Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Höst Barn profilbild

Höst Barn

Kvinna ·

22 apr, 2012

Vilka ska Opas i Juni 2012?

Bröstförstoring

Som rubriken lyder vilka ska Opas i juni? Dag, plasering, vart, cc, storlek innan och vad hoppas ni det slutliga visuella resultatet blir ?

513

Sortera efter

tuttis84

Kvinna ·

04 jun, 2012

4 Essy, Estetisk Kirurgi, Eija Olsson, 450/550 HP runda Mentor, delvis bakom.
4 Jenna_J, Estetisk Kirurgi, Eija Olsson, 400 cc, runda Mentor, delvis bakom.
4 Smalltowngirl, Art Clinic, Karl Bremer, aningen 300 eller 345 cc, anatomiska Mentor, bakom
4 Karisma,Art Clinic,Karl Bremer, 440 cc,anatomiska Mentor,bakom
5 Erika84, Citadellkliniken Cosmo Tuve Mårtensson, 375 MP, mentor, bakom
5 Pumba, Citadellkliniken Cosmo, Peter Cosmo, 400cc HP, runda Perthese, delvis bakom
7 helikopter, Proforma Örjan Gribbe, troligtvis 300/325, mest troligt bakom, high profile.
7 Chihiro, Proforma Örjan Gribbe, 300/325, bakom, moderate plus
8 Nyfikan, Plastikakedemin, Gunnar Kratz, ej bestämt storlek, men runda mentor hp och runt 350 tror jag.
9 Imbra, Plastikakademin, Gunnar Kratz, 400 MP runda Mentor, coh 2, delvis bakom (tror jag! Har ej diskuterat med Gunnar än!)
11 Trollmamma, Citadellkliniken Cosmo, Peter Cosmo, 410 MP runda Perthese, delvis bakom
14 Nallon, Citadellkliniken Cosmo, Helena Sveinsdottir, 500HP runda Perthese, delvis bakom.
14 Loppefia Citadellkliniken Cosmo Helena Sveinsdottir 600HP runda perhese, delvis bakom.
14 Höst Barn, Gerlee, Marcus gerlee, 375-425 HP runda mentor, delvis bakom.
20 miss_madness, Proforma, Örjan Gribbe, 400cc, runda, medium plus profile, bakom.
25 Lucky, Citadellkliniken Cosmo, Peter Cosmo, 500 HP, runda perthese, delvis bakom.
26 Rumidz, KKAB, Stefan Modin, troligtvis 350 cc, runda Mentor, coh 1, beslutar resten på op-dagen, delvis bakom.
29 girlie_360, Plastikkirurgene, Tammy Fiabema, 590 cc, text/släta vet ej, Mentor co1.
19 nani, citadellkliniken, korr av delvis bakom perthese MP 440 texturerade

Gilla

tuttis84

Kvinna ·

04 jun, 2012

Imorgon ska jag operara mig och är så nervös. Funderar fortfarande på ifall jag har valt rätt storlek. funderar väldigt mycket på hur resultatet kommer att bli. Har eran klinik sagt att ni ska tvätta er med speciell tvål dagen innan ni ska dit? Min klinik har inte sagt något och det står inget om det i mina papper. Vill inte missa att göra något viktigt.
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

04 jun, 2012

Igår tvättade jag mig med descutan och nu på morgonen också. Du kanske får duscha när du kommer till kliniken. Två timmar kvar nu :D
Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

04 jun, 2012

Ja tvätta dig både kvällen innan och på morgonen med speciell tvål, det skulle jag göra om jag vore dig även om det inte står i några papper för bakteriernas skull. Gunnar ringde just och nu är min storlek bestämd, 375cc hög profil hua, vad nervös jag blev nu, tänk om jag får två strutar:-((, men men allt kändes bra när vi pratade. Kommer bli antingen med några muskeltrådar över eller helt framför, han var öppen för båda, förvarnade dock för att om jag valde helt framför kunde implantatets kanter synas.... Så väntar med att besluta mig om det. Shit nu börjar det bli verklighet, vad har jag gett mig in på, spännande, läskigt, häftigt!!!
Gilla

Loppefia

Kvinna ·

04 jun, 2012

åhh, tänker på er tjejer som har operation idag, stort lycka till!!

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

04 jun, 2012

Sitter på kliniken nu och svalt massor av tabletter.
Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

04 jun, 2012

Jenna_J Lycka till =)

Gilla

karisma

Kvinna ·

04 jun, 2012

Imorse opererades jag vid 07:30.:):)Allt har gått över förväntan,vilken förmiddag.sovit lite och vaknat med sjukt snygga bröst:):)!! knappt nån smärta alls när jag vaknade upp,det enda var att jag frös o skakade av att narkosen släppte vid uppvaket fick jag extra täcken på mig bara och så var de löst,mådde verkligen jättebra.Åt frukost,godaste på länge.sambon hämtade mig vid 11:30.åkte till Apoteket för att ta ut värktabletter som säkert behövs inatt;) Har haft ett leende på läpparna o nära till glädjetårar konstant och går i ett lyckorus!!!nu känner jag lite mer smärta vid rörelse men helt klart hanterbart.
Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

04 jun, 2012

va kul att läsa att du e nöjd och att du inte har speciellt ont =) Hoppas att smärtan inte blir värre för dig =)
Gilla

karisma

Kvinna ·

04 jun, 2012

Känner just nu att detta är för bra för att vara sant,så mer smärta kommer säkerligen ikväll/natt, har ju gjort bakom bröst,,men starka värktabletter får man ju, och lättare att ha ont i hemmiljö:)
Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

04 jun, 2012

Hoppas att du återhämtar dig fort =) OCh att allt går lika bra som det gör nu =)
Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

04 jun, 2012

Hoppas att du återhämtar dig fort =) OCh att allt går lika bra som det gör nu =)
Gilla

karisma

Kvinna ·

04 jun, 2012

Tack så mycket Trollmamman!!Lycka till den 11:e,snart din tur!tiden går fort;)
Gilla

Nallon

Kvinna ·

04 jun, 2012

Har tänkt på er "4:or" idag, hoppas allt har gått bra med er! =)

Gilla

Essy

Kvinna ·

04 jun, 2012

Nu ligger både jag och Jenna inne på rummet :) Slumrar till och från. För min del har det gått ganska bra. Operationen tog 2 timmar och 20 minuter. Jätte nöjd hittills med personalen. Narkosläkaren var toppen och var så snäll mot mig som aldrig blivit sövd innan. Och sköterskorna är jätte gulliga :) Spänner mellan brösten och känns som huden typ vill lossna från bröstbenet. Kan röra på armarna ganska bra, tex ta saker på sidorna, sträcks upp armarna lite vid huvudet för att räta till håret. Har kämpat i mig en skål yoghurt sen 17 som jag spydde upp för en stund sedan :( jätte obehagligt. Fått spruta mot illamående två gånger. Hoppas att illamåendet släpper snart!
Gilla

imbra

Kvinna ·

04 jun, 2012

Har tänkt på er alla 4:or idag. Ni måste hålla oss andra uppdaterade hela tiden hur det går för er! För min del ringde Gunnar idag, det blev 400 cc, hög profil. Har vart inställd helatiden på mellanprofil, för jag vill ha bredd. Men han sa att bredden räcker gott och väl till min nätta kroppshydda, så jag litar till 100% på honom =) Men man börjar bli bra nervös nu! Och dessutom börjar jag bli sjuk med förkylning och halsont. Har köpt esberitox, zyx, strepsils och ibumetin och förebygger/kurerar så gott det går. Får INTE bli sjuk nu, 5 dagar innan op!

Gilla

helikopter

Kvinna ·

04 jun, 2012

Ibumetin innehåller väl Ibuprofen som vad jag har förstått är det ämne man ska undvika 2 veckor innan op då man blöder lättare. Alvedon är rekommenderat, men inte Ipren, treo, magnecyl osv.. Gissar bara men tror Ibumetin faller in under samma kategori.. Kolla upp det innan du tar dem!
Gilla

imbra

Kvinna ·

04 jun, 2012

Oj, det har jag inte hört något om. Tar och knaprar alvedon vid behov istället! Tack för tipset!
Gilla

karisma

Kvinna ·

04 jun, 2012

Nu för nån timma sen var jag inte lika tuff som tidigare idag ;);)Visst kom smärtan!!Men jag känner endå ett stort lugn i kroppen över att allt gått bra(hittills)Och att jag valde i mina ögon, rätt storlek.men man tackar just nu för starka smärtstillande!!:) Härligt att höra från er andra 4:e juni tjejer.Måste vara skönt att ha någon vid sin sida och prata om de man upplevt!Och kunna stötta varandra vid smärta/illamående.
Gilla

karisma

Kvinna ·

04 jun, 2012

Håller alla tummarna för att du inte bli sjuk nu Imbra!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem