Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Hej! Det låter tufft!! Har också läst att det verkar som att man har väldigt ont i ryggen också, inte bara brösten...

Reflux är när magmunnen inte kan sluta tätt och magsyra tränger upp i halsen, det gör jätte ont!! Så jag sover halvsittandes med massor av kuddar bakom ryggen...

Jag ska op.as om precis en vecka.....

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Åh tack så mycket för era svar! Hade packat det ni sa, så jag är klar att åka! :P

Iiih, skräckblandad förtjusning!

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

De har sånt fråga i de papperna som man ska fylla i inför operation, så de säkert kan lösa det :) Jag har skit ont just nu, på femte timme efter sista smärtstillande intag. Fick lite feber, så tänkte vänta en timme till och se att det inte går över 38 . Men det är lättare närmare man typ halvligger i sängen, men så fort man ska upp... Ja, det känns. Det jag ville säga att Jörg sa till mig att jag kan ligga på sidan om jag vill, att det är ingen fara, så jag har lagt filt bakom ryggen och legat på halvsidan eller hur ska man säga, lutande på filt redan första natten, annars skulle jag aldrig kunnat sova kan jag säga, det avlastade ryggen.
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Strumpbyxan, lycka till, det kommer säkert gå jätte bra :) man kan till och med koppla sig i till deras nätverk om man vill - användarnamn "sov" och lösenord "gott" :):):)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Vladena: Tack så mycket! Åh, va nice :)))

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Fanns handduk förresten?

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Ju, det fanns både badduk och handduk och morgonrock och morgontofflor :)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Kanon, tack så jättemycket!! :D

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Det var så lite så :) Lycka till nu, hur dags ska du vara på kliniken? Har ni lång att köra? Jag trodde hemfärd blir värst, men det gick rätt så bra
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Ont har man iaf.. puh..

Undrar vad som är "normalt" i tid hur länge den värsta smärtan sitter i, antar att det har med olika metoder att göra men "citadellmetoden" bakomplacering, nån som minns när den värsta smärtan började släppa?

Gilla
filurifax

filurifax

Kvinna ·

Duenna skrev:
Åååh så nervöst, och KUL! Jag tänker lite som du, opereras mån den 17 och planerar att jobba tisdagen veckan därpå. Kontorsjobb, så det borde funka. Med rätt inställning (och rätt smärtstillande, haha) tror jag att man klarar det mesta! Jag är, pinsamt nog, nästan mest rädd för att få dropp. Nålar, usch. Har både tatuerat och piercad mig, men då är det på eget bevåg. Det är visserligen operationen också, men droppet hade jag gärna hoppat, haha. Nä, det blir nog bra. Vem ska du operera dig hos? Stort lycka till, igen!

Duenna, det är Tuve Mårtensson som op mig.

Inställningen gör nog mycket och som du säger, ett kontorsjobb är nog goda förutsättningar för att det ska gå bra!

Jag mår fantastiskt bra, har jobbat lite från sängen nu efter op, kan absolut inte sova/vila, det är väl lycko hormonet i mig som slår volter av glädje och spänning, det här är så jäkla kul!!

Nya bröst är ta mig tusan en schysst present till sig själv, ser fram emot den kommande tiden för att se slutresultatet. Jag har inte det minsta lilla ont, får ju en del värktabletter, men känner mig ändå klar i huvudet och inte särskilt påverkat av medicinen så det bådar ju gott inför morgondagen och fredagen, har lite telefonmöten inbokat och då kanske jag låter som vanligt (var rädd för att sluddra).

Droppet kändes inte alls om det är någon tröst inför din op. Och sköterskorna är grymma på att sätta nålen bra vilket också kan vara skönt för dig att veta.

Det enda jag tänker på nu, för min del som har kostym el klänning i jobbet kommer det bli svårt att dölja den här bh:n och bröstbandet...det kommer förmodligen inte se klokt ut så jag får fundera ut en lösning på det. :)

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

sult skrev:

Ont har man iaf.. puh..

Undrar vad som är "normalt" i tid hur länge den värsta smärtan sitter i, antar att det har med olika metoder att göra men "citadellmetoden" bakomplacering, nån som minns när den värsta smärtan började släppa?

Har oxå ont, men tycker det släpper med tabl man fick med sig hem. Tycker att smärtan är värre hemma än va den va i måndags/tisdags. Duschat idag, inte helt lätt utan hjälp. Så nu första veckan så får min hjälpa till med dusch och med bh:n. Behövde du ha ditt bröstband? Han tog av mitt igår innan jag åkte hem och skulle ta med på återbesöket. När ska du tillbaka? Bodde du nära?
Gilla
filurifax

filurifax

Kvinna ·

Nk82 skrev:
sult skrev:

Ont har man iaf.. puh..

Har oxå ont, men tycker det släpper med tabl man fick med sig hem. Tycker att smärtan är värre hemma än va den va i måndags/tisdags. Duschat idag, inte helt lätt utan hjälp. Så nu första veckan så får min hjälpa till med dusch och med bh:n. Behövde du ha ditt bröstband? Han tog av mitt igår innan jag åkte hem och skulle ta med på återbesöket. När ska du tillbaka? Bodde du nära?

Sult & NK82, det ni säger tyder på att jag garanterat kommer få ont jag med. Och jag som känner mig så nöjd över att det går som en dans...

Hoppas er smärta släpper snart!

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

filurifax skrev:

Nk82 skrev:
sult skrev:

Ont har man iaf.. puh..

Sult & NK82, det ni säger tyder på att jag garanterat kommer få ont jag med. Och jag som känner mig så nöjd över att det går som en dans...

Hoppas er smärta släpper snart!

Ont gör det, men trodde det skulle vara mycket värre. Det värsta är att dom är så himla svullna brösten och väldigt struttiga. Hoppas verkligen det gå över. Helt impad av att du orkar arbeta, har idag varit jätte trött.
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Japp, imorgon var det dags då! Känner ett kusligt lugn...kan undra om nervositeten slår till imorgon? Har stekt ett enormt lass köttbullar så här ska finnas mat och ska nu packa väskan! Surrealistiskt det här....
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Som min vän sa, värsta är andra och tredje dagen, så förmodligen blir det lite lättare för er Nk82 och Sult imorgon, jag har däremot en jobbig dag till framför mig :( Hoppas jag får sova i natt, har 6 kuddar för mig, fyra under huvud och två som ryggstöd, funkade bra under dagen iaf...
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Precis, efter op var inte smärtan i närheten av vad det har varit sen jag kom hem..

Nk82: Jag fick INTE ta av mitt bröstband, men det är det minsta jag stör mig på :-)

Tabletterna funkar och jag hoppas att dom ska räcka till smärtan är på väg bort. 

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Vladena: Jag har tid kl 11 och har ungefär 4 tim att köra :)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Thkj: Jag känner mig oxå sådär konstigt lugn! Har varit jättebervös dagarna innan, men idag har jag inte alls tänkt på det. Packat väskan o sådär, men inte varit nervös alls. :)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Åh lycka till Thkj!! :) Är det op på morgonen för dig? Skönt att ha maten fixad för några dagar fram över! Tänker detsamma, ska göra massor med mat i helgen och frysa in i matlådor.. ;)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem