Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Thkj

Thkj

Kvinna ·

Jag hoppas det inte hände nåt... Men som du sa Vladena, viktigast att min lille plutt mår bra! Jäklar vad han satte i halsen, såååå läskigt... Jag fick nytta av min första hjälpen utbildning... Hoppas aldrig det händer igen!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Ush, ja, det är alltid läskigt när såna saker händer och du prioriterade helt rätt och det vet du själv :) allt kommer bli bra med tuttarna, jag är helt övertygad :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jag har också gått sådant utbildning i höstas, men hoppas jag slipper använda mina färdigheter, men man vet ju aldrig, bäst att vara förbered
Gilla
mintur2014

mintur2014

Kvinna ·

Hej lollobella! Såg att du gjort ankarlyft och förstoring hos Dan Fagrell på GPC Ska också göra samma op :) Har varit på konsultation hos syster Mia och ska på konsultation till Dan i april och har prel.bokat op i maj :) Känns skönt o läsa att man "överlever" smärtan efteråt ;) är ju lite orolig, speciellt när man har två barn hemma... Är du nöjd med Dan och kliniken i helhet?
Gilla
mintur2014

mintur2014

Kvinna ·

.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Vaknade imorse och skulle resa mig upp från sängen, fick något hugg i bröstet,,det som har varit okej hela tiden. Ska se om det släpper annars få jag nog ringa. Känns som det gå ut mot armhålan. Någon som känt likadant. Är glad att jag ska vara hemma 2 veckor till. Har ni skickat in era läkarintyg till fk?? Kom på det igår att det måste iväg till fk.
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Jag får som en brännande, ilande känsla, framförallt i ena bröstet (har ett stort blåmärke där) ibland när jag ska resa mig upp, men även ibland när jag är helt stilla. Det gör fruktansvärt ont, så att tårarna kommer.
Gilla
filurifax

filurifax

Kvinna ·

Nk82 skrev:
Ska någon eller ska ni boka in nån behandling som vi fick erbjudande om. Skulle vilja prova ansiktsbehandlingen, men hinner nog inte med det denna gång. Kanon pris ju :)

Jag är nyfiken på erbjudandet om injektion, har aldrig testat detta och kan tänka mig det.

Vill inte ha någon anknäbb men kan tänka mig lite mer fyllnad!

Gilla
filurifax

filurifax

Kvinna ·

Har läst tråden på nytt då jag inte hängt med här riktigt de sista dagarna - en del av er verkar ha haft det smärtsamt efter op, andra inte och för en del kommer det onda nu efter några dagar.

Jag har inte särskilt ont och glömmer ta min medicin, tar den till natten lite som förebyggande. Brösten känns hårda ibland, ibland lite mjukare. BH:n och förbandet lider jag inte av, det enda är att det är svårt att klä sig när man ska iväg, jag vill inte att förbandet el bröstvårtorna syns igenom kläderna - där har jag löst det lite genom att tejpa brötvårtorna med kirurgtejp.

När jag tittar ner på mina bröst tycker jag att de är lite små - för små, och det är lite trist. Jag hoppas att de känns perfekta ändå när de läkt så jag inte får storhetsvansinne och vill ha större! ;)

Jag köpte en bikinitopp från HM igår och det var härligt att kunna ha en tunn, platt bikini utan vaddering - så på så sätt är mission completed, jag har ju bröst nu! Nu vill jag bara att tiden ska gå så jag kan slippa detta förband och använda vanliga bh, jag är judessutom sjukt nyfiken på vilken storlek jag kommer ha, som jag tolkar det med ögonmått känns det "bara" som en 75C.

Under resans gång dyker det upp frågor efter hand och för min del har jag börjat skriva ner relevanta frågor till återbesöket som sker i kommande vecka.

Hade varit kul att i fortsättningen följa denna eller om någon påbörjar en ny tråd för oss som nu ska börja leva med våra bröst för att dela funderingar el ev. komplikationer.

Så alla ni, god fortsättning önskar jag er med brösten - hoppas det inte gör allt för ont nu!

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

filurifax skrev:

Nk82 skrev:
Ska någon eller ska ni boka in nån behandling som vi fick erbjudande om. Skulle vilja prova ansiktsbehandlingen, men hinner nog inte med det denna gång. Kanon pris ju :)

Jag är nyfiken på erbjudandet om injektion, har aldrig testat detta och kan tänka mig det.

Vill inte ha någon anknäbb men kan tänka mig lite mer fyllnad!

Passa på om du är sugen :) va kostade det?
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Finns det något jour nr till citadell?? Eller hur fungerar det? Har ringt Peter men inget svar. Kan man komma i kontakt med dom som jobbar på stället?
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nk82, kan man inte ringa klinikens nummer? Eller där kanske inte finns nån på helgen? Undra om de gör op på helger? Har du ont och är orolig över något så kanske du kan ringa 1177. Kram
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jag vet att de opererar inte på helgerna, så ring till Malmö istället, där har de ju konsultationer på helgerna. Jag har hugg under ena bröstet i tredje dag nu, det var värst igår, så fort jag rörde mig lilla minsta, nu är det inte så intensivt men kan förekomma även om jag är stil. Jag tror inte att de kan göra nåt åt det. Det känns som en nerv kommer i klem, det är bara hoppas att den hittar nån utväg så småningom så den inte klemas. Lycka till nu Nk82, hoppas du få tag i de :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jag mår faktiskt mycket bättre idag, tog inte morfin och sov liggande för första gången :) kunde även ligga på höger sida, det var underbart, hade så fruktansvärt ont i ryggen igår kväll, så jag trodde jag skulle dö. Däremot kom min mage igång av nån anledning idag, så jag fick diarré med magknip. Såg fram emot att gå en promix i den underbara vädret, men nu vågar jag inte gå nånstans, det kniper till då och då och då måste jag vara nära toa annars är det kört. Vet inte vad som hände, det är skönt att det rensas efter flera dagars stopp, men ändå jobbigt att det är på det viset :(
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Filurifax, helt fantastiskt att du mår så bra och springer runt i affärerna, själv var jag än så länge bara på en kvarts promenad i skogen :/ det där med att dölja bröstvårtorna, läste jag här nånstans att man kan ta en mjuk bh ovanpå tortyren, den sitter inte hård, så det är ingen fara om brösten svullnar, men ändå döljer bröstvårtor och ger lite bättre form. Så jag har faktiskt beställt ett par såna redan innan operationen eftersom jag ska jobba i två och halv veckor med tortyren på och det går inte att gå runt och visa bröstvårtorna på jobbet :)
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Vladena skrev:
Filurifax, helt fantastiskt att du mår så bra och springer runt i affärerna, själv var jag än så länge bara på en kvarts promenad i skogen :/ det där med att dölja bröstvårtorna, läste jag här nånstans att man kan ta en mjuk bh ovanpå tortyren, den sitter inte hård, så det är ingen fara om brösten svullnar, men ändå döljer bröstvårtor och ger lite bättre form. Så jag har faktiskt beställt ett par såna redan innan operationen eftersom jag ska jobba i två och halv veckor med tortyren på och det går inte att gå runt och visa bröstvårtorna på jobbet :)

Största problemet som jag ser det är att försöka dölja bröstbandet..?

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Jag ringde till kliniken och det va en telefonsvarare som sa att nyopererade patienter skulle ringa sin kirurg. Men det är kanske bara på vardagarna. Har fått något jäkla hugg i bröstet, kanske inte är någon fara, skulle mest höra. Ska ju dit på tisdag så jag få väl annars vänta. Vladena; nära gjorde du din op? Läste att man skulle ligga på rygg första veckan. Skönt att du fått igång magen, tror inte jag skött magen sen i tisdags/onsdag. Och det där med en tunn bh frågade jag om innan jag åkte hem, och det fick jag inte använda. Men det är kanske bara första veckan. Bomullspads fick jag tips om att tejpa fast. Imorse tig jag min sista morfin.. Imorgon bitti få jag prova med Ipren, hoppas dom hjälper. Känner ni era implantat? Jag gör det, fast det är kanske för mina sitter framför. Dom känns ganska gosiga haha..
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Sult, du menar förbandet som sitter ovanpå? Ju det är problemet, jag vet, man få ta de minst urringade kläder än så länge och sätta kardborre mer på sidan kanske. Jag själv ska ha kalas nästa helg och har ingen aning vad jag kan ta på mig, alla mina fina kläder är urringade, genomskinliga eller för tajta, så jag faktiskt sitter själv i en knipa :) men till vardagen är det lättare att hitta nåt passande tror jag :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Ja sen hade jag tänkt faktiskt om de ändå kommer att se konstigt ut, ta nåt skafts ovanpå så den döljer förbandet :)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Köp skjortor :) finns många snygga eller koftor med knappar, som är rundhalsade, vet att hm har såna. Jag behövde ju inget bröstband,
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem