Sarael
Kvinna ·
31 aug, 2021
Bröstförstoring hösten 2021
BröstförstoringKänns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)
Sortera efter
Cams
Kvinna ·
12 okt, 2021
Cams
Kvinna ·
12 okt, 2021
Cams: jag ska också opereras av Johan fast en månad efter dig. Om det kändes bra på konsultationen så är det nog bara normalt att man är rädd för att det är för stort efteråt. Be om att få testa en mindre storlek när du kommer dit om du fortfarande är rädd för att de blir för stora.
Jag själv stirra mig blind på cc när jag provade ut mina. Jag trodde mig vilja ha 300 men när jag provat mig fram till en storlek som jag verkligen ville ha hamnade jag på 500, vilket låter jättemycket.
Cams
Kvinna ·
12 okt, 2021
Jag ska opereras nästa onsdag (20 okt) och är SÅ nervös. Känner bara att jag vill bolla med någon, läsa så mkt jag kan innan det är dags - MEN det är så mycket tankar, positivt mestadels men en extrem nervositet.
kommer behöva vara hemma själv tre dagar efter operation och det är nog de som skrämmer mig mest. För att inte prata om storleken??? hur vet jag om de är förstora när det kändes bra på konsultationen? Vi har kollat på 600cc (50cc försvinner bakom muskeln) men alla jag pratar med säger att dom kommer bli GIGANTISKA, jag vill ha stora men inte för stora och då ör jag ändå rätt liten själv. Hjälp mig lugna mig!! hahaha
Hm, med din längd och vikt kommer det bli väldigt stort. Så det beror på vilket resultat du vill ha! Jag är 165 cm, väger 57 kg och gick upp två kupstorlekar med 245 cc! Om du har möjlighet så se om du kan få komma till kliniken och prova implantat en gång till. Det brukar göra valet med storlek lite lättare. Lycka till!
Förstår att du är nervös inför att vara själv hemma första dagarna. Försök att förbereda så mycket som möjligt innan! Jag fick t ex inte upp dörren till frysen själv första veckan, så ha mat i kylskåpet kanske :) Och se till så du absolut inte behöver laga mat! Svårt att använda armarna första dagarna. Lägg saker så du slipper sträcka dig efter dom. Se till så sängbordet är i samma höjd som sängen, annars blir det svårt att nå. Och förbereda med många kuddar! Kan vara svårt att komma upp själv från raktlång liggande, så du kanske behöver halvt sitta upp och sova första nätterna. Lägg fram kläder som är enkla att ta på, se till att köpa hem mediciner innan.Några tips :)
Är det något särskilt du är nervös över annars? :)
Cams
Kvinna ·
12 okt, 2021
Cams: du väger 47kg o är 155 lång? Det är väldigt stort, men du skriver ju själv att du gillar stora bröst så bara du själv som kan bestämma:)
Tänkt dock på att du kommer bära en tung vikt som brösten ger!
zijn
Kvinna ·
12 okt, 2021
zijn
Kvinna ·
12 okt, 2021
Cams: du väger 47kg o är 155 lång? Det är väldigt stort, men du skriver ju själv att du gillar stora bröst så bara du själv som kan bestämma:)
Tänkt dock på att du kommer bära en tung vikt som brösten ger!
åh... gillar inte för stort alltså ENORMT men jo dom ska vara stora... men inte för stora till min kropp som sagt jag är väldigt liten...
men på konsultationen så såg dom verkligen inte ENORMA ut utan stora men proportionerlig mot min kropp... hur mkt kan de skilja?? gaah så svårt detta
Sarael
Kvinna ·
12 okt, 2021
Jag ska opereras nästa onsdag (20 okt) och är SÅ nervös. Känner bara att jag vill bolla med någon, läsa så mkt jag kan innan det är dags - MEN det är så mycket tankar, positivt mestadels men en extrem nervositet.
kommer behöva vara hemma själv tre dagar efter operation och det är nog de som skrämmer mig mest. För att inte prata om storleken??? hur vet jag om de är förstora när det kändes bra på konsultationen? Vi har kollat på 600cc (50cc försvinner bakom muskeln) men alla jag pratar med säger att dom kommer bli GIGANTISKA, jag vill ha stora men inte för stora och då ör jag ändå rätt liten själv. Hjälp mig lugna mig!! hahahaHm, med din längd och vikt kommer det bli väldigt stort. Så det beror på vilket resultat du vill ha! Jag är 165 cm, väger 57 kg och gick upp två kupstorlekar med 245 cc! Om du har möjlighet så se om du kan få komma till kliniken och prova implantat en gång till. Det brukar göra valet med storlek lite lättare. Lycka till!
Förstår att du är nervös inför att vara själv hemma första dagarna. Försök att förbereda så mycket som möjligt innan! Jag fick t ex inte upp dörren till frysen själv första veckan, så ha mat i kylskåpet kanske :) Och se till så du absolut inte behöver laga mat! Svårt att använda armarna första dagarna. Lägg saker så du slipper sträcka dig efter dom. Se till så sängbordet är i samma höjd som sängen, annars blir det svårt att nå. Och förbereda med många kuddar! Kan vara svårt att komma upp själv från raktlång liggande, så du kanske behöver halvt sitta upp och sova första nätterna. Lägg fram kläder som är enkla att ta på, se till att köpa hem mediciner innan.Några tips :)
Är det något särskilt du är nervös över annars? :)
Åh, uppskattar era svar så mkt, vet inte vad som skrämmer mig mest egentligen har längtat så efter operationen..
När du testade dina implantat blev resultatet likgiltigt efter operation? Har så svårt att bestämma mig men tror det är för jag läser mig blind på andras CC och allt detta, som min läkare bad mig INTE göra.. mvh 27 år och trotsåldern...
Ska tänka på allt detta gälland frys, sängbord och kuddar känns som vettiga tips. Mediciner e de annat än Ipren alvedon ja ska tänka på? Skulle få mina mediciner från kliniken innan jag åkte hem!
Sarael
Kvinna ·
12 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
12 okt, 2021
ddxxvv010
Kvinna ·
12 okt, 2021
Sofi89
Kvinna ·
13 okt, 2021
Cams
Kvinna ·
13 okt, 2021
Tänkt dock på att du kommer bära en tung vikt som brösten ger!åh... gillar inte för stort alltså ENORMT men jo dom ska vara stora... men inte för stora till min kropp som sagt jag är väldigt liten...
men på konsultationen så såg dom verkligen inte ENORMA ut utan stora men proportionerlig mot min kropp... hur mkt kan de skilja?? gaah så svårt detta
Du kan söka på bilder här på forumet och se hur olika storlekar kan se ut på olika människor. Jag har iaf lärt mig att man ska INTE stirra sig blind på cc! Innan OP gjorde jag ristestet och kom fram till att absolut inget över 200, och nu har 275cc som såg helt perfekt ut på konsultationen. Det är en större siffra men alla har olika form på kropp och bröstkorg så det är väldigt svårt att jämföra :)
ddxxvv010
Kvinna ·
13 okt, 2021
linduttan
Kvinna ·
13 okt, 2021
W1k
Kvinna ·
13 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
14 okt, 2021
Pojkmamman
Kvinna ·
14 okt, 2021
Hej! Jag har varit på konsultation hos Said på Nordiska kliniken och han rekommenderade då motiva round 360 eller 380 cc då jag har lite egen vävnad och därmed tyckte han inte att ergonomix vore optimalt pga rippling. Blir dock osäker då jag tänkt att jag vill ha ett naturligt resultat och inte få två ”bollar”, men han har ju rätt i att runda kompenserar bättre upptill då jag är väldigt platt där i dagsläget. Så kluven! Vad tror ni, kan man få ett hyfsat naturligt resultat trots runda implantat?
zijn
Kvinna ·
14 okt, 2021
Nu har jag lagt upp före- och efterbilder på mina bröst. Känns rätt läskigt, men vet själv hur mycket hjälp jag haft av att se andras bilder.
Är på dag 13 nu och är så nöjd! Mina bröstvårtor är fortfarande svullna efter förkortningen, men dom ser mindre ut varje gång jag ser dem ?. Väntar på lite mer underpol, men generellt har brösten svullnat ner mycket de senaste två dagarna! Har fått lite utslag, verkar vara från tejp och förband, hoppas det försvinner snart.
Mår bättre och bättre, speciellt är jag mycket rörligare. Går bara på panodil nu. Men har väldigt lätt att överanstränga mig om jag använder armarna lite för mycket (laga mat, bära och sträcka sig efter saker, allmänna rörelser etc). Verkar som allt går åt rätt håll i alla fall och det känns som en dröm att faktiskt ha bröst ? Är SÅ himla glad att jag gjorde en bröstförstoring tillslut!
Pojkmamman
Kvinna ·
14 okt, 2021
Hej! Jag har varit på konsultation hos Said på Nordiska kliniken och han rekommenderade då motiva round 360 eller 380 cc då jag har lite egen vävnad och därmed tyckte han inte att ergonomix vore optimalt pga rippling. Blir dock osäker då jag tänkt att jag vill ha ett naturligt resultat och inte få två ”bollar”, men han har ju rätt i att runda kompenserar bättre upptill då jag är väldigt platt där i dagsläget. Så kluven! Vad tror ni, kan man få ett hyfsat naturligt resultat trots runda implantat?
zijn
Kvinna ·
14 okt, 2021
Tänkt dock på att du kommer bära en tung vikt som brösten ger!åh... gillar inte för stort alltså ENORMT men jo dom ska vara stora... men inte för stora till min kropp som sagt jag är väldigt liten...
men på konsultationen så såg dom verkligen inte ENORMA ut utan stora men proportionerlig mot min kropp... hur mkt kan de skilja?? gaah så svårt dettaDu kan söka på bilder här på forumet och se hur olika storlekar kan se ut på olika människor. Jag har iaf lärt mig att man ska INTE stirra sig blind på cc! Innan OP gjorde jag ristestet och kom fram till att absolut inget över 200, och nu har 275cc som såg helt perfekt ut på konsultationen. Det är en större siffra men alla har olika form på kropp och bröstkorg så det är väldigt svårt att jämföra :)
Tack snälla, jag ska kolla runt lite men förstår att alla har olika utgångslägen, tror jag nog ska testa detta med ris med, men även ta en konsultation till innan op!
kommer behöva vara hemma själv tre dagar efter operation och det är nog de som skrämmer mig mest. För att inte prata om storleken??? hur vet jag om de är förstora när det kändes bra på konsultationen? Vi har kollat på 600cc (50cc försvinner bakom muskeln) men alla jag pratar med säger att dom kommer bli GIGANTISKA, jag vill ha stora men inte för stora och då ör jag ändå rätt liten själv. Hjälp mig lugna mig!! hahaha
Jag opererades hos Johan den 27/9. Vad glad jag blir av att höra att du också ska opereras där. Det ges så olika råd beroende på vilken klinik man väljer så det blir extra kul att få kontakt med någon med samma kirurg. ?
Jag ville återskapa mina bröst som de var innan barnen och än så länge är jag verkligen nöjd (provade 200 och 250
På konsultationen men 265 cc blev det såg jag när jag registrerade mina implantat, troligen för att snyggast fylla ut huden). Jag ville absolut inte ha för stora bröst då jag också har en nätt kropp, men nu så här efteråt känner jag att jag gott kunde vågat lite mer ? Men jag är ändå väldigt nöjd för att de blev som jag ursprungligen ville.
Jag var på 2 veckors uppföljningen igår hos sjuksköterskan och allt såg bra ut. Jag upplevde att första veckan var väldigt jobbig men efter det blev det successivt lite bättre hela tiden. Igår blev jag av med bröstbandet och bhn och jag ska nu gå utan till återbesöket hos Johan om 6 månader för att de ska röra sig nu. Känns som att alla andra ska ha bh och att det är viktigt med stöd, men det är kanske pga olika operations tekniker helt enkelt. Har aldrig varit utan bh och det är verkligen ovant. Måste hitta något jag kan ha som inte ger stöd men som täcker och inte ger friktion i varje rörelse.
Jag har fortfarande väldigt begränsad i mina rörelser och ska nu jobba på att öva upp rörligheten sa sjuksköterska.
Angående att vara själv de första tre dagarna. Se till så du hamnar i sittande läge hela tiden. Första två dagarna kunde jag inte resa mig upp själv, så förbered både i soffan och sängen rejält med kuddar. Alla former av öppna/stänga saker var svåra. Jag åt mest knäckebröd med pålägg första dagarna om jag behövde göra något själv. Tänk på att ha löst sittande kläder då också tröja med knappt/blixtlås fram. Har du powerbank så ladda upp den ordentligt så du kan ha mobilen nära dig var du än är. Jag hade min i knäet (och tv-dosorna) precis hela tiden ?
Jag hade svårt att pumpa ut tvål och diskmedel i början så behöver du göra det är tips att hälla upp det i en skål första dagarna så du slipper trycka. Man kommer långt med att djupandas, ha armarna nära kroppen och använda båda två samtidigt och vara snäll vid sig själv. Första veckan är jobbig men sedan blir det bara bättre och bättre?