Sarael
Kvinna ·
31 aug, 2021
Bröstförstoring hösten 2021
BröstförstoringKänns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)
Sortera efter
Solen83
Kvinna ·
03 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
03 okt, 2021
Serena2017, då ska vi opereras samma dag?Vilken klinik ska du till? Vilka implantat ska du sätta in? För mig blev det Mentor ca 300.
Hur är det med smärtan nu Sarael?
Och vad Avis jag blir med att kunna jobba hemifrån?måste vara sjukt nice!
Majken11
Kvinna ·
03 okt, 2021
Solen83
Kvinna ·
03 okt, 2021
zijn
Kvinna ·
04 okt, 2021
Serena2017, då ska vi opereras samma dag?Vilken klinik ska du till? Vilka implantat ska du sätta in? För mig blev det Mentor ca 300.
Sarael
Kvinna ·
04 okt, 2021
Också OP-tid på torsdag, kan inte vänta!
Descutan hade jag tänkt ta på hela kroppen +hår onsdag kväll och på torsdag endast kroppen.
Kläder har jag som är enkla att ta på sig, lite svårt att hitta skor man inte behöver knyta.. men det löser sig nog :) Vi bor på hotell natten innan och efter och siktar på att åka hem fredag efter lunch någonstans. Jag opereras på morgonen på torsdag så det borde räcka då, tänker jag ...
Tur jag har mannen hemma som kan resa mig upp ur soffan då, Sarael :P
Majken11
Kvinna ·
04 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
04 okt, 2021
Usch, jag har börjat bli rejält nevös nu o känna viss ånger?
Detta kanske är vanligt? Rädd för att få komplikationer som kommer innebära längre sjukskrivning o behöva opereras ännu en gång..
peppa mig snälla!
Majken11
Kvinna ·
04 okt, 2021
An1.
Kvinna ·
04 okt, 2021
Någon mer som ska opereras på Nordiska kliniken tisdag 5/10?
Sarael
Kvinna ·
04 okt, 2021
Tack Sarael! Kan du röra dig lättare nu? Typ använda händer armar i vardagliga livet? Försöker tänka att blir det kapselkontraktur tar det oftast några år. Infektion o blödning verkar relativt lätt behandlat o komma inom två dagar.
Det som känns märkligt är även att inte få träna på så lång tid?nu får o kan jag ändå inte det på två månader för handleden så där läggs bara en månad till!
Jag vet inte varför jag nojjar så mkt! Jag har sådan enorm arbetsmoral o vet att det inte är bra att jag är borta så länge från jobbet. Är ansvarig fsk lärare på yngre barns avdelning. Är rädd att komma tillbaka o vara totalt handikappad men kan verkligen inte vara hemma längre än två veckor! Hoppas på lättare återhämtning då mina muskler redan är ”skurna” i..
väntar nu med spänning på att få Mail av kliniken med operations tid o recept för läkemedel.
Majken11
Kvinna ·
04 okt, 2021
Jmn88
Kvinna ·
04 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
04 okt, 2021
Jag opereras också på torsdag, ny börjar jag bli nervös på riktigt haha!
Sarael
Kvinna ·
04 okt, 2021
Sarael: vad härligt! Det viktiga är ju att slippa komplikationer, så du gör helt rätt i att strunta i hur dom ser ut! Huden o kroppen är fantastisk på att läka. Jag har kvar bilder från min förra bröstförstoring o som sagt, efterbilder tas ett år efter. För uttaget gick det snabbare för huden att dra i hop sig.
Såg att mina mediciner kommit in så ska hämta ut dom i morgon o fixa ett par mjukisar. Fyra olika var det, fick ni också så många olika?!
Gah, vill bara att dagarna ska gå nu?vilket dom gör i långsamt tempo just nu.
Och ja, jag kör crossfit annars o magen är inkluderad i alla övningar:/ så bestämt att vila helt tills nästa år. Då ska jag börja köra i vanligt gym istället. I hallen finns bara fria vikter o riggar.
Solen83
Kvinna ·
04 okt, 2021
Någon mer som ska opereras på Nordiska kliniken tisdag 5/10?
Hej, jag ska opereras imorgon 5/10!
Är väldigt nervös och taggad. Har försökt att förbereda allt. Men hur är det med receptbelagda medicinerna? Jag kan inte se någon recept på 1177. Har du hämtat ut dina mediciner?
Jag ska opereras runt kl 11:30 av Patrik Höijer, när ska du?
Majken11
Kvinna ·
04 okt, 2021
Solen83
Kvinna ·
04 okt, 2021
Lycka till imorgon Solen83 o an1! Ni måste uppdatera sen när ni orkar o berätta hur allt gått! Roligt att ni ska till Nordiska båda två?
Sarael
Kvinna ·
04 okt, 2021
Solen83
Kvinna ·
04 okt, 2021
Lycka till imorgon bägge två! Solen83 och an1 ?
Jag ska opereras på torsdag 7/10! Är förvirrad om man ska duscha håret med descutan eller inte?
Får man exempelvis duscha håret med sitt vanliga schampoo och balsam och styla det på onsdag morgon, sedan tvätta sig med descutan över hela kroppen på onsdag kväll och även torsdag morgon?
Läst att många inte tvättat håret med descutan men i mina instruktioner inför operation står det ”inte tvätta med annan tvål, schampoo eller balsam”. ?