Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Thkj: Haha, jaa, verkligen skitjobbigt! :P Jag har gått två ordentliga gånger så att säga, men är fortfarande riktigt svullen o ser gravid ut! Magen bubblar o låter som bara den. Sunrise: Håller med Thkj, jag hade oxå med en bok (och en tidning) men det blev inte mycket läst där. Kollade mest på tv :) hade med mig sköna mjukiskläder att ha på mig när jag skulle åka hem.
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Sunrise, jag hade också min iPad och använd den ganska mycket både innan och efter operation, annars hade jag mjukiskläder för dagen efter och lite grejer för hygien och ansikte, så jag klarade mig gott och väl med min träningsväska :) lycka till på onsdag! Jag ska träffa Jörg imorgon, dags för återbesöket
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Jag var på 1v kollen idag och allt såg normalt ut, nu är det bara tortyren i 3 veckor till sen ska det va klart (nästan) :-)

Gilla
tuttis

tuttis

Kvinna ·

Nu är det inte lång tid kvar... I morgon är det min tur att få bröst :)

Är så sjukt nervös! Å när jag läser hur ont ni har blir jag ännu mer nervös. Fy hatar smärta! Å jag som ska åka hem samma dag hjälp hur ska detta gå 😕

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Suit: Vad händer på 1 v kontrollen? Är det stygntagning då? Blir det ny tejp i armhålorna eller slipper man den? Min tejp luktar apa :/ haha
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Tuttis: lycka till, det kommer gå bra!! Förbered dig på att första dagarna är skit, men sen blir det bättre! :)
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:
Suit: Vad händer på 1 v kontrollen? Är det stygntagning då? Blir det ny tejp i armhålorna eller slipper man den? Min tejp luktar apa :/ haha

Haha, han tog bara bort tejpen och stygnen (i armhålan) var borta.

Sen kollade han så att bandet och BH´n satt som det skulle. Han kollade lite allmänt och visade hur man ska massera tuttarna.

Thats it :-)

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Suit: SÅ man slipper tejpen efter det? FÅr man använda deo efter det? Kanske raka lite försiktigt runt ärret? Snälla säg att man får det!! Känner mig som världens sunkigaste.

Gilla
Zorra

Zorra

Kvinna ·

De vände på dag fem på em, förmiddagen va hemsk som ett ton sten satt fast i bröstet... men sen lättade de jätte mycke tills på eftermiddagen, så skönt att kunna röra sig lite mer. Nu är smärtan nästan borta på dagarna men efter att ha suttit still för länge eller aldra värst sovit hela natten, då gör de så ont när jag reser mig... Är de likadant för dig? 

Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:

Suit: SÅ man slipper tejpen efter det? FÅr man använda deo efter det? Kanske raka lite försiktigt runt ärret? Snälla säg att man får det!! Känner mig som världens sunkigaste.

Haha, japp ingen mer tejp på mig iaf.

Ena sidan var det fritt fram för deo men den andra skulle jag gärna vänta lite med för den hade inte läkt riktigt lika bra.

Raka, ja. men väääääldigt försiktigt, skulle helst vänta lite till med det.

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Suit: Okej, gud va skönt. Ja, huvudsaken är att tejpen försvinner och att man kan få börja använda deo. Som sagt, min tejp luktar röv. Spelar ju ingen roll att man duschar, luktar lika illa ändå. Svettas typ aldrig, men efter dessa smärttoppar så har det väl blivit en del :S heh!

Gilla
Zorra

Zorra

Kvinna ·

Hej! Ville bara säga att smärtan klarar du! Visst är de inte skönt men de är uthärdligt och va inte rädd för att ta morfin tabletterna när de känns som värst de hjälper och då orkar man rör sig lite och de hjälper de också. De känns faktiskt inte så mycke när man sittet och vilar, men ve och fasa när man ska resa sig efter att ha sutyit en stund,  men de lättar när man vågar röra sig lite. Lycka till i morgon!  De kommer gå jätte bra! Och de är en spännande upplevelse =)  jag hade gärna gjort om själva op dagen igen om man bara kunde göra den haha 

Gilla
Zorra

Zorra

Kvinna ·

Tänkte bara höra om någon har olika svullna bröst? Jag hoppas de är de som är felet annars är jag väldigt besviken... vet att de är väldigt tidigt ännu, men kan inte låta bli att oroa mig... Tuve sa till och med innan att mina bröst va väldigt jämna och att de skulle bli ett mycke bra resultat. ?.. 

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Zorra: Det är vanligt att brösten svullnar och beter sig olika, det är ju ändå två operationer :) mitt vänstra har varit större och ondare än det högra sen dag ett, men nu börjar det ge med sig lite. :)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nu har jag lagt upp lite fler bilder i mitt galleri. Bl. a en förebild på mina små, ledsna, urammade förebröst.... När jag tittar på den bilden så vet jag att jag gjort rätt som genomförde op! När jag har som mest ont ska jag titta på den bilden och glädjas åt mina nya fina tuttar!

Gilla
kakans

kakans

Kvinna ·

Åh...Imorgon är det min tur!

Inga tips på att fösöka lugna nerverna?
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Thkj: dina och mina förebilder ser ungefär likadana ut! :) jag ångrar inte heller en sekund även om jag de senaste dagarna har haft skitont. Men hoppas det blir bättre snart och skulle absolut inte vilja ha tillbaka mina små tuttar igen!
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Ja, strumpbyxan! Vi har verkligen lika utgångslägen! Dessutom har vi lagt in lika mycket:-)
Gilla
TrashyPinup

TrashyPinup

Kvinna ·

Iiih, det närmar sig! Ringde och fick en tid på operationsdagen idag, NU börjar mina nerver kicka in!

Någon som vet om man kan få lugnande när man kommer på Proforma? Glömt fråga det...
Gilla
tuttis

tuttis

Kvinna ·

Nu ligger jag här med mina nya bröst och känner mej super nöjd! Lite öm men helt okej... Hade svårt att andas när jag vaknade av trycket men kändes SÅ mycket bättre efter oxynorm. Väntar in kirurgen som ska titta på mina bröst sen är det dags för hemgång. Kommer sakna sängen dock. Så behändigt att hissa upp å ner en sån skulle man haft hemma hehe!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem