Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

sult

sult

Kvinna ·

Nk82:

Det är säkert inte nån fara med din feber.

HUr är det annars idag? ryggen? hur mjuka är dina tuttar?

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Thkj: Igår var det rygg och revben, men idag är det verkligen brösten som gör så fruktansvärt ont. Dom sprängvärker och känns som att dom kommer explodera vilken sekund som helst. Och minsta armrörelse jag gör så blir jag svimfärdig. Men är bättre när jag är uppe p rör på mig eller åtminstone sitter upp. Att ligga i sängen gör det bara värre för mig trots att jag hellre skulle vilja det då jag är så trött.

Nk82: det skadar ju inte att ringa. Hellre att man ringer en gång för mycket! Det skulle jag göra.

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

sult skrev:

Nk82:

Det är säkert inte nån fara med din feber.

HUr är det annars idag? ryggen? hur mjuka är dina tuttar?

Nä det tror inte jag heller :) vaknade och hade ont i brösten o ryggen (för mjuk säng) tog alvedon o morfin. Annars så är mitt högra bröst mjukare än det vänstra. Vänster är typ svullet hela tiden och lite ont.. Vaknade tidigt, så jag ska försöka vila nu när familjen åkte iväg. Är inte så illamående heller faktiskt :) skönt. Hur mår du och brösten?
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Man överlever..

Önskar jag hade lite smärttillande kvar men dom är slut, använder alvedon och ipren nu men det funkar inte alls :-(

Mina är väldigt hårda fortfarande, liiiite mjukare bara, har ju inte vågat klämma så mycke bara typ petat på dom.

BH´n trycker över ryggen och revbenen så det är nog det värsta nu och brösten är ganska ömma.

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Suit: kan du inte be om mer smärtstillande? 

Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Jag gjorde det men dom tyckte att jag skulle prova alvedon och ipren för det borde vara mindre smärta nu..

Ska på koll på måndag så jag ska be om mer då om det behövs.

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Ska någon eller ska ni boka in nån behandling som vi fick erbjudande om. Skulle vilja prova ansiktsbehandlingen, men hinner nog inte med det denna gång. Kanon pris ju :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nk82, jag skulle ringa och kolla med läkare om jag skulle få feber, det står i papperna till och med att man ska göra det! Nu känner jag också att mitt högra bröst läks snabbare. Även högra arm är mycket mer fungerande. Kan ta den upp mycket mer osv. Det värsta är att det hugger nu under vänster bröst hela tiden så fort man rör på sig. Det kom igår när jag skulle duscha och tog av mig tortyren, det högg vid minsta lilla rörelse, men var inte så farligt med tortyren på. Idag hjälper inte tortyren :( det hugger hela tiden, är det nörd som sitter iklem eller, känns så iaf, hoppas det släpper, fruktansvärd är det....
Gilla
Duenna

Duenna

Kvinna ·

Usch, blir så rædd nær jag læser om vilken smærta ni har. Alla mina vænner som har opererat sig har haft relativt smærtfria och lugna dagar efter sina operationer, så jag har varit instælld på en helt okej smærta. Måste kanske ændra instællning då? Jag har relativt høg smærttrøskel (har både tatuerat och piercat mig lite varstans) men kan ju såklart inte veta hur jag kommer reagera efter en sådan operation. Ah, læskigt! Hoppas smærtan går øver så nart sm møjligt før er, iallafall!

(Sorry før bokstæverna, sitter i Danmark før tillfællet...)

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nu har jag lagt upp lite bilder på mina nya bröst:-)

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Thkj, jätte fina!!! Och de är inte så höga uppe som mina, känns nästan som de redan hamnat på plats! Grattis!!!! :)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Thkj skrev:

Nu har jag lagt upp lite bilder på mina nya bröst:-)

Jätte fina :)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Tack! Ja, än så länge känns det väldigt bra med storlek och form! Nu längtar man ju tills de blir mjuka och härliga:-) Jag börjar få väldigt mycket blåmärken på brösten, har ni det med?
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Ja precis som du har dina blåmärken har jag också fast mina har blivit gulare.

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Thkj: vad fina dom var!  Har också  massa blåmärken  nu som gör jätteont :( 

Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Jättefina!!! :) Längtar tills det blir min tur!

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nån mer än jag som upplever att det kliar i brösten? Ska man tolka det som läkning? Eller nåt galet?
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Helvete! Min sjumånaders lille kille satte i halsen så jag snabbt fick reagera och lyfta honom för att få loss matbiten... Jag lyfte 9 kg hastigt med nyopererade bröst.... Fan, hoppas inte jag sabbade nåt nu..,
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Det tror jag inte Thkj, viktigaste ändå är att allt är bra med barnet eller hur, sen har du ju både tortyr och förband som håller implantanten på plats, så ta det lugn, sen kan du ju berätta om det på återbesök så läkaren tittar noga att allt är som det ska, han ska göra det i vilket fal förvisa :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Förvisso menade jag :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem