Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Filurifax: Jag ska oxå på återbesök på fredag, fast 11:45, ingen annan som ska ska dit kring den tiden? :) Jag känner fortfarande denna brännande känsla som du beskriver, Vladena. Fast mitt är från utsidan av vänster bröst och strålar sen genom bröstet och ut till bröstvårtan liksom. Pratade med Marie om detta och hon sa att det är nervtrådar som försöker hitta tillbaka till varandra. Det kan ta några veckor innan sånt ordnar till sig. Tipset var Alvedon kombinerat med Ipren för att stilla smärtan och lindra inflammationen samt att röra på sig så mycket man orkar för att få igång blodcirkulationen. När man är stillasittande blir det värre vilket jag har märkt.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

filurifax skrev:

Sunrise, lycka till idag!! :)

Nu har jag även en före bild på min sida + en ny efter bild.

På fredag ska jag på mitt återbesök, kl 10 hos Tuve Mårtensson, jag hoppas att allt ser bra ut då! Tejpen luktar uuurk precis som ni tidigare konstaterat här så jag vill bli av med den och få raka armarna (lite försiktigt).

Nu en fråga, i mitt ena bröst känns det ingenting konstigt men i det andra känns det som att inplantatet rör sig lite fram o tillbaka när jag böjer mig framåt mot golvet, det är en lite obehaglig känsla o det känns som att det glider omkring.

Har ni känt något liknande??

Jag har nog känt något liknande, fast mest igår/idag när jag skulle massera brösten. Men det är kanske normalt?? Är ju bara 9 dagar sen op. Peter sa inget igår, allt såg bra ut.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

filurifax skrev:

Sunrise, lycka till idag!! :)

Nu har jag även en före bild på min sida + en ny efter bild.

På fredag ska jag på mitt återbesök, kl 10 hos Tuve Mårtensson, jag hoppas att allt ser bra ut då! Tejpen luktar uuurk precis som ni tidigare konstaterat här så jag vill bli av med den och få raka armarna (lite försiktigt).

Nu en fråga, i mitt ena bröst känns det ingenting konstigt men i det andra känns det som att inplantatet rör sig lite fram o tillbaka när jag böjer mig framåt mot golvet, det är en lite obehaglig känsla o det känns som att det glider omkring.

Har ni känt något liknande??

Ser ju jätte fina ut :) har du redan varit o köpt bh? Tog på mig min tunna bh topp idag över tortyren, fy fasen va skönt, och dom ser inte alls stora ut i en tight tröja! Mer än nöjd. Hoppas bara att dom super fina nu sista tiden med tortyren, då jag tycker att dom får en annan form i den. Känner någon likadant?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:
Filurifax: Jag ska oxå på återbesök på fredag, fast 11:45, ingen annan som ska ska dit kring den tiden? :) Jag känner fortfarande denna brännande känsla som du beskriver, Vladena. Fast mitt är från utsidan av vänster bröst och strålar sen genom bröstet och ut till bröstvårtan liksom. Pratade med Marie om detta och hon sa att det är nervtrådar som försöker hitta tillbaka till varandra. Det kan ta några veckor innan sånt ordnar till sig. Tipset var Alvedon kombinerat med Ipren för att stilla smärtan och lindra inflammationen samt att röra på sig så mycket man orkar för att få igång blodcirkulationen. När man är stillasittande blir det värre vilket jag har märkt.
Ju det märkte jag med, det är värst på morgonen när man vaknar och igår kväll led jag så fruktansvärt, fick hemskt ont i ryggen under farten i bilen och var så öm hela vägen där byggel sitter efter före detta tortyren dessutom. Idag känns det mycket bättre. Det är bara att det strålar och bränner i vä bröst i stort sätt, än så länge. Ska ta Ipren och försöka massera de lite :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Filurifax, hur går det med ditt jobb förresten? Du skulle inte sjukskriva dig, orkar du? Bara kan beundra såna människor, själv hade jag gjort mig i ordning första gången efter op. igår när jag skulle på återbesök
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Vladena : Jaa,  precis,  på morgonen är det som värst eftersom man varit stilla så länge då. Upp och försök ta en promenad på 10-15 min så släpper det. :) 

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Hur är det med er andra  när det gäller sömn?  Sover ni som innan operationen? Kan ni ligga normalt?  Jag har stora problem med sömnen.  Måste bulla upp med massa kuddar bakom så att jag nästan sitter upp och sover för annars kommer jag inte upp på morgonen.  Sover ca fem Tim på natten och har sen himla problem att komma upp för jag blir så stel.  När ska man kunna sova som en människa igen?  Längtar efter att bara slänga mig i soffan eller sängen istället för att behöva ha kuddar överallt och sitta som en kärring.  Haha!  

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:

Hur är det med er andra  när det gäller sömn?  Sover ni som innan operationen? Kan ni ligga normalt?  Jag har stora problem med sömnen.  Måste bulla upp med massa kuddar bakom så att jag nästan sitter upp och sover för annars kommer jag inte upp på morgonen.  Sover ca fem Tim på natten och har sen himla problem att komma upp för jag blir så stel.  När ska man kunna sova som en människa igen?  Längtar efter att bara slänga mig i soffan eller sängen istället för att behöva ha kuddar överallt och sitta som en kärring.  Haha!  

Inatt va första natten jag sovit lite på sidan, det som hindrar är ärren, dom är strama och så svider det lite. Annars så känner jag mig faktiskt pigg idag, inga värk tabletter heller. Är strålande sol ute, men jag vill helst ligga i soffan o lata mig. Kanske borde gå ut. Äntligen börjar man bli normal. Hur länge höll ni på med morgon massagen? Ja tro jag gjorde massagen 6-7 ggr, kanske är för lite.
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Haha, jag känner igen mig i din beskrivning :) jag sov sittande kanske 4 nätter, nu kan jag ligga men tyvärr mestadels på ryggen - mest smärtfri för brösten då, men ryggen lider hemskt. Jag vaknar varenda natt vid tre och tar smärtstillande, sen kan jag sova typ till nio, men visst, när man vaknar då känns det art man blev överkört av en tåg, undrar med hur länge ska det vara så.
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Det är så jäkla skönt att ha er att snacka med och få känna att man inte är ensam! :) Vi alla kommer nog bli som vanligt snart igen! Och som Marie på Citadell sa: Nu blir det bara bättre! :)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Vladena, det var nog inte jag. När jag gick inte till Peter hade Jörg precis innan ropat in en tjej i väntrummet, jag tänkte att det var du. Det var en tjej i sällskap av en kille. Jag kom i sällskap med min pappa:-) undra om vi såg varandra? Vi kanske gick om varandra precis?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Thkj, jag var ensam, min man med min lilla dotter var ute och gick en runda. Jag satt jämte din pappa då, han satt bredvid kaffemaskin, och du kom sen och sa till honom att du kommer strax ska bara gå upp med Peter eller nåt sånt :) då hade jag sett dej iaf :):):)
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Jag är mycket bättre nu, jätteskillnad! Tuttarna kommer bli hur bra som helst.

Vill man dölja dom så är det inget problem om man tar på sig rätt kläder, vill man framhäva dom så ser dom enorma ut i typ ett tajt linne, Perfekt helt enkelt :-)

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Japp Vladena, det var jag:-) kram!
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Sult, vad skönt att allt går åt rätt håll! Jag börjar också känna mig bättre, idag har jag i princip varit som vanligt här hemma...utan några lyft förstås. Men visst är det skönt när man börjar känna sig normal igen:-)
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Thkj skrev:
Sult, vad skönt att allt går åt rätt håll! Jag börjar också känna mig bättre, idag har jag i princip varit som vanligt här hemma...utan några lyft förstås. Men visst är det skönt när man börjar känna sig normal igen:-)

Jag har dammsugit halva huset och hängt tvätt hihi :-)

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Vladena skrev:
Thkj, jag var ensam, min man med min lilla dotter var ute och gick en runda. Jag satt jämte din pappa då, han satt bredvid kaffemaskin, och du kom sen och sa till honom att du kommer strax ska bara gå upp med Peter eller nåt sånt :) då hade jag sett dej iaf :):):)
Då såg jag er oxå :-) jag satt nog mitt emot dig med min mamma. Jag fick gå in ganska så fort
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

NK82, ha, va roligt att vi alla träffades så :):):)
Gilla
pernilla

pernilla

Kvinna ·

Har idag kommit hem från operationen. Till er som redan opererat er - vilken dag hade ni mest ont?
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

pernilla skrev:
Har idag kommit hem från operationen. Till er som redan opererat er - vilken dag hade ni mest ont?
Har faktiskt inte haft så ont i just brösten. Utan mått illa och varit sjukligt trött. Men ondast hade jag på morgonen när jag vaknade. 9 dagar sen min op och mår idag bra. Hoppas allt gick bra, har du mycket ont?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem