Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Tack Vladena! Tror att de ploppar ut lite till, absolut, men vi får nog ha tålamod vad jag förstår ;) Skönt att du är nöjd med Jörg, det känns tryggt! Hur var det att sövas?

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

De är så trevliga och duktiga där, jag kände mig helt trygg, jag var orolig så jag har hosta och snuva kvar från min föra veckans influensa, men de sa det spelar ingen roll, att jag ska andas fritt iaf :) En gubbe på 44 år tror jag han sagt, som ser ut som en 25 årig och jätte snygg :))) satte kanyl på mig först, sen sprutar de in en lugnande medel och typ om en halv minut blir man jätte snurrig, så andas man i mask några andetag och är borta plötsligt :) De blottar inte på op. Bordet heller, han bara vände på min morgonrock och la de ovanpå mig direkt, så jag iaf såg inte att de såg mig nacken
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Åh så underbart det låter! Längtar ännu mer nu.... Skönt att du trots förra veckans influensa ändå kunde andas fritt! Jag är lite orolig då jag har reflux och inte kan ligga plant mer än typ 30 minuter innan refluxen kommer, så jag är lite orolig hur de löser det men hoppas att de har varit med om sådana patienter tidigare och vet hur de ska göra.... Trevligt med en snygging ;) Hur ser rummet ut på Citadell?

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Godmorgon! Första natten hemma, aj aj aj, inte bara brösten som värker utan nacke och rygg. Åh en hel vecka som jag måste sova på rygg, gör typ aldrig det. Rummet va ljust och fräscht inte så stort, säng, tv och toa med dusch. Jag hade utsikt mot vattnet, fast alla rummen kanske ligger åt det hållet. Allt va så fint och personalen va så fräscha oxå. Va är refluxen?? När va det dags för dig? Nä nu ska jag försöka ta mig upp och få i mig lite värktabletter.
Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

Reflux är när övre magmunnen inte håller riktigt tätt utan det läcker upp magsyra, alltså sura uppstötningar. Då bör man ligga med höjd huvudända tex när man sover.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Sunrise skrev:

Åh så underbart det låter! Längtar ännu mer nu.... Skönt att du trots förra veckans influensa ändå kunde andas fritt! Jag är lite orolig då jag har reflux och inte kan ligga plant mer än typ 30 minuter innan refluxen kommer, så jag är lite orolig hur de löser det men hoppas att de har varit med om sådana patienter tidigare och vet hur de ska göra.... Trevligt med en snygging ;) Hur ser rummet ut på Citadell?

Du kommer inte vilja ligga plant, inte jag iaf. Önskar jag hade fått med mig deras säng hem med höj o sänk bar huvudände. Även hela sängen kunde man höja upp och ner. Sen har du knappen du trycker på om du behöver hjälp så kommer dom. 1 vecka kvar för din del ju :)
Gilla
filurifax

filurifax

Kvinna ·

wonderchild skrev:

Hej! Vi ska ju opereras samma dag =) fast jag ska till Tuve Mårtensson också på Citadellkliniken. De är bara några timmar kvar nu... och jag börjar oroa mig för storleken. Först tyckte jag att jag nog valt för stora inlägg 380cc mp, men efter att ha läst massor med bloggar och även inlägg här, så verkar de som dom flesta ville haft större... du är ju mycke mindre en mig men ska lägga in mer, så nu blir jag ännu mer osäker... Hur resonerade ni kring storleken? 

Jag ska också ha 380 cc har jag för mig...är på plats nu, sitter i väntrummet och njuter av vad som komma skall. Spännande som tusan...
Gilla
Duenna

Duenna

Kvinna ·

Ah, blir mer och mer taggad av att höra pm eta upplevelser! 1.5 vecka kvar för mig...lycka till filurifax!
Gilla
Klus

Klus

Kvinna ·

Hej :) jag hoppar in här. Jag ska opereras den 17 mars på strandkliniken
Gilla
filurifax

filurifax

Kvinna ·

Tack Duenna! Sitter på rummet, tänkte att jag skulle vara duktig och jobba lite men vad tusan...har inte alls lust med det så jag surfar runt här i stället. :)

Cirkus kl 15 ska jag opereras, har duschat, fått dropp, nu ska jag bara vänta...

Jag försöker vara så cool med det här, ska inte ha särskilt ont (!), ska inte vara sjukskriven, ska jobba hemifrån i morgon torsdag o fredag. Till helgen ska jag vila upp mig och på måndag kör vi igång med jobbet igen, ev jobba hemifrån mån-tisdag-onsdag. Jag har inte berättat för chefen eller närmsta kollegan Stefan...undrar om de märker något?

Iallafall, jag försöker vara cool och är inte nervös, har hört att jag är smärttålig och har op förut för en del saker MEN vi får se snart. Det kanske är fruktansvärt jobbigt efter op och jag har kanske riktigt jäkla ont så jag inte kan jobba nästa vecka.

Om några timmar vet vi... ;) Update kommer.

Gilla
Duenna

Duenna

Kvinna ·

Åååh så nervöst, och KUL! Jag tänker lite som du, opereras mån den 17 och planerar att jobba tisdagen veckan därpå. Kontorsjobb, så det borde funka. Med rätt inställning (och rätt smärtstillande, haha) tror jag att man klarar det mesta! Jag är, pinsamt nog, nästan mest rädd för att få dropp. Nålar, usch. Har både tatuerat och piercad mig, men då är det på eget bevåg. Det är visserligen operationen också, men droppet hade jag gärna hoppat, haha. Nä, det blir nog bra. Vem ska du operera dig hos? Stort lycka till, igen!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Sunrise skrev:

Rummen är små och det är en toa och dusch för flera rum, men man överlever en natt :) det är fint där runtomkring och sängen står vid fönstret så man kan titta ut om man vill :) De har go mat och man kan få alla möjliga dryck, sen gör du beställning på kvällen vad du vill ha till frukosten, tyckte det var riktigt lyxigt :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nu hade jag äntligen lyckats ladda upp första bilderna efter OP!
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Jag hade egen toa och dusch. Tyckte rummet va bra, inte för litet.
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jaså? Då har de olika typ av rum, jag hade rum i flygel typ, dvs det var bredare i slutänden, ungefär sängbred, och vid dörren var det bara dörrbredd, så en stol, ett skåp och sängbord, det var allt, ja, stor spegel med, toa och dusch var utanför som sagt
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag hoppar in här med! Ska OP den 28 mars på citadellkliniken är inte riktigt säker på storlek än men ska dit på fredag igen för att prova :)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Ska op:as på Citadell imorrn. Ska man ha med sig duschgrejer, handduk osv? Eller tillhandahåller dom med sånt?

Vad packade ni med er?

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Ett par rena trosor efter duschen på op dagen. Tandborste/tandkräm. Du få strumpor tofflor och morgonrock. Sköna enkla kläder till dagen efter. Jag låg i sängen hela dagen i bara bh:n
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Ju ,jag packade också mjukiskläder till dan efter, tandkräm och borste och lite grejer för ansiktet, sen bok och iPad i min träningsväskan :) Det finns handdukar, och även schampo och bodylotion finns på rummet :)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Det låter ju som värsta lyxhotellet! :) Kommer att bli jättebra! Hur mår du? Har du mycket ont?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem