Sarael
Kvinna ·
31 aug, 2021
Bröstförstoring hösten 2021
BröstförstoringKänns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)
Sortera efter
Sarael
Kvinna ·
04 okt, 2021
An1.
Kvinna ·
05 okt, 2021
zijn
Kvinna ·
05 okt, 2021
zijn
Kvinna ·
05 okt, 2021
Dag 5 för mig nu och jag har precis tagit min andra dusch efter operationen. Haha, nu ser de verkligen ut som franken-boobs ? Allt är mycket mer svullet än det var i förrgår och färgglada är dom också ?? Försöker att inte lägga så mycket fokus på det, känner att det går åt rätt håll i övrigt! Jag är defintivt mer rörlig i armarna. Kan ta på mig kläder själv, tvätta håret själv osv. Fortfarande svårt att stänga ytterdörren, lyfta laptopen och sånt. Men det går bättre och bättre. Har börjat försöka använda vänsterarmen lika mycket som höger, för det känns som jag överansträngt höger bröstmuskel lite när jag mest använder den armen till allt.
Sarael
Kvinna ·
05 okt, 2021
Lycka till alla som ligger på bordet idag, ska bli spännande att höra hur det gick sen!
Själv har jag inte fått några värktabletter, måste nog kolla upp det (lär väl annars komma in imorgon eftersom jag inte opereras förens på torsdag..).
Någon som haft någon checklista inför operationen, vad man ska ta med sig och sådant?
soffans
Kvinna ·
05 okt, 2021
Hade planerad operation 22/11 då det var första lediga tiden vid min konsultation, men mailade kliniken igår för att höra hur många som stod på väntelistan och hur stor chansen va att få en tidigare tid. Fick mail tillbaka inom några minuter att dom precis fått en lucka den 5/10! Jag tog den så på tisdag opereras jag ?? så sjukt taggad och lite nervös såklart.
gud vad roligt!! jag har varit lite orolig för att behöva vänta skitlänge på att få operationstid när jag väl bestämmer mig för att gå på konsultation, men har man tur så får man en avbokad tid då! Kommer inte orka vänta fleera månader på att operera mig sen när jag varit på konsultation :p hur kändes själva besöket och så?
Nej jag har inte heller tålamod att vänta så det var riktigt skönt att få en tidigare tid.
Ja hör man bara av sig så finns ju chansen att få tidigare tid.
Konsultationen kändes jättebra. Jag kände mig trygg med Mattias han var lugn och förklarade allt väldigt bra.
Majken11
Kvinna ·
05 okt, 2021
Solen83
Kvinna ·
05 okt, 2021
Hade planerad operation 22/11 då det var första lediga tiden vid min konsultation, men mailade kliniken igår för att höra hur många som stod på väntelistan och hur stor chansen va att få en tidigare tid. Fick mail tillbaka inom några minuter att dom precis fått en lucka den 5/10! Jag tog den så på tisdag opereras jag ?? så sjukt taggad och lite nervös såklart.
gud vad roligt!! jag har varit lite orolig för att behöva vänta skitlänge på att få operationstid när jag väl bestämmer mig för att gå på konsultation, men har man tur så får man en avbokad tid då! Kommer inte orka vänta fleera månader på att operera mig sen när jag varit på konsultation :p hur kändes själva besöket och så?
Nej jag har inte heller tålamod att vänta så det var riktigt skönt att få en tidigare tid.
Ja hör man bara av sig så finns ju chansen att få tidigare tid.
Konsultationen kändes jättebra. Jag kände mig trygg med Mattias han var lugn och förklarade allt väldigt bra.
Förstår det :) ser att det är din op-dag idag :D hoppas allt går bra! Vore kul att höra sen hur det gick!
Sarael
Kvinna ·
05 okt, 2021
Sarael; hur känns det idag? Och vilken dag är du på nu?
Fick du penicillin utskrivet? Blev orolig nu när jag såg att jag bara fått fyra olika smärtstillande! Ska maila kirurgen.
Sofia9090
Kvinna ·
05 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
05 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
05 okt, 2021
Ok, tydligen hade hon missat det så jag skulle ha. Hur visste du att det var Celebran du mådde illa av? Är det morfin el som citadon? Galet att ta så mkt smärtstillande men kommer köra på allt i början.
Skönt för dig, men jobbigt att armarna är så påverkade.
Du får berätta om återbesöket sen!
Mysa87
Kvinna ·
05 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
05 okt, 2021
Mysa87
Kvinna ·
06 okt, 2021
Mysa87: Kam du inte ringa kliniken o rådfråga? Man blir lugnare r man pratar med någon kunnig. Jobbigt att gå o oroa sig i onödan, om det nu inte är någon fara.
Sarael
Kvinna ·
06 okt, 2021
Mysa87: Kam du inte ringa kliniken o rådfråga? Man blir lugnare r man pratar med någon kunnig. Jobbigt att gå o oroa sig i onödan, om det nu inte är någon fara.
Jag ringde kliniken och hon sa att jag skulle hålla koll så det inte blev rött och irriterat och att jag inte får feber ? Svårt att veta vilken typ av svullnad som är normal och inte. Men det är väldigt besvärande med den klumpen där kan jag säga. Har tre timmar enkel resa dit så kan inte heller bara svänga förbi. Försöker stå ut till återbesöket på måndag helt enkelt men hade varit skönt att höra andra som varit med om liknande och blev av med det ?
Sarael
Kvinna ·
07 okt, 2021
zijn
Kvinna ·
07 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
07 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
07 okt, 2021
Tack ? är så taggad inför morgondagen. Får se om jag kan sova inatt eller om tankarna bara snurrar ??