Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Nk82

Nk82

Kvinna ·

Smart med våtservetter :) kände att jag började lukta lite svett idag.. Jag tar morfin på morgonen för då har jag som ondast. Tar även till kvällen. Hade mitt bröstband första natten på kliniken sen tog Peter av det innan jag åkte hem på morgonen,. Är ff väldigt spänd. Har alla lagt ut några kort på era nya vänner :)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Ja, det tycker jag också du ska göra! Feber efter op är inte bra! Kolla för säkerhets skull!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Thkj, min förband sitter inte hård heller, Jörg sa att det är inte så viktigt den första veckan, jag tog morfin första dagen hemma och tre stycken under första natten. Inatt tog jag bara på kvällen och på morgonen runt kl.6, sov sen till halv elva! Mitt i natten tog jag alvedon med celebra istället, så jag har 5 st morfin kvar, hoppas jag klarar mig
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Ska kolla hur feber är lite senare, ha precis tagit alvedon. Så ringer jag ifall kliniken ifall jag har någon. Tack alla
Gilla
Hoppan

Hoppan

Kvinna ·

Hej, Jag hoppar på den här tråden. Jag ska op:a mig hos laser & estetik den 21 mars. Blir lite nervös när jag läser om hur ont ni har och att ni inte skulle ha velat åka hem samma dag. Det ska ju jag :( Jag har dessutom tänkt att ta en taxi hem. Bör jag ha sällskap?
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Nu finns bilder från före och efter upplagda i mitt galleri! :)

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:

Nu finns bilder från före och efter upplagda i mitt galleri! :)

Ser ju jätte fina ut :)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Tempen har sjunkit nu till 37,6 Tycker bh:n sitter hårdare idag än vad den gjort alla andra dagar. Hoppas att jag är piggare imorgon, drygt att känna såhär. Känns väldigt bra med återbesök snart för att se så allt är okej å så
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Superfina! Grattis!!! :) Hur går det med smärtan? Jag ska opas på Citadell den 12:e och när jag läser hur ont ni har så känns det inte lika lockande längre, men när jag ser hur fina era bröst har blivit så förstår jag att det säkert är värt den smärtan.... Blandade känslor så här 5 dagar innan det är dags för mig...

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Strunpbyxan, de ser jättefina ut! Va kul! Jag lyckas inte få upp några bilder, försöker från min iPhone men det går inte. Ska testa via datorn imorgon! Kram
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Tack tjejer! Kommer upp nån mer strax utan tortyren :) Thkj: Jag lägger upp från datorn, det funkar bra :) Sunrise: Förbered dig på den värsta smärtan någonsin så är det bara bonus om det blir lättare för dig :) Det är värt besväret iaf!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jätte fina Struppbyxan! Grattis :))) Sunrise, jag tror inte att någon kan föreställa sig innan vad man kommer att gå igenom, men som sagt, det är bara några dagar, resultatet har du genom hela livet förhoppningsvis ;)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Tack Vladena! :)
Gilla
kakans

kakans

Kvinna ·

Alltså...

Jag har OP nu på onsdag ör och förkyld nu :( Känns som det går emot mig...vet inte riktigt hur det är med att operrerar förkyld? Har ingen feber eller halsont utan dte är mer, halv täppt, lite slö och lock för öronen.

Gilla
lollobella

lollobella

Kvinna ·

Gjorde op i måndags. I värsts slag . Ankarlyft plus mentor 350 bakom muskel! Visst det gör ont, men livet e precis som vanligt. Första dygnet va man illamående. Men helt lugnt. Svider , bränner lite i snitten. Ont och mörbultad tup i ryggen för man e stel, men en nackspärr är värre än detta ! Så relaxe tjejer. Inget man för Dör av! Det är så värt det!
Gilla
Körsbärsblomma

Körsbärsblomma

Kvinna ·

Hoppan skrev:
Hej, Jag hoppar på den här tråden. Jag ska op:a mig hos laser & estetik den 21 mars. Blir lite nervös när jag läser om hur ont ni har och att ni inte skulle ha velat åka hem samma dag. Det ska ju jag :( Jag har dessutom tänkt att ta en taxi hem. Bör jag ha sällskap?

Ska operera mig på Laser & Estetik den 14e. Vad jag hört från de som gjort det där så är de väldigt måna om att man inte ska ha ont och är väldigt generösa med smärtstillande. En sköterska som jobbar där har sagt att det är skillnad där mot andra kliniker hon jobbat på. De ger en även en bedövning i området under operationen just för att man inte ska ha ont när man vaknar då den sitter kvar flera timmar. Du kommer alltså ha ondare dag 2 än på operationsdagen. En sköterska ringde mig idag angående vad jag ska tänka på innan/efter och hon sa att det vanliga är att man åker hem efter 2-3 timmar. De rekommenderar dock att man har någon med sig. Lycka till! :)

Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Hej! Hoppar också in här :-) Jag har tid den 31/3 kl 10 hos Tuve Mårtensson på citadellkliniken i Landskrona.
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Inatt har jag åtminstone  sovit, men  vaknade av den värsta värken någonsin.  Gråter vid minsta grej för att det gör så förbannat ont:( antar  att  det här är mitt värsta dygn.  Tog Alvedon och Celebra vid åtta men nyss tog jag en oxynorm  också.  Vill bara att detta dygnet ska passera  fort! 

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Åh strumpbyxan, jobbigt! Jag har det likadant, höll på att svimma igen, vid frukostbordet. Nu ligger jag i sängen och får nog stanna här idag. Var gör det mest ont på dig? Jag har mest ont på revbenen...
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Usch va ont ni verka ha :-( Har ju ett bröst som är mera ont.. Hade 38 idag i temp, va tycker ni, ska jag ringa om det? Ver lixom inte vad jag ska säga. Är ju inte så hög temp.,kanske ska av vakta lite till.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem