Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

al80

al80

Kvinna ·

Spännande att läsa om er alla, och lite nervöst! Ska op om en vecka. Läste att någon skrev att man inte ska dricka alkohol innan op. Har inte fått några restriktioner på det från min läkare... Hur länge innan har ni låtit bli alkohol?
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Al80: jag drack inte 2 veckor innan op:) men ring o hör med din läkare, det kan vara olika för alla :)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Nk82: undrar oxå när man kan dricka efter op?! Jag har mitt återbesök imorrn, så ska fråga då.. Idag har det gått en vecka för mig.. Plus en dag imorgon då. Men känner att det skulle sitta riktigt fint med ert glas rött åtminstone i helgen! ;P
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Så länge man äter smärtstillande så ska man undvika alkohol. Men när man inte längre äter mediciner så kan väl inte ett glas vin skada?
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Längtar också efter rödvin:-)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Glömde ju fråga i tisdag, kom av mig helt på mina frågor. Jag tar bara Ipren när jag tycker det behövs, och det blir 2-3 drinkar imorgon typ. Tycker det är lite pinsamt att fråga sånt, mailade till sköterskan innan o frågade om jag fick ta 1-2 glas vin dagen innan, kände mig som värsta alkisen haha.. Stod faktiskt inget i mina papper just om alkohol, men rökning nämnde. Vad tycker ni om era bröst? Är så otålig på resultatet.. Tycker mitt ena ser lite större ut. I hur många veckor skulle man massera brösten? Eller trycker ju mera på dom. Va det 3 veckor?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Min Hö bröst börjar ta form, har blivit bredare på nere kanten och ser mer naturligt ut, men inga förändringar med den vä än :/ Och de är ff lika höga uppe, som två uppblåsta ballonger.
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Är påväg till Landskrona nu för återbesök, ska fråga om jag får ta ett glas rött ikväll om jag kommer ihåg :) Ang mina bröst tycker jag oxå att mitt ena ser större ut än det andra, men det har oxå varit mer svullet än det andra hela tiden o jag har haft mer ont i det. Hoppas det lägger sig och dom blir hyfsat jämnstora. Göran sa oxå på konsultation att jag hade aningen olikstora bröst, men att det inte var så stor skillnad att det behövdes olika storlek på implantaten. Annars tyckte han att formen var perfekt innan och jag känner mig redan nöjd även om dom inte sjunkit ner än. Får se vad han säger när jag varit där! :)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:
Är påväg till Landskrona nu för återbesök, ska fråga om jag får ta ett glas rött ikväll om jag kommer ihåg :) Ang mina bröst tycker jag oxå att mitt ena ser större ut än det andra, men det har oxå varit mer svullet än det andra hela tiden o jag har haft mer ont i det. Hoppas det lägger sig och dom blir hyfsat jämnstora. Göran sa oxå på konsultation att jag hade aningen olikstora bröst, men att det inte var så stor skillnad att det behövdes olika storlek på implantaten. Annars tyckte han att formen var perfekt innan och jag känner mig redan nöjd även om dom inte sjunkit ner än. Får se vad han säger när jag varit där! :)
Lycka till :) har du långt att åka? Du fick en hyfsad till iaf. Jag har 35 mil till Landskrona hemifrån mig. Så känner jag med, att mitt bröst som är större har varit mer svullet hela tiden.
Gilla
Jinne

Jinne

Kvinna ·

Thkj skrev:
Jinne, det är ok att ta Ipren fr om tredje dagen efter op enligt citadellkliniken. Kanske får man olika råd? Men tack för omtanken:-)

Okej, så bra! :D

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Strumpbyxan, lycka till, blir skönt att slippa plåster och börja använda deo ;) Det är inte så att ena av mina bröst är större, den blev bara mer rund och man tittar framifrån, den andra är mer spetsig och kantig om man seger så..
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Säger så :)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Nk82: Jag har ungefär lika långt att åka, tror det är 36-37 mil från mig :) men så värt :) Jag fick dricka ikväll för Göran:) Måttliga mängder såklart:) Jag äter inte nåt morfin längre heller, utan bara alvedon och i vissa fall tar jag nån Ipren. Och ang brösten, Vladena och alla andra, så får vi nog tänka att dom är ju rätt nya ändå. Det är fortfarande ett bra tag kvar innan vi kan se slutresultatet. :) Tålamod!! ;) Puss på er finingar!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Har hittat en bh hemma i storlek 80 B, tror jag köpte den när jag vat gravid, ser rätt så snyggt ut :) (min nya profilbild)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

snyggt Vladena. :-) Idag är det min tredje dag med mina nya vänner. När jag tittar på dem i spegeln så kan jag inte riktigt förstå att det är mina ;-)  Men har väldigt ont i dag. Hur hade ni andra det? När hade ni som mest ont?  

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Om du få dricka så får jag det me. Ikväll blir det tom Collins drinkar. Har varit på stan med mina barn, minsta (2 år) har klippt sig, kollar lite i affärer.. Det räckte för att få ont i brösten. Nu ska dom få lufta lite innan jag ska göra mig fin. Hoppas ni få en trevlig helg Girls :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Sunrise skrev:

snyggt Vladena. :-) Idag är det min tredje dag med mina nya vänner. När jag tittar på dem i spegeln så kan jag inte riktigt förstå att det är mina ;-)  Men har väldigt ont i dag. Hur hade ni andra det? När hade ni som mest ont?  

Tack Sunrise :) jag hade mest ont dag två och dag tre, så imorgon blir det lite lättare, jag lovar :) men att klara mig utan medicin på dagen kunde jag för första gången igår - tionde dagen, så det kan vara ett tag till, tills du känner dig som normal igen, men det går snabbt, håll ut bara :)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Idag är första dagen med bara alvedon, so far so good! Men till natten blir det morfin, den sista. Därefter får jag klara mig! Men det känns så mycket bättre nu, skönt. En sak som jag märkt idag, bh-n trycker mer emellan brösten. Känns som om klyftan har blivit tajtare..,
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Skönt att höra Vladena! Det ger mig lite hopp om bättring. Har superont... Tar medicinerna var fjärde timme och ibland behöver jag även ta morfinet. Har bara 2 stycken Celebra kvar. Fick "bara" en karta med dem. Hur har ni gjort när de tog slut? Har mycket ilningar i brösten och bröstvårtorna med då Jörg även förminskade vårtgårdarna.. Hoppas på bättring!! Kram på er

Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Ska på lite kalas ikväll och funderar på att lämna tortyren hemma.. dum idé..?

Ska ju ha den 2 veckor till och har bara haft av den max 20 minuter några gånger när jag duschat.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem