Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Vladena

Vladena

Kvinna ·

Sult, jag skulle inte våga ta av tortyren, själv ska ha kalas idag och tänker ha på både tortyren och förbandet, jag ska bara ta ovanpå en mjuk bh, fick göra det för Jörg Sunrise, när celebra var slut, tog jag två alvedon och en eller en och enhalv Ipren i flera dagar istället, hoppas det börjar släppa snart :)
Gilla
TrashyPinup

TrashyPinup

Kvinna ·

Åh, bara några dagar kvar nu och jag börjar bli riktigt nervös. Ni vet sådär klump i magen nervös, har inga nerver alls för sånt här. Livrädd att jag kommer svimma av nervositet på kliniken, haha... Blä.

Någon som har tips på hur man kan minska nervositeten och stärka nerverna?
Inte får jag röka heller, känns ju roligt, att sluta med det bästa när man behöver det som mest, haha....
Gilla
mik82

mik82

Kvinna ·

TrashyPinup skrev:

Åh, bara några dagar kvar nu och jag börjar bli riktigt nervös. Ni vet sådär klump i magen nervös, har inga nerver alls för sånt här. Livrädd att jag kommer svimma av nervositet på kliniken, haha... Blä.

Någon som har tips på hur man kan minska nervositeten och stärka nerverna?
Inte får jag röka heller, känns ju roligt, att sluta med det bästa när man behöver det som mest, haha....
Vilken tid fick du på tisdag? Jag vart erbjuden kl 7 men har en bit att åka så jag ska vara där till 12. Längtar så jag spricker snart :)
Gilla
TrashyPinup

TrashyPinup

Kvinna ·

Jag fick 7.45, blev också erbjuden vid 12, men eftersom vi åker upp dagen innan så kände jag morgontiden kunde vara skön att ta. Har också en bra bit att åka, så det var därför dom erbjöd mig senare tid, men är glad att jag kunde ta den tidiga :)

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Hallo tjejer! Hur går det för er? Nk82, du skulle ut i fredas, gick det bra? Vi hade kalas idag, grejen är att även släkt som inte engagerat märker ingenting, en hade hört att jag stod och pratat om citadell och frågat sen den jag pratade med vad jag menade och vad hade jag gjort där, är det inte märkligt? Visst man hade ju typ alltid push up på sig innan, men ändå :0
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Det gick nr, va bara hemma hos en vän, mycket trevligt. Hade tortyren och min tunna bh topp och en tight svart tröja, men sån skillnad är det inte, fast utan alla kläder så syns det mera. Och är glad att det inte blev jätte bomber i tröjan, blir kanske skillnad sen med annan bh. På tal om tortyren, har ni andra er tejp kvar. Jag har och fy fasen va det killar, blir snart galen. Och så trycker bh:n in mellan brösten, kommer väl vara ett hål sen. Tyvärr är mitt vänstra bröst fortfarande hårt mot det andra, det högra är ganska mjukt. Ska maila Peter på måndag och rådfråga.. Bli lite orolig, 14 dagar sen op på måndag.
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Nk82 skrev:
Det gick nr, va bara hemma hos en vän, mycket trevligt. Hade tortyren och min tunna bh topp och en tight svart tröja, men sån skillnad är det inte, fast utan alla kläder så syns det mera. Och är glad att det inte blev jätte bomber i tröjan, blir kanske skillnad sen med annan bh. På tal om tortyren, har ni andra er tejp kvar. Jag har och fy fasen va det killar, blir snart galen. Och så trycker bh:n in mellan brösten, kommer väl vara ett hål sen. Tyvärr är mitt vänstra bröst fortfarande hårt mot det andra, det högra är ganska mjukt. Ska maila Peter på måndag och rådfråga.. Bli lite orolig, 14 dagar sen op på måndag.

Mitt vänstra är också mycket hårdare än det högra.

Gilla
reitan

reitan

Kvinna ·

Var osäker på storlek med förr. Ska operera mig den 24e nu och valde 500cc tillslut! Blir nog bra för man ångrar sig nog om man väljer den mindre storlek man velar mellan. Det gör nästan 90% av alla som gör en bröstförsoring satt vf skulle vi känna nått annat! Är också rädd att det blir för stort men äh man vänjer sig nog fort!
Gilla
emvs

emvs

Kvinna ·

M_tina_ skrev:
Kollar igen, någon som ska opereras på proforma den 20 mars? :)

Jag ska operera mig på proforma den 20/3 :) !!

Gilla
emvs

emvs

Kvinna ·

jag ska göra då också :) 

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nk82, jag tog bort min tejp idag! Fy fan vad det kliade och huden under var grymt irriterad! Har t o m fått sår på flera ställen. Så mitt råd, ta bort tejpen! Så otroligt skönt när den är borta! Jag har lagt bomullsrondeller där bh-n trycker som mest istället för tejp? En befrielse!
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Thkj skrev:
Nk82, jag tog bort min tejp idag! Fy fan vad det kliade och huden under var grymt irriterad! Har t o m fått sår på flera ställen. Så mitt råd, ta bort tejpen! Så otroligt skönt när den är borta! Jag har lagt bomullsrondeller där bh-n trycker som mest istället för tejp? En befrielse!
Va?? Sår, idag åker min bort oxå.. Få bli i duschen för den sitter hårt. Har köpt skoskavs plåster. Är det vanliga bomullspads som du använder?
Gilla
emvs

emvs

Kvinna ·

Jag ska operera mig på proforma den 20/3 jag e så jäkla nervös , men har en fråga det här med rökning. Jag har fortfarnade inte slutat helt.. Och det är 4 dagar kvar ?? Har trappat ner så röker ca.5 cigg om dagen, är det farligt om jag inte slutar eller vad händer??

Gilla
Lady K

Lady K

Kvinna ·

Hej! Är inne på min tredje dag nu efter min operation. Smärtan i högra bröstet överlever jag, men i det vänstra gör det otroligt ont! Där det känns mest är upptill på bröstet, som att det kramas åt något otroligt! Är det normalt eller tror ni att det redan är ett tecken på kapsel? Blir lite orolig... mem försöker tänka att det är dom första dagarna som är värst... Är även fortfarande "vätskefylld" under brösten... Eller det känns i alla fall som det när jag stryker med fingrarna så känns det bubblig.. Även magen är fortfarande uppsvälld... Någon som känner/ har känt likadant? Kram!!
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Ni som har mailat era läkare ang hårda bröst får gärna återkoppla här. Mitt ena bröst är oxå mycket hårdare än det andra och gör därtill ont när jag masserar. Tror inte det är nåt att bry sig om utan att det kommer lösa sig med tiden. Men nyfiken på vad ni fick för svar :)
Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Lullepop,rökning kan försämra läkningen.
Gilla
M_tina_

M_tina_

Kvinna ·

Va roligt! Ska vara där 12.00, vilken tid ska du vara där? :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

NK 82, jag använder också bommulspads där det trycker mest, men jag har ju inte plåster som ni, bara såna små genomskinliga under och i mitten Äntligen kalasdagar är över, så skönt! Imorgon är det sista hemma dag, på tisdag börjar jag jobba, hoppas jag orkar. Idag har mina bröst blivit jätte ömma, knappt kan ha kläder på mig, mina bröst är nog lika spända båda två, men högra är ff rundare och vänstra är spetsigare. Få se vad Jörg säger, ska skicka bilder till honom nästa vecka
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Hänger på! Har också mer ont i ens bröstet som också är hårdare. Men just nu är jag bekymrad över att jag fått nässelutslag som kliar som helvete på hela överkroppen!!! Panik, reaktion på nåt läkemedel??
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Men usch då!! Har du kollat upp på FASS om det kan vara nån biverkan av de läkemedel du äter? Om man får besvär v ett läkemedel brukar det ju oftast komma i början av behandlingen, men värt att kolla upp ändå. Om det blir värre får du väl ringa 1177 o se vad de säger, kanske behöver du nåt antihistamin?? Oh jaa, det där med brösten!!! Vill ha svar på varför det är hårt o ont! Förstår ju att brösten läker olika då det är två separata operationer....men att det kan skilja så mycket? Blir orolig när det gör SÅ ont :/
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem