Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

filurifax

filurifax

Kvinna ·

Nk82 skrev:
filurifax skrev:

Sunrise, lycka till idag!! :)

Nu har jag även en före bild på min sida + en ny efter bild.

På fredag ska jag på mitt återbesök, kl 10 hos Tuve Mårtensson, jag hoppas att allt ser bra ut då! Tejpen luktar uuurk precis som ni tidigare konstaterat här så jag vill bli av med den och få raka armarna (lite försiktigt).

Nu en fråga, i mitt ena bröst känns det ingenting konstigt men i det andra känns det som att inplantatet rör sig lite fram o tillbaka när jag böjer mig framåt mot golvet, det är en lite obehaglig känsla o det känns som att det glider omkring.

Har ni känt något liknande??

Ser ju jätte fina ut :) har du redan varit o köpt bh? Tog på mig min tunna bh topp idag över tortyren, fy fasen va skönt, och dom ser inte alls stora ut i en tight tröja! Mer än nöjd. Hoppas bara att dom super fina nu sista tiden med tortyren, då jag tycker att dom får en annan form i den. Känner någon likadant?
Tack Nk82! Jo, jag har testat bh, inte köpt någon ännu men jag måste hitta ett alternativ till när op-bh+förband tvättas, just nu tex är jag utan något alls eftersom det hänger på tork men det känns inte ok, jag vill ha bh+band alt annan bh då också. Jag håller med dig, formen är annorlunda med förbandet och det är ju dessa naturliga bröst citadell är kända för. Vad tycker du om det då? Gillar du formen? Jag såg ett par runda bröst som ploppat ut och blivit större/snyggare, jag undrar om citadells gör det också?
Gilla
filurifax

filurifax

Kvinna ·

Vladena skrev:
Filurifax, hur går det med ditt jobb förresten? Du skulle inte sjukskriva dig, orkar du? Bara kan beundra såna människor, själv hade jag gjort mig i ordning första gången efter op. igår när jag skulle på återbesök
Tackar som frågar, Vladena! Jo, det går bra att jobba. Men det är inte beundransvärt för fem öre, förmodligen är min energi till min nackdel just för att jag kanske gör mer än vad jag bör och kanske orsakar komplikationer. Har ju inte haft ont alls efter op, har gjort allt som vanligt förutom bära tungt. Nu, en vecka efter op har jag ont...det började i förrgår och det känns skönt att återbesöket är på fredag så jag kan berätta för Tuve. Det är givetvis inte bra för er andra som haft ont men fördelen är väl att man tillåter sig ta det lugnt och vila då vilket säkert bara är bra för läkningen. Så njut av lugnet och den tiden du inte jobbar! :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

pernilla skrev:
Har idag kommit hem från operationen. Till er som redan opererat er - vilken dag hade ni mest ont?
Jag hade fruktansvärd ont dag två och dag tre, sen hade jag i några dagar ganska intensivt men mer hanterligt värk, kunde sova liggande från dag fem tror jag.
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Skönt att läsa att ni mår bättre tjejer, min värk däremot bara flyttat sig från bröst till rygg, tror jag har fått muskelinflammation i ryggen, kände det igår, kunde knappt sitta i bilen. Idag skulle jag till stan och kolla på kläder för kalas, som tur var kom mamma med, hon räddade mitt liv två gånger, jag har fastnat i kläderna, kunde inte ta av de, sånt panik jag fick, trodde vi blir tvungna att klippa av de :0 sen ville jag inte prova mer. Ja, jag har köpt till slut en skjorta, men tror inte det passar till kalaset :/ få gå igenom min garderob igen...
Gilla
pernilla

pernilla

Kvinna ·

Nk82 skrev:
pernilla skrev:
Har idag kommit hem från operationen. Till er som redan opererat er - vilken dag hade ni mest ont?
Har faktiskt inte haft så ont i just brösten. Utan mått illa och varit sjukligt trött. Men ondast hade jag på morgonen när jag vaknade. 9 dagar sen min op och mår idag bra. Hoppas allt gick bra, har du mycket ont?
När jag halvligger känns det helt okej.visst försöker jag sen resa mig är jag väldigt stel och öm. Men mår också lite illa faktiskt. Jag ligger o väntar på att det ska eskalera, bara jäkla tummarna att de kanske inte blir helt hemskt trots allt. Skönt att höra att fu mår bra idag! Har du också lagt in bakom muskeln?
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

filurifax skrev:
Nk82 skrev:
filurifax skrev:

Sunrise, lycka till idag!! :)

Nu har jag även en före bild på min sida + en ny efter bild.

På fredag ska jag på mitt återbesök, kl 10 hos Tuve Mårtensson, jag hoppas att allt ser bra ut då! Tejpen luktar uuurk precis som ni tidigare konstaterat här så jag vill bli av med den och få raka armarna (lite försiktigt).

Nu en fråga, i mitt ena bröst känns det ingenting konstigt men i det andra känns det som att inplantatet rör sig lite fram o tillbaka när jag böjer mig framåt mot golvet, det är en lite obehaglig känsla o det känns som att det glider omkring.

Har ni känt något liknande??

Ser ju jätte fina ut :) har du redan varit o köpt bh? Tog på mig min tunna bh topp idag över tortyren, fy fasen va skönt, och dom ser inte alls stora ut i en tight tröja! Mer än nöjd. Hoppas bara att dom super fina nu sista tiden med tortyren, då jag tycker att dom får en annan form i den. Känner någon likadant?
Tack Nk82! Jo, jag har testat bh, inte köpt någon ännu men jag måste hitta ett alternativ till när op-bh+förband tvättas, just nu tex är jag utan något alls eftersom det hänger på tork men det känns inte ok, jag vill ha bh+band alt annan bh då också. Jag håller med dig, formen är annorlunda med förbandet och det är ju dessa naturliga bröst citadell är kända för. Vad tycker du om det då? Gillar du formen? Jag såg ett par runda bröst som ploppat ut och blivit större/snyggare, jag undrar om citadells gör det också?
Aaa då förstår jag. Jag få ligga i soffan nu medans bh:n tvättas. Jag körde min i torktumlaren. Ska dom ploppa ut?? Jag gilla formen, va precis det jag va ute efter, känner väl att dom kanske kunde sitta lite höger, jag har MP, vet inte alls hur det hade blivit med HP, men det är väl svårt att se färdiga bröst nu. Ska åka iväg och köpa bh nästa vecka tror jag, vill köpa på change , så jag kan få rätt stl och bh som sitter bra oxå.
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Idag är min lilla dotters födelsedag :):):) Jag har sovit för första gången hela natten utan att ta smärtstillande och vaknade utan cement platta på bröstet ;) känns riktig bra än så länge, tåg mannens medicin för ryggen igår kväll, kanske den som spökar ;) tänker åka och handla en prinsesstårta och lite annat, kommer lite gäster ikväll, måste putsa hemmet lite med, lycka till till mig, kram på er alla :):):)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Jag har oxå sovit för första gången sen op, denna natt tog jag bara Alvedon och ipren några timmar innan. Har varit tvungen att ta morfin till natten förut (har snålat med dom så därför har jag kvar) men denna natt gick jag o la mig två och sov till tio!!! Plus att jag LÅG ner, inte satt upp! Hade inga direkta svårigheter att resa mig heller, brösten gjorde inte jätteont, men kändes som betonklumpar. Men det går över när jag rör på mig!

Vladena : lycka till med kalaset och vad skönt att du fick k sova just inatt!! Kram!

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Härligt att höra tjejer :) skönt att ni mår bättre. Hur känner ni när ni massera, tycker det gör lite ont, men det är väl kanske att man rör på implantatet. Lycka till med kalaset och ta det lugnt, dom förstå nog varför inte hemmet är tipp topp, eller?? :)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Jag har inte börjat massera än, ska på mitt återbesök imorgon och äntligen få bort tejpen! Är lite orolig för att börja massera, har inte vågat ta i mina nya bröst på det sättet :P

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Skönt strumpbyxan att få bort tejpen och allt kollat! Jag har ju börjat massera nu, det var lite obehagligt först men nu tycker jag det känns bra! Hur har ni andra det med smärta? Jag vågar inte sluta med smärtstillande ännu, tycker nätterna är jobbigast. Undra hur länge man ska behöva äta värktabletter?
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Ja,  det undrar jag med.  Känner att magen mår ju inte helt bra av alla dessa tabletter :/ men man vågar inte vara helt utan än.  Vad för tabletter tar du fortfarande,  Thkj? 

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Och hur mycket och hur ofta? 

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Jag tar fortfarande morfin, hade ju några extra:-) provade igår att inte ta på morgonen och jag höll ut i två timmar... Jag tar Ipren upptill morfintabletterna. Jag tänker att jag ska prova utan morfin inatt så får vi se....
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Men om du fortfarande har ont så ta morfin till natten iaf!  Jag kommer förmodligen ta en morfin inatt då jag ska spendera 8 timmar i bilen imorron... Fick oxå  tag I några extra  :P och kommer säkerligen behöva ta mer när jag kommer hem.  Igår klarade jag mig på två Alvedon plus en ipren fyra gånger.  Väldigt mycket tabletter ändå.  :/ 

Gilla
Jinne

Jinne

Kvinna ·

Thkj;

Jag fick inte ta Ipren 3 veckor innan operationen eftersom det kan verka blodförtunnande, samma med rökning och alokohol. Jag fick inte heller dricka dricka alkohol och röka 3 veckor efter operationen, eftersom det kan försämra läkningsprocessen och också verkar blodförtunnande. Jag undrar om det inte är samma med Ipren då? :o Jag fick panodil utskrivet på kliniken istället som jag skulle ta i mot smärtan ihop med dom andra antibiotika tabletterna. :) Såg att du tog ipren och tänkte att jag hade blivit avrådd ifrån att ta det. Men kanske bara gäller veckorna innan och inte veckorna efter?

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Tack så hemskt mycket tjejer! Jag har inte tagit några tabletter än sen igår kväll, få se hur länge jag står ut:) Kan ni beskriva vad för sort massage ni gör, fick bara en rörelse från Jörg, är det tillräckligt? Min nya skjorta på min profilbild förresten :) Ha en skön dag allihopa!
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Jinne, det är ok att ta Ipren fr om tredje dagen efter op enligt citadellkliniken. Kanske får man olika råd? Men tack för omtanken:-)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Har varit och handlat lite idag och träffat tre bekanta, undrar om folk märker nåt, spännande. Ingen som undrade iaf :):):) ( hade tunn tajt jacka på mig)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Får man dricka alkohol när det 11 dagar sen op
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem