Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

lisa-lotta

lisa-lotta

Kvinna ·

Kakans: Imorgon är det äntligen min tur också. Har kännt mig väldigt lugn fram till nu men nu känns det att verkligen händer. Ska försöka ta det lugnt ikväll, packa ihop det jag vill ha med mig, duscha och försöka få lite sömn i kroppen 

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Åååh, vilken lättnad, fick två nya bh i storlek 75!!! Känner mig som en människa igen, kan iaf andas nu även om jag är ff öm i revben efter föredetta tortyren. Deo fick jag också använda och racka mig till helgen om jag vill :) Jag tänkte, ni som vat på återbesök, hur ser era ärr ut, ett av mina är väldigt tjockt, läker det sen??? Vill inte ha fulla ärr :( Grattis Tuttis!!! Lycka till nu och håll ut de närmaste dagarna, håller tummarna :)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Vladena, var du också på återbesök idag? Jag var där klockan 17:15, hos Peter! Ligger nu hemma i soffan, utan Bh. Detta fick jag göra en timme om dagen.,,så skönt, fast ovant. Vad bra att du fick större bh, vilken lättnad! Hur kändes det annars på återbesöket? Skulle du massera? Det skulle jag, morgon och kväll. Fast jag kommer inte ihåg hur många gånger man skulle göra de olika rörelserna vid varje tillfälle...
Gilla
Madelene

Madelene

Kvinna ·

Jag ska OP nu den 26;e på proforma av Örjan, Det har nog inte sjunkit in än. Och jag är nu här på Forumet så försöker läsa allt jag kan :D
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Thkj skrev:
Vladena, var du också på återbesök idag? Jag var där klockan 17:15, hos Peter! Ligger nu hemma i soffan, utan Bh. Detta fick jag göra en timme om dagen.,,så skönt, fast ovant. Vad bra att du fick större bh, vilken lättnad! Hur kändes det annars på återbesöket? Skulle du massera? Det skulle jag, morgon och kväll. Fast jag kommer inte ihåg hur många gånger man skulle göra de olika rörelserna vid varje tillfälle...

Jag skulle göra 3 ggr inåt och lite uppåt, morgon, middag och kväll.

Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

6 dagar kvar. Börjar få lite ångest. Funderar på vad jag håller på med. Helt plötsligt tycker jag inte mina bröst är så tokiga. varför utsätta mig för risker frivilligt när jag har familj att ta hand om? Hur kan jag betala så mycket pengar för min egen fåfänga? Någon som känt/ känner likadant?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Thkj skrev:
Nej men!!! I Landskrona? Då har vi varit där samtidigt, jag hade också tid 17.15 hos Jörg :))) Jag fick inte vara utan bh men fick promenera utan förband när jag sa att jag blir andfådd när jag går Av massage fick jag bara typ trycka på sidorna så de strutsar tillbaka morgon och kväll en till tre minuter, när jag försökte där då görde det ont i vä bröst, då sa han att jag kan vänta ett par dagar till så jag blir smärtfri Sen ska jag skicka bilderna till honom nästa vecka så han ser utvecklingen och kanske tipsar med mer massageövningar :) Det är skönt i den nya bh-n, fast jag är så öm på sidorna där byggel av den gamla satt och tryckt in så det gör ont iaf :( la bomull tossar under nu, känns lite bättre :)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Mineon: jag kände som du två dagar innan op. Men på opdagen och nu har jag inte ångrat mig en sekund ATG jag genomförde bröstförstoringen. Trots att det inte ens gått en vecka så lan jag inte förstå hur de där små suttit på mig! :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Vet ni förresten om man ska ta av bh-n när man masserar? Glömde fråga honom
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

nu är det snart dags för mig att få nya vänner imorgon bär det av med tåget klockan 07. till Landskrona :-) men jag är så nervös.. tänk om det blir alldeles för stort?! Usch..

Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

kände ni också så här som.jag känner det dagen innan?   kram på er tjejer! 

Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Tack Strumpbyxan. Skönt att veta att man inte är ensam.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Vladena skrev:
Thkj skrev:
Nej men!!! I Landskrona? Då har vi varit där samtidigt, jag hade också tid 17.15 hos Jörg :))) Jag fick inte vara utan bh men fick promenera utan förband när jag sa att jag blir andfådd när jag går Av massage fick jag bara typ trycka på sidorna så de strutsar tillbaka morgon och kväll en till tre minuter, när jag försökte där då görde det ont i vä bröst, då sa han att jag kan vänta ett par dagar till så jag blir smärtfri Sen ska jag skicka bilderna till honom nästa vecka så han ser utvecklingen och kanske tipsar med mer massageövningar :) Det är skönt i den nya bh-n, fast jag är så öm på sidorna där byggel av den gamla satt och tryckt in så det gör ont iaf :( la bomull tossar under nu, känns lite bättre :)
Och jag hade tid 17:30 igår hos Peter. Mina ärr ser oxå tjocka ut, svider lite i dom. Ska använda bröstband på natten, massera morgon o kväll ett par minuter. Kan lufta brösten om jag ligger ner, ska köpa mig en bh som jag kunde börja använda om 2 veckor, fick använda min bh topp som jag köpt :) , få sova på sidan, raka och använda deo, skicka bilder om 3 veckor. Va helt slut igår, va hemma 22:30. Glömde fråga Peter, men det är väl ok att dricka alkohol, ska på after work på fredag, och känns toppen att jag få ha bh toppen över och att jag få klä på mig vanliga tröjor över huvudet.
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Oj, då bör vi ju ha suttit i väntrummet samtidigt då:-)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

nu är jag här på citadellkliniken och har just fått alla mediciner och dropp!!  Spännande är det!! 

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Thkj skrev:
Oj, då bör vi ju ha suttit i väntrummet samtidigt då:-)
Ja va på stan innan och helt plötsligt sprang tiden iväg så jag kom typ in rusandes tjugo över. Så då hade ni säkert fått komma in. Va ganska många där igår
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Sunrise skrev:

nu är jag här på citadellkliniken och har just fått alla mediciner och dropp!!  Spännande är det!! 

Spännande och lycka till :) sätt mobilen på laddning när du gå iväg, mobilen o tv va typ det jag använde.
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

tack för tipset!!  :-D. Nu är jag nervös!!  

Gilla
filurifax

filurifax

Kvinna ·

Sunrise, lycka till idag!! :)

Nu har jag även en före bild på min sida + en ny efter bild.

På fredag ska jag på mitt återbesök, kl 10 hos Tuve Mårtensson, jag hoppas att allt ser bra ut då! Tejpen luktar uuurk precis som ni tidigare konstaterat här så jag vill bli av med den och få raka armarna (lite försiktigt).

Nu en fråga, i mitt ena bröst känns det ingenting konstigt men i det andra känns det som att inplantatet rör sig lite fram o tillbaka när jag böjer mig framåt mot golvet, det är en lite obehaglig känsla o det känns som att det glider omkring.

Har ni känt något liknande??

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Filurifax, jag har inte känt nåt liknande, däremot har jag ont i ena bröstet på under sidan och på utsidan, det bränns alltså, glömde säga det igår till Jörg :/ Thkj och Nk82, jag kom också sent, det satt en dam med sin telefon i en av förföljarna när jag kom, jag satt mig på den lilla soffa precis vid ingången, var det du Thkj? Va spännande att vi träffades så :):):) jag tror att vi till och med gick in tillsammans du gick med Peter precis framför mig in i hans rum och jag med Jörg gick in i rummet intill :)))
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem