest troligt bakom, high profile. 7 Chihiro, Proforma Örjan Gribbe, 300/325, bakom, moderate plus 8 Nyfikan, Plastikakedemin, Gunnar Kratz, ej bestämt storlek, men runda mentor hp och runt 350 tror jag. 9 Imbra, Plastikakademin, Gunnar Kratz, 400 MP runda Mentor, coh 2, delvis bakom (tror jag! Har ej diskuterat med Gunnar än!) 11 Trollmamma, Citadellkliniken Cosmo, Peter Cosmo, 410 MP runda Perthese, delvis bakom 14 Nallon, Citadellkliniken Cosmo, Helena Sveinsdottir, 500HP runda Perthese, delvis bakom. 14 Loppefia Citadellkliniken Cosmo Helena Sveinsdottir 600HP runda perhese, delvis bakom. 14 Höst Barn, Gerlee, Marcus gerlee, 375-425 HP runda mentor, delvis bakom. 20 miss_madness, Proforma, Örjan Gribbe, 400cc, runda, medium plus profile, bakom. 25 Lucky, Citadellkliniken Cosmo, Peter Cosmo, 500 HP, runda perthese, delvis bakom. 26 Rumidz, KKAB, Stefan Modin, troligtvis 350 cc, runda Mentor, coh 1, beslutar resten på op-dagen, delvis bakom. 29 girlie_360, Plastikkirurgene, Tammy Fiabema, 590 cc, text/släta vet ej, Mentor co1. 19 nani, citadellkliniken, korr av delvis bakom perthese MP 440 texturerade
Gilla

Essy

Kvinna ·

03 jun, 2012

Jag hoppas att jag sover :p har jobbat så himla mycket den här veckan och jobbar till tjugo över nio ikväll. Ska hem och packa en väska och duscha och sedan är det upp imorgon vid fem och gå ut med hunden, duscha och dubbelkolla så att jag har allt med mig. Det jag ser fram emot mest är att få sova...är så himla trött! Så att få lite grejer så man sover gott låter galet skönt just nu. Jenna, vi syns imorgon förhoppningsvis :) Hoppas att allt kommer att gå bra för dig. Och till er andra två som också ska operera er, stort lycka till er med :)
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

03 jun, 2012

Detsamma! Nu kör vi :D *nervöööös* :)

Gilla

Pumba

Kvinna ·

03 jun, 2012

OP på tisdag, börjar känna mig smått stressad över allt nu, tänk så är tabletterna jag ska hämta ut på apoteket slut? tänk så får jag inte i min navelpiercing efter, tänk så blir de små/enorma.... gaaahhh!!!

Gilla

karisma

Kvinna ·

03 jun, 2012

Lycka till nu alla tjejer som skall operera sig imorgon den 4:e juni!!!!Äntligen=)=)👍

Har även jag jobbat massor under helgen ,så att sövas en stund imorgon känns inte lika nervöst och jobbigt längre=)

Men funderingen har jag valt rätt implantat storlek känner jag fortfarande...vill absolut inte valt för litet, men inte heller för stort;)

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

03 jun, 2012

Ligger i min nybäddade säng nu och har precis duschat med descutan. Jag tänker enbart på mina barn, jag hoppas allt går fint imorn.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem