Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Vladena

Vladena

Kvinna ·

Ju ,bra tips Nk82, få se om jag mår bättre nästa vecka och ta risken att köra ut till stan och shoppa lite, just nu orkar jag inte ens tänka på det, skulle behövt nånting till kalas också som sagt :)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Trodde faktiskt inte man skulle må såhär, hoppas du orkar med allt och du bli piggare. Måste oxå hitta något att ha på mig, ska ut med jobbet på fredag och har ingen lust visa upp dom på det sättet. Ska fråga Peter om jag får använda min tunna bh topp som köpte över tortyren
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Nk82 skrev:
Jag ringde till kliniken och det va en telefonsvarare som sa att nyopererade patienter skulle ringa sin kirurg. Men det är kanske bara på vardagarna. Har fått något jäkla hugg i bröstet, kanske inte är någon fara, skulle mest höra. Ska ju dit på tisdag så jag få väl annars vänta. Vladena; nära gjorde du din op? Läste att man skulle ligga på rygg första veckan. Skönt att du fått igång magen, tror inte jag skött magen sen i tisdags/onsdag. Och det där med en tunn bh frågade jag om innan jag åkte hem, och det fick jag inte använda. Men det är kanske bara första veckan. Bomullspads fick jag tips om att tejpa fast. Imorse tig jag min sista morfin.. Imorgon bitti få jag prova med Ipren, hoppas dom hjälper. Känner ni era implantat? Jag gör det, fast det är kanske för mina sitter framför. Dom känns ganska gosiga haha..

Mina är för svullna än för att känna nåt inplantat och jag vågar inte klämma så hårt.

Nk82: varför valde du framför?

Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Dubbla linnen och nån luvatröja borde väl dölja det mesta ;-)

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nk82, jag opades 4/3 och Jörg sa till mig att jag kan sova på sidan när det känns ok, jag sov på halvsidan med kudde bakom ryggen som stöd de första nätterna, nu kan jag ligga på sidan riktigt, utan stöd för ryggen. Med tunn bh hade jag inte frågat om faktiskt, jag har bara läst här att man kan använda ovanpå, ska kanske fråga för säkerhetsskull innan jag börjar med den. Ju med magen känns bra, men ändå jobbigt känns som magsjuka lite??? Men skönt ändå att tömma den.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

sult skrev:

Nk82 skrev:
Jag ringde till kliniken och det va en telefonsvarare som sa att nyopererade patienter skulle ringa sin kirurg. Men det är kanske bara på vardagarna. Har fått något jäkla hugg i bröstet, kanske inte är någon fara, skulle mest höra. Ska ju dit på tisdag så jag få väl annars vänta. Vladena; nära gjorde du din op? Läste att man skulle ligga på rygg första veckan. Skönt att du fått igång magen, tror inte jag skött magen sen i tisdags/onsdag. Och det där med en tunn bh frågade jag om innan jag åkte hem, och det fick jag inte använda. Men det är kanske bara första veckan. Bomullspads fick jag tips om att tejpa fast. Imorse tig jag min sista morfin.. Imorgon bitti få jag prova med Ipren, hoppas dom hjälper. Känner ni era implantat? Jag gör det, fast det är kanske för mina sitter framför. Dom känns ganska gosiga haha..

Mina är för svullna än för att känna nåt inplantat och jag vågar inte klämma så hårt.

Nk82: varför valde du framför?

Det va Peter som sa framför, pratade inte om något annat och jag va inte alls insatt i något. Kan ha att göra med att jag hade lite häng och ville få upp dom. Så att det blev bästa resultat utan att göra lyft.
Gilla
Hoppan

Hoppan

Kvinna ·

Tack Körsbärsblomma för ditt svar. Nu känner jag mig betydligt lugnare. Lycka till på fredag! Ska bli spännande att höra hur det går!
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Ok Nk82 tack för svar :-)

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Nu finns 1 veckas bilder på mina bröst. Är jäkligt nöjd, dock är mitt vänster bröst fortfarande ganska svullet. Skulle absolut inte vilja ha större :)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nk82, jättefina! Ser naturligt ut, precis lagom storlek! Härligt!
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Thkj skrev:
Nk82, jättefina! Ser naturligt ut, precis lagom storlek! Härligt!
Tack, va precis så jag ville ha det :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jätte fina Nk82! Grattis!!! Undrar när mina börjar ta form, just nu känns de som två tegelstenar både känslomässigt och utseendemässigt :/
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Hur mår ni tjejer? Jag är fruktansvärd deprimerad idag av konstant smärta och formen på mina bröst
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Vladena, ledsamt att känna så. Men jag tror att det är ganska vanligt och det går över. Det är ju en stor omställning det här både mentalt och fysiskt. Jag hoppas du ska känna dig piggare och gladare snart! Jag har också väldigt ont, idag är det dag fem sen op och smärtan förändras hela tiden tycker jag. De första dagarna kände jag inte alls så mycket, då var allt ganska stumt och bedövat. Men nu när känseln börjar komma tillbaka så ilar och smärtar det mycket mer tycker jag. Nu gör det ont även i viloläge... Men jag tänker att det går ju över! Vi får bita ihop och tänka på hur kul det blir sen! Kram
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Vladena skrev:
Jätte fina Nk82! Grattis!!! Undrar när mina börjar ta form, just nu känns de som två tegelstenar både känslomässigt och utseendemässigt :/
Tack :) dom ser ju mycket bättre ut utan bh:n, tycker dom blir strutiga den. Ringde till dom idag o pratade lite. Hon sa att Ipren är väldigt bra att ta. Ska köra bil första gången sen i söndags förra veckan. Visst jag mår väl bra, men är inte ok. Bh;n sitter hårdaren än va den gjort innan. Körde utan idag i kanske en halv timme under bhtvätt. Tror tyvärr att tejpen under armarna gör att svett lukten ej försvinner. Har ni samma problem haha?? Känner mig riktigt ofräsch. 65 har jag på min bh. Vi ska ju vara glada att vi gjorde nu, så hinner dom bli fina till sommaren. Vem va det som skulle ha/haft kalas? Gick det bra?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Det är jag som ska ha kalas nästa helg, eller första gäster kommer redan på torsdag. Jag tycker jag också har börjat lyckta svett även om jag duschar varje dag. Plåster klibbar också och det känns med jobbigt, alltså den lossnat ganska mycket speciellt under Hö arm går inte att sätta tillbaka och limmet klibbar hela tiden, känns väldigt ofräsch. Jag ta fortfarande två alvedon och en eller en och halv Ipren 3 ggr om dan plus mitt i natten, känns att smärtan försvinner aldrig just nu :/ Tuttarna är fortfarande bulliga på ovansidan och det oroar mig med, men jag kanske ska lugna mig. Inte på bästa humör är jag idag, trött och deppig...
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Nk82: jag har oxå samma problem med att jag luktar svett, brukar aldrig nånsin lukta svett annars, men tror som sagt att lukten satt sig på tejpen! Har försökt tvätta mig under armarna idag säkert tre gånger och ändå försvinner inte lukten! Haha känner mig hur äcklig som helst. Ska duscha ikväll, får se hur det blir då. Har dessutom påbörjat min operationsberättelse, ska fortsätta ikväll eller imorgon och uppdatera med dag för dag som jag varit hemma. :)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Hahahah och IDAG fick jag igång magen!! Hade inte gjort nr 2 sedan dagen innan op, 5/3 var jag alltså på toa sist. Snacka om att jag såg gravid ut!! :P köpte laktulos på Apoteket imorse och några timmar senare fick jag äntligen gå på toa! Vilken lättnad!! Så för er som fortfarande inte fått igång magen eller för er som ska op:a er.. Köp laktulos, för man blir stenhård i magen av morfin. :)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Det är så kul att läsa vad ni skriver ni som redan har opat er! :) Det är också kul att få se era resultat, vilka är jättefina! Nu är det inte länge kvar innan det är min tur att få dela med mig av mina upplevelser och bilder på resultat! Imorgon är sista dagen som jag jobbar sedan är det operationsdag på onsdag!! Har börjat packa väskan nu, men hur mycket behöver man ha med sig egentligen? Hur mycket orkar man efter op? Har packat ner ipad och en tidning. Tänker att man kanske inte orkar speciellt mycket...

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Strumpbyxan, det där med magen känner jag igen, skitjobbigt:-))) Igårkväll åt jag upp en burk med katrinplommonpure, det smakade inte gott men gjorde susen! Fast jag är fortfarande galet svullen om magen... Sunrise, jag hade packat med mig en bok. Tror jag läste första sidan i den:-) Det är säkert olika hur trött man är efter op men jag sov mest. På kvällen låg jag fortfarande i sängen och kollade på tv. Annars finns där ju allt, handduk, morgonrock, strumpor, tofflor... Lycka till!!!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem