Sarael
Kvinna ·
31 aug, 2021
Bröstförstoring hösten 2021
BröstförstoringKänns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)
Sortera efter
Majken11
Kvinna ·
27 sep, 2021
ddxxvv010
Kvinna ·
27 sep, 2021
Rare bird
Kvinna ·
28 sep, 2021
Sarael
Kvinna ·
28 sep, 2021
Hej!
Vad roligt att följa alla som ska opereras i höst. Ni verkar ha så bra koll på alla olika implantat, storlekar och termer... Var kan jag hitta bäst info? Hur vet ni vad ni vill ha? Var ni något sånär klara över det redan innan konsultationen eller kom ni fram till det då? Jag vet att jag inte vill ha nåt superstort, kanske C-kupa, och jag vill att de ska se naturliga ut, lägre överpol gissar jag att det kallas då? Men sen läste jag här om någon som sa att det var svårt att få till nån klyfta då, och det skulle jag ju ändå vilja ha när jag har kläder på... Jag känner mig mest förvirrad just nu! Har inte bokat konsultation än. Något viktigt jag måste komma ihåg att fråga om där?
Majken11
Kvinna ·
28 sep, 2021
zijn
Kvinna ·
28 sep, 2021
Hej!
Vad roligt att följa alla som ska opereras i höst. Ni verkar ha så bra koll på alla olika implantat, storlekar och termer... Var kan jag hitta bäst info? Hur vet ni vad ni vill ha? Var ni något sånär klara över det redan innan konsultationen eller kom ni fram till det då? Jag vet att jag inte vill ha nåt superstort, kanske C-kupa, och jag vill att de ska se naturliga ut, lägre överpol gissar jag att det kallas då? Men sen läste jag här om någon som sa att det var svårt att få till nån klyfta då, och det skulle jag ju ändå vilja ha när jag har kläder på... Jag känner mig mest förvirrad just nu! Har inte bokat konsultation än. Något viktigt jag måste komma ihåg att fråga om där?
zijn
Kvinna ·
28 sep, 2021
Hej! Snart dags för dig Sarael?hur känns det? Jag har börjat fundera på tilläggsförsäkring, har ni köpt det?
Sarael
Kvinna ·
28 sep, 2021
Hej! Snart dags för dig Sarael?hur känns det? Jag har börjat fundera på tilläggsförsäkring, har ni köpt det?
Sarael
Kvinna ·
28 sep, 2021
Hej!
Hej!
Det finns mycket bra info här på forumet, men stirra dig inte blind på ett specifikt implantat för det kanske inte passar ditt bröst alls, vilket var mitt fall.
Min beskrivning till kirurgerna var ungefär: Jag har gjort bröstförminskning för 15 år sedan, jag är färdig med att ha stora bröst. Jag vill fylla ut överpolen på det jag har.
Jag vill helst inte gå upp i kupstorlek men är helt OK med det om det behövs för att uppnå rätt form på bröstet.
Jag önskar jag hade skrivit ner samtliga frågor men mitt råd såhär i efterhand:
- Be kirurgen förklara för/nackdelar med de implantat som finns
- Be om motivering till varför du får rekommendationen om ett visst implantat (ergonomix t.e.x var helt nejnej för mig enligt samtliga kirurger men jag glömde fråga varför...)
- Fråga om direkta biverkningar/komplikationer kopplade till just DITT utgångsläge.
- OM du får 3D simulering: be om simulering på samtliga storlekar du funderar på och be om att få med dig dem hem när du lämnar kliniken (jag sitter t.ex fortfarande och väntar på bilderna från en klinik som jag besökte 3/9....)
- Var öppen för att kirurgen kan välja något helt annat än vad du har tänkt dig :)
Mitt ristest gjorde att jag tänkte INGET över 200cc. Men efter att 4 av 5 besökta kirurger rekommenderade exakt samma storlek så fick jag helt enkelt ändra inställning, kirurgen kanske har rätt för att han faktiskt vet vad han gör.. :)
Men absolut bästa tipsen: skriv ner samtliga frågor, skriv ner svaren på frågorna när du är på konsultationen, be om 3D simulering på flera olika storlekar/implantat och be om samtliga bilder i handen när du går därifrån!
Sarael
Kvinna ·
28 sep, 2021
Davor på Proforma och Magnus på Estetiska Institutet sa till mig att om det sker komplikationer så sker de i regel inom de första 12-18 mån. De flesta kliniker har en trygghetsgaranti som täcker just detta tidsspann. Komplikationer som sker efter detta är oftast kapselkontraktur (enligt ovan kirurger) och där finns det ju lite olika försäkringar...
Mentor och Motiva själva har också garantier på sina implantat så glöm inte bort att kolla där också.
Jag valde i slutändan att inte köpa en förlängd trygghetsgaranti då jag inte är helt säker på att det inte är mer än en falsk trygghet, men initialt så var det ett av mina uteslutningskriterier (skulle BARA välja kliniker som erbjuder det :))
Majken11
Kvinna ·
28 sep, 2021
Majken11
Kvinna ·
28 sep, 2021
Solen83
Kvinna ·
29 sep, 2021
Sarael
Kvinna ·
30 sep, 2021
Majken11
Kvinna ·
30 sep, 2021
Sarael
Kvinna ·
30 sep, 2021
Solen83; men vad roligt för dig! Har även jag påpekat om önskan för återbudstid men lät väldigt mörkt om det tyvärr!
Sarael: lycka till idag o du måste uppdatera hur det går nu?Jag drömde att jag hade opererat mig i natt o att brösten var helt perfekta?
Tyvärr så är d ju inte riktigt så i början. Jag har bestämt mig för att köpa till en försäkring ivf så känns lite bättre i magen nu.
Vad har/hade du för kläder på dig inför din op?
Majken11
Kvinna ·
30 sep, 2021
Sarael
Kvinna ·
30 sep, 2021
Villen
Kvinna ·
30 sep, 2021
Nu är jag hemma och det gör rätt mycket mer ont. Men ändå hanterbart. Räknar ner minuterna till nästa smärtstillande nu dock. Överlag är jag så nöjd med dagen, allt har gått över förväntan. Spännande att se om det blir mycket värre än så här ? Kommer inte ner och upp ur soffan själv heller, insåg jag. Glad jag inte bor själv!
Sarael
Kvinna ·
30 sep, 2021
Nu är jag hemma och det gör rätt mycket mer ont. Men ändå hanterbart. Räknar ner minuterna till nästa smärtstillande nu dock. Överlag är jag så nöjd med dagen, allt har gått över förväntan. Spännande att se om det blir mycket värre än så här ? Kommer inte ner och upp ur soffan själv heller, insåg jag. Glad jag inte bor själv!
Vad skönt att höra att det gått bra! Var roligt att följa dig. Har du hunnit tjuvkika på resultatet?
Har själv op om 2 veckor ovh har hunnit ångra valet av implantat efter en natts grubblerier och scrollande och kommer ta Motiva erg. 245cc mini istället för Mentor 245 Anatomiska ?
Följer med stort intresse och hoppas du får må bra närmsta tiden här :)