Sarael
Kvinna ·
31 aug, 2021
Bröstförstoring hösten 2021
BröstförstoringKänns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)
Sortera efter
Majken11
Kvinna ·
30 sep, 2021
soffans
Kvinna ·
30 sep, 2021
Hade planerad operation 22/11 då det var första lediga tiden vid min konsultation, men mailade kliniken igår för att höra hur många som stod på väntelistan och hur stor chansen va att få en tidigare tid. Fick mail tillbaka inom några minuter att dom precis fått en lucka den 5/10! Jag tog den så på tisdag opereras jag ?? så sjukt taggad och lite nervös såklart.
Solen83
Kvinna ·
01 okt, 2021
Hade planerad operation 22/11 då det var första lediga tiden vid min konsultation, men mailade kliniken igår för att höra hur många som stod på väntelistan och hur stor chansen va att få en tidigare tid. Fick mail tillbaka inom några minuter att dom precis fått en lucka den 5/10! Jag tog den så på tisdag opereras jag ?? så sjukt taggad och lite nervös såklart.
gud vad roligt!! jag har varit lite orolig för att behöva vänta skitlänge på att få operationstid när jag väl bestämmer mig för att gå på konsultation, men har man tur så får man en avbokad tid då! Kommer inte orka vänta fleera månader på att operera mig sen när jag varit på konsultation :p hur kändes själva besöket och så?
Amela
Kvinna ·
01 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
01 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
01 okt, 2021
Ja, det är inte lätt att bestämma sig för rätt implantat! Jag valde mentor 295 runda, många här verkar föredra Motiva dock. Men min kirurg sa inget om Motiva så tänkte att Mentor passade mina bröst bäst.
Vad är den stora skillnaden mellan dessa två implantat?
Hoppas du kan sova inatt Sarael?
Sarael
Kvinna ·
01 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
01 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
01 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
01 okt, 2021
Sarael; tack för alla bra tips! Ska köpa movicol när jag hämtar ut medicinerna. Även tvättlappar??Jag är sjukskriven för att jag opererat handen så är redan invalidiserad?men därför jag passar på att göra denna op under samma sjukskrivningsperiod!
Ska googla lite om det du skrev om ruptur.??Känns bara surt att lägga fem tusen till för ett annat implantat, såvida inte skillnaden är markant bättre..
Lilyy
Kvinna ·
01 okt, 2021
Sarael
Kvinna ·
01 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
01 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
01 okt, 2021
Lilyy
Kvinna ·
01 okt, 2021
Sofi89
Kvinna ·
01 okt, 2021
Har bokat mig på op till den 19/10 och är jätte nervös kring storleken. Mina bröst är lite hängande just nu, och vill helst undvika bröstlyft med alla ärr som förekommer. Har någon haft liknande upplevelser?
Sofi89
Kvinna ·
01 okt, 2021
Är det någon som har mentor siltex extra hp? Ska göra ett implantatsbyte snart från motivas till dessa då mina hänger för tillfället.
Majken11
Kvinna ·
01 okt, 2021
Lilyy
Kvinna ·
01 okt, 2021
Är det någon som har mentor siltex extra hp? Ska göra ett implantatsbyte snart från motivas till dessa då mina hänger för tillfället.
Jag ska lägga in 535 hp xtra mentor men vet inte vad den heter mer, kanske smooth jag är livrädd att de ska kännas för stort men min korta kropp ? jag förstår inte riktigt skillnaden på sllla dessa inplantat
Lilyy
Kvinna ·
01 okt, 2021
Jag fick veta att Motiva har ett hölje som gör implantat rörligare som kan göra fickan större o därmed hängbröst. Men är nog vid större implantat. Höljet o andra sidan ger mindre risk för kapselkontraktur.. men jag har genom kirurgens svar bestämt mig för Mentor nu helt klart!