Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Thkj

Thkj

Kvinna ·

Jag var ensam men fick tag i larmknappen, de var hos mig snabbt! Ja, skönt att jag mår så mycket bättre idag! Man inser ju att detta faktiskt är ett ganska ordentligt ingrepp, inget att leka med! Jag tänker på de som gör op där msn inte sover över, hade jag aldrig klarat!
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Har tänkt på det oxå, skulle aldrig palla att åka hem samma dag! Är så glad att jag valde citadellkliniken! :) Bättre personal får man leta efter <3
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Hade hellre aldrig velat åka hem samma dag. Ja det verkar vara ett ordentligt ingrepp. Ja mår inte helt ok, va ute på en kort promenad, men fy vad det känns obehagligt i brösten. Känns även lustigt när jag böjer mig osv. Imorse när jag vaknade hade jag riktigt ont och så va dom svullna, fick ta värk tabl och det kändes bättre efter 1 timme.
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:
Vladena: Nej, vet att det kommer bli värre. Inatt har det varit för jäkligt, mest i ryggen då jag spände mig så mycket direkt efter op. Och trycket över bröstet har varit obeskrivligt, känns som någon suttit på mig hela natten. Men men! Man får ju något fint iaf! Vill man bli fin får man lida pin! :)
Haha, känner igen det där med trycket och med ryggen :))) värktabletterna börjar ta slut för mig, sitter och funderar om jag ska ringa till Jörg och säga att jag behöver fler. Men det ändå känns lite bättre idag och jag nästan kunde sova liggande fast ff på fyra kuddar. Jag tror jag skulle må mycket bättre om inte den här förbaskade bh-n! Det hugger i mig, gör fruktansvärd ont!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Thkj och Strumpbyxan, fick ni behålla förbandet? Känns lite konstig att vissa slipper...
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Japp, jag har bröstbandet på! Är hemma nu och har inte särskilt ont. Fast smärtan kanske kommer....
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Thkj skrev:
Japp, jag har bröstbandet på! Är hemma nu och har inte särskilt ont. Fast smärtan kanske kommer....
Ja, det är nog för tidigt att slappna av, men hoppas att det går bra för dig. Jag tog smärtstillande direkt när jag kom hem, kunde inte ens stänga bildörr själv då
Gilla
Duenna

Duenna

Kvinna ·

En fråga till er Citadellor; kostar den antibiotikan som man hämtar ut på Apoteket ngt? Och vad får man för smärtstillande från Citadell? :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Antibiotika kostar 38 kr tror jag, man får med sig 10 st. Morfin, 10 celebra och en stor förpackning med alvedon 50 st. tror jag
Gilla
Zorra

Zorra

Kvinna ·

Hej ! Är inne på dag 4 efter opn, och de va ett bakslag att vakna i morse. Mått ganksa ok efter opn men i dag är jag så mycke stelare och trycket av bandet gör mig nästan yr som att man inte får tillräckligt med syre.. någon som kännt så?

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Zorra skrev:

Hej ! Är inne på dag 4 efter opn, och de va ett bakslag att vakna i morse. Mått ganksa ok efter opn men i dag är jag så mycke stelare och trycket av bandet gör mig nästan yr som att man inte får tillräckligt med syre.. någon som kännt så?

Vi har opererats samma dag! För mig var det nog igår det värsta dagen. Det är jobbigt idag med, men smärta börjar bli mer lokaliserat, eller hur jag ska säga. Igår kväll var det fruktansvärt jobbigt och bh-n högg in i den onda kroppen, hemskt. Jag har jätte ont idag med, men ändå känner mig piggare på nåt sätt, det ta inte lika hårt på psyke. Hoppas du mår bättre snart. Jag funderade också att ringa till Jörg och säga att jag behöver fler smärtstillande, men nu känns det att jag kanske klarar mig ändå. Har bara två st. Celebra kavar, men det är morfin på nätterna som är viktigast och jag har hela 5 st av dem, så jag tror jag klarar mig :)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Vet inte om det är bh:n som gör att jag känner mig som skit.. Att den trycker ihop allt.. Åh jag vet inte!!! Mår illa och är trött. Har idag bara tagit antibiotika och alvedon, förutom en morfin tabl tjugo över sex i morse. Ska försöka ta mig ut om ett tag, fräscha till mig först. Annars så gör ju faktiskt inte brösten så ont. Tror ni att man kan få mer morfin om man ber om det?? Om jag nu behöver det på återbesöket
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Jag tycker absolut att du ska be om mer smärtstillande om du behöver!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jag tycker också att du ska be om mer smärtstillande, men det är kanske morfin som gör att du är trött och mår illa, antibiotika kan också påverka förvisso... Jag kan inte säga att jag mår prima, men hanterbart om vi säger så
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Hej alla.

Mina piller är slut men idag är det bättre och jag har varit ute o gått t o m :-)

Känns som att dom har blivit större idag hihi.

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Jag mår skit som läget är nu... Men det är ändå hanterbart. Tror i mitt fall att det är den jävla bh:n som ställer till det!! Har haft den i ett dygn exakt nu och jag avskyr den!! Någon frågade om vi behövde bröstbandet och jaa, jag har minsann mitt på. Så hårt så jag knappt kan andas :(
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jag lider med dig Strumpbyxan! Exakt så kände jag igår, idag är det lite bättre faktiskt, men jag är ändå ängslig att starka smärtstillande ta slut, få se, hoppas att det blir ännu lättare imorgon, för dig med. Som jag har redan skrivit, sa en kompis till mig att andra och tredje dag är de värsta, sen blir det bara bättre och bättre, vi kommer att fixa det tjejer!
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Ska se hur jag känner på tisdag. Tar ju bara morfin till kvällen och på morgonen. Sitter den i så länge? Gick en promenad och blev helt slut. Fick nästan hålla i brösten med haha. Tog febern och hade 38,1 Få man använda deo??
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Deo tror jag man ska vänta med! Tvätta ofta med våtservetter istället. Strumpbyxan, sitter ditt bröstbandet så hårt? Det gör inte mitt, känns knappt. Jag frågade Peter om det inte skulle sitta hårdare, men nej, på mig behövdes det inte. Jag har fått en massa blåmärken nu också och har så ont i revbenen... Aj aj. Har inte tagit morfin idag utan sparar till natten. Kanske man borde ta morfin även på dagen? Hur gör ni?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nk82, ring till kliniken om du har feber över 38!!!, du har kanske fått nåt infektion!!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem