Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sarael profilbild

Sarael

Kvinna ·

31 aug, 2021

Bröstförstoring hösten 2021

Bröstförstoring

Känns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)

419

Sortera efter

M.S

Kvinna ·

15 sep, 2021

Då var min operation avklarad. Hade tid för operation kl 13.30 men låg på bordet redan kl 13.00. När läkaren började rita på mig så frågade han om storleken, jag ville inte ha större i alla fall. Så det slutade med 345 cc då han ansåg att det såg bäst ut på mig.jag hoppas det inte blir litet??. Ont som om dem skurit bortbrösten. Men smärta hade jag räknat med
Gilla

M.S

Kvinna ·

18 sep, 2021

Dag 3: Mår mycket bättre, dock än trött och små slö?. Ligger mest i sängen då jag inte vill överanstränga musklerna. Tog en promenad på ca 15 minuter med sonen då det kändes bättre idag. Haft ont vid stygnen då jag står dag 1 och 2. Kliar som attan mellan och på brösten då jag står. Kliar mer om ärren då jag sitter ner. På onsdag har jag återbesök och får äntligen se dem då??????
Gilla

Lirimyto

Kvinna ·

18 sep, 2021

Hej alla! Jag hoppar in här jag med! Har operation den 18/9 på nordiskakliniken i Stockholm ska opereras av Marcus. Tanken är att lägga in 300 eller 320 motiva ergonomix demi. Hoppas på ett fin naturligt resultat?
Gilla

Solen83

Kvinna ·

19 sep, 2021

Nu har jag varit på konsultation hos Mattias på Nordiska kliniken. Allt kändes jättebra. Vi kom fram till att ett lollipop lyft behöver göras och sen lägga i motiva round full 425cc. Bokade tid för operation den 22/11 men ska även be dom sätta upp mig på väntelista om dom får några avbokningar. Spelar inte så stor roll om det inte blir tidigare bara skönt att ha ett datum nu.
Gilla

M.S

Kvinna ·

19 sep, 2021

Solen83 Vad skönt att de kändes bra. Du ska se att tiden bara springer förbi, de gjorde det för mig! Fattar inte än idag att jag opererat brösten, de gör bara ont ibland. Har ju inte fått se dem än! ?????. De får jag göra på onsdag?
Gilla

Solen83

Kvinna ·

19 sep, 2021

M.S skrev:

Solen83
Vad skönt att de kändes bra.
Du ska se att tiden bara springer förbi, de gjorde det för mig!
Fattar inte än idag att jag opererat brösten, de gör bara ont ibland. Har ju inte fått se dem än! ?????. De får jag göra på onsdag?

Ja jag tror också att tiden kommer springa iväg. Men just nu känns det som en evighet. Åh vad spännande för dig att få se dom på onsdag ? hoppas du känner dig nöjd med dom.
Gilla

DrAB

Kvinna ·

19 sep, 2021

Det har nu gått 1,5 v sedan op för mig och jag mår riktigt bra. Promenader är inga problem och det gör inte så ont heller, lite ont vid vissa rörelser, men är i princip helt smärtfri. :-)
Gilla

Majsan86

Kvinna ·

19 sep, 2021

Hejsan! Jag är ny här. Har operationstid 26/10 på kosmetisk kirurgi i Jönköping, har planerat lägga in 600cc. Mentor runda, hög profil. Intressant att läsa alla andras berättelser!
Gilla

Smarris85

Kvinna ·

20 sep, 2021

Hoppar också in här. Ska operera mig på Nordiska senare I höst, var på konsultation förra veckan. Vill ha naturligt resultat och inte för stora, kirurgen rekommenderade Mentor cpg 270, men sa även att Motiva ergonomix 265(mini) skulle bli likvärdigt, har ca 200 per bröst i egen vävnad. Känns jättesvårt att veta när man inte haft implantat innan. Mentors anatomiska ska ju typ sitta fastare än ergonomix som kan bli lite vobbliga (om man har ammat tre barn innan och inte är så fast huden). Någon som valt mellan dessa och vad har varit avgörande sådana fall?
Gilla

Frmain

Kvinna ·

20 sep, 2021

DrAB skrev:

Det har nu gått 1,5 v sedan op för mig och jag mår riktigt bra. Promenader är inga problem och det gör inte så ont heller, lite ont vid vissa rörelser, men är i princip helt smärtfri. :-)

Åh vad härligt, låter lovande ?
Gilla

M.S

Kvinna ·

20 sep, 2021

Roligt med så många inlägg att läsa, kan säga att de är tråkigt att vara mesta dels sängliggande??. Dock varit på kortare promenader nu i tre dagar. Gör ondast på vänster sida på ett specifikt ställe där stygnen sitter. Övrigt mår jag rätt bra. Testade köra kort med igen idag, max 2 min då jag missat mitt bankkort hemma och behövde värktabletter. Var inte direkt skönt?,men dem sa att jag kan köra till återbesöket i övermorgon. Känns overkligt än att jag opererat dem, blir väl mer verkligt då jag får se dem?. Längtar. Ja men något??
Gilla

Sarael

Kvinna ·

20 sep, 2021

Spännande att höra hur det går för er allihop! Låter ju som det går rätt bra ändå ? Jag börjar bli riktigt nervös. Har op på torsdag nästa vecka och velat fortfarande över vilket implantat jag ska ha. Måste ha bestämt mig senast nu på torsdag. Just nu lutar det åt Motiva round 245 cc. Är mer nervös över att välja fel implantat och bli missnöjd än över själva operationen. Undrar också hur man kommer hantera att brösten antagligen kommer se knasiga ut i nån månad ?
Gilla

Pilliiz

Kvinna ·

20 sep, 2021

12 dagar sedan operation! Allt går toppen här! Var på återbesök idag och bytte tejp hos en sjuksköterska. Hon va väldigt imponerad över hur mjuka de va och hur fint ärret läkt! Vardagen snurrar på som vanligt, ska jobba igen på onsdag. Jag gör allt som vanligt förutom gymmet och försöker undvika tunga lyft så ofta det går!
Gilla

Serena2017

Kvinna ·

21 sep, 2021

Jag var på konsultation igår hos Per Windh på Art Clinic. Verkar som jag får operationstid den 7/10 redan! Blir nog 335 cc motiva ergonomix för mig. Det var enligt Per det bästa alternativet med mina förutsättningar. Spännande!!!
Gilla

Sarael

Kvinna ·

21 sep, 2021

Serena2017 skrev:

Jag var på konsultation igår hos Per Windh på Art Clinic. Verkar som jag får operationstid den 7/10 redan! Blir nog 335 cc motiva ergonomix för mig. Det var enligt Per det bästa alternativet med mina förutsättningar. Spännande!!!

Spännande! Exakt en vecka efter mig då ? Skönt att du inte behöver vänta så länge!
Gilla

zijn

Kvinna ·

21 sep, 2021

Serena2017 skrev:

Då kanske vi syns där (om det är Shtlm) :) Jag har också OP-tid 7/10 ArtClinic men med Martin Halle.. Räknar dagar, sjukt dåligt tålamod här!!
Gilla

M.S

Kvinna ·

21 sep, 2021

Roligt att höra från dem som opererat sig och dem som ska?. Känns än overkligt här, och att jag dessutom får se dem först imorgon?. Jag hoppas hoppas att dem läkt fint. Jag hade ingen bra operation sist, dem kom för långt ut pga placering bakom muskeln och snittet lite långt ner. Så jag håller tummarna att det blir rätt denna gång! Ledig rätt länge då jag har tunga lyft på jobbet. Så nu saknar jag bara att kunna få börja röra mig som en vanlig jävla människa?
Gilla

Sofi89

Kvinna ·

22 sep, 2021

Hej, ja hoppar på här :) jag har min op den 19 oktober på Proforma hos Daniel, jag va på konsultation för några veckor sen men är inte alls säker på det valet vi kom fram till, det va endast mentor han prata om, och sluta med mentor 450cc hp, jag va så dåligt påläst innan, men nu har ja kollat runt en hel del, för jag vill ha 500/550 cc men det sa han att de inte skulle gå med mentor, och han kunde sen under operationen kolla om det gick med större. Nu har ja fastnat lite för Motiva men vet inte om ja vill ha ergonomix full eller runda full. Men jag tog tag i det å har en ny konsultation imorgon ? blir så peppad nu?
Gilla

Jmn88

Kvinna ·

22 sep, 2021

Hakar på här! Jag ska till Patrik på NK den 7/10 och göra lyft och förstoring. Jag har inte riktigt bestämt mig för storlek än, men det lutar åt mentor HP Xtra 470 cc. Jag har börjat planera vad som ska handlas hem och förberedas, jag bor själv så måste försöka underlätta så mycket som möjligt!
Gilla

M.S

Kvinna ·

22 sep, 2021

7 dagar efter operation: Äntligen fått ta bort "bandage" och hunnit snabb kolla på dem. Kommer inspektera dem mer när jag kommer hem, men det är någon timme bort. De lilla jag såg var att dem såg STORA ut? och RUNDA. Visst, jag är svullen än. Men dem tyckte att allt såg bra ut????
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem