Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sarael profilbild

Sarael

Kvinna ·

31 aug, 2021

Bröstförstoring hösten 2021

Bröstförstoring

Känns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)

419

Sortera efter

linduttan

Kvinna ·

22 sep, 2021

Hej! Jag ska göra bukplastik, plus lyft och bröstförstoring på plastikakademin den 4/10. Är dock fortfarande osäker på vilken storlek jag vill ha på implantaten ?
Gilla

M.S

Kvinna ·

23 sep, 2021

Igår när jag kom hem och kunde inspektera dem mer så ser jag (och känner idag) att höger bröst sitter högre upp och är spänd. Vänster har börjat "trilla ner" men svullen än. Så dem ser...?? runda och stora ut just nu. Får avvakta ett tag till innan jag kan se riktiga resultatet ??
Gilla

Sofi89

Kvinna ·

25 sep, 2021

linduttan skrev:

Hej! Jag ska göra bukplastik, plus lyft och bröstförstoring på plastikakademin den 4/10. Är dock fortfarande osäker på vilken storlek jag vill ha på implantaten ?

Jag är i samma sits som dig med val av storlek, jag va på min andra konsultation i torsdag så velar mellan 450 cc hp eller 535 hp xtra Mentor. Vad för storlekar velar du mellan?
Gilla

linduttan

Kvinna ·

26 sep, 2021

Jag är väldigt osäker. Gunnar tyckte 400 men jag tycker det känns litet. Så 500 tror jag. Tycker det är svårt. ?
Gilla

linduttan

Kvinna ·

26 sep, 2021

Hej! Jag ska op:a mig på plastikakademin i Linköping den 4/10 hos Gunnar Kratz. Jag är lika lång som du och väger 74 kg. Jag har fortfarande svårt att komma fram till storlek på implantaten. Hur kom du fram till 600? Gunnar rekommenderar mig 400 men det tycker jag känns lite. Med vänlig hälsning, Linda
Gilla

Sofi89

Kvinna ·

26 sep, 2021

linduttan skrev:

Jag är väldigt osäker. Gunnar tyckte 400 men jag tycker det känns litet. Så 500 tror jag. Tycker det är svårt. ?

Okej. Vad för inplantat ska du ha?
Gilla

Hall.Li

Kvinna ·

26 sep, 2021

Va roligt med denhär tråden! Jag skall göra förstoring och buk 19/10!!! ? Jag har valt Mentor runda släta högprofil 450cc vänster och 550 i höger
Gilla

Hall.Li

Kvinna ·

26 sep, 2021

Sofi89 skrev:

linduttan skrev:

Jag är i samma sits som dig med val av storlek, jag va på min andra konsultation i torsdag så velar mellan 450 cc hp eller 535 hp xtra Mentor. Vad för storlekar velar du mellan?

Vi har samma operationsdag :)
Gilla

Majken11

Kvinna ·

26 sep, 2021

Hej! Såg att flera skulle operera sig 7/10?men jag ska göra på Estetiska institutet. Har sagt att jag vill ha tidigare om det blir något återbud, men det lät högst tveksamt. Vill bara att det ska bli dags nu?
Gilla

3barnsmamma84

Kvinna ·

26 sep, 2021

Håller med dej. Var och provade inlägg och gjorde 3D men allt gick så snabbt och jag bestämde mej för 320 motiva ergo demi ( läste ut det av vad läkaren skrev) men 3D bilden var mentor 295 cc.... Sen så ändrade jag mej till motiva.. Och fick ingen bild på det... Och när jag kom hem kändes det för lite. Så nu vet jag ju inte om jag tycker 320 blir bra. Eller om jag borde ta 340 typ ?
Gilla

3barnsmamma84

Kvinna ·

26 sep, 2021

Förstår känslan ❤️
Gilla

Sofi89

Kvinna ·

26 sep, 2021

Hall.Li skrev:

Sofi89 skrev:

linduttan skrev:

Ja ? vart ska du göra de? Jag ska till Proforma ?
Gilla

Hall.Li

Kvinna ·

26 sep, 2021

Sofi89 skrev:

Hall.Li skrev:

Sofi89 skrev:

linduttan skrev:

Spännande!! Har du inte helt bestämt storlek än? Jag skall göra på Elite Clinic i Göteborg
Gilla

Sofi89

Kvinna ·

26 sep, 2021

Hall.Li skrev:

Sofi89 skrev:

Hall.Li skrev:

Sofi89 skrev:

linduttan skrev:

Spännande!! Har du inte helt bestämt storlek än?
Jag skall göra på Elite Clinic i Göteborg

Okej spännande, nej ja tycker det är så svårt. Har aldrig haft bröst förutom när ja amma, då va de rediga bomber, så nu när man endå ska göra en op så vill jag endå att det ska kännas ordentligt, kändes så bra med 535 cc men det är hp xtra som skrämmer lite för vill gärna att det blir en lite backe på översidan men det verkar som de inte kommer bli så med Xtra hp, sen är ja rädd att 450 ska kännas för lite ? så svårt. Blir ju på dagen man väljer känns de som.
Gilla

Sofi89

Kvinna ·

27 sep, 2021

Någon som har typ samma längd som mig som ska lägga i mer än 500cc? Jag är 160cm. Jag är typ helt platt också
Gilla

Sarael

Kvinna ·

27 sep, 2021

Min operation är nu på torsdag och jag är så pepp så har svårt att tänka på nåt annat ? Fick tid klockan 8 på morgonen så det känns perfekt. Nu ska jag börja beta av "Fixa innan op-listan". Känner mig redo!
Gilla

Sofi89

Kvinna ·

27 sep, 2021

Spännande förstår längtan, 3 veckor kvar för mig idag ?
Gilla

zijn

Kvinna ·

27 sep, 2021

1.5v kvar för mig (en av de som opereras 7/10)! Håller på att gå i bitar, sjukt dåligt tålamod här!! Har börjat undra lite kring BH efter OP. Har någon av er redan hunnit införskaffa något?
Gilla

Majken11

Kvinna ·

27 sep, 2021

Hur ska ni ta er hem från kliniken??
Gilla

Sarael

Kvinna ·

27 sep, 2021

Majken11 skrev:

Hur ska ni ta er hem från kliniken??

Min man lämnar och hämtar mig. Har tur att bara bo 40 min därifrån, så det blir smidigt ? Sköterskan jag pratade med idag sa att jag får räkna med 6 timmar på kliniken, så lär ju vara hemma redan på eftermiddagen någon gång. Känns jätteskönt!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem