Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

LadyK: Allt det du beskriver låter i mina öron helt normalt. Det är för jävligt de första dagarna och idag har du förmodligen haft din värsta. Nu kommer allt bara bli bättre även om det inte sker på en handvändning direkt. :) att du är svullen om magen får du räkna med några dagar till. Jag börjar bli normal i kistan först idag :) bestämde mig för att vara helt utan tabletter igår och idag börjar magen bli okej. Så det tar sin lilla tid. Och brösten kan se konstiga ut i början, räkna inte med nåt slutresultat förrän om några månader. :) Jag nojjar oxå... Såklart! :P Har ont i ena bröstet plus att det är hårt. Men förmodligen är det bara jag som har dåligt tålamod. ;) Är du jätteorolig så hör av dig till din läkare, men jag är ganska säker på tt allt är som det ska :) Kram!
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Jag mailade Peter, och fick till svar att det gå över och att jag inte behöver vara orolig för det hårda bröstet.
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Nk82: tack! Då är det förmodligen samma sak för mig. Gör det ont när du masserar det bröstet oxå?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Det gör ont när jag masserar med, men känns ändå att de blir lite mjukare efter massage, eller jag kanske bara inbildar mig :/ mina bröst är jätte ömma idag båda två, kan knappt ha kläder åvsnpå, vad kan detta vara för fenomen? Tagit av mig båda förbandet och bh-n och suttit i soffan och bara vilat de en stund idag, till slut åkte också plåster mellan brösten ut och det var röd med utslag där under! Vågar inte ta av de under, eftersom där sitter ju streck som visar var bh ska sitta, mailade till Jörg, få se vad han säger..
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Strumpbyxan:det gör inte ont när jag massera, Jag har tagit bort allt plåster runt brösten, hade ett litet sår i mellan brösten, va och hämtade omläggning på jobbet, då paddsen fastnade.
Gilla
Stålkvinnan

Stålkvinnan

Kvinna ·

Hejsan! Jag opererades den 13/3 på Proforma. Min läkare Örjan Gribbe sa att det är luft i bröstet som bubblar och kan knastra. Mitt högra bröst sitter högre än det andra och båda känns stenhårda upptill. Har gjort en förstoring tidigare och då var brösten olika till en början men rätade sedan till sig. Tycker att mina sitter grymt högt upp och hoppas verkligen att de sjunker! Just nu ser de nästan fyrkantiga ut i profil. Bara att ha tålamod antar jag. Stretchen har hjälpt mig jättemycket och jag har inte så ont idag. Lycka till alla ni andra!
Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

stålkvinnan: mina bröst knastrar också när ja stretschar!! helt normalt! :) värsta är på natten när man ska sova, men så fort ja vaknar stretchar ja mina armar uppåt och frammot i kanske 30 min innan ja somnar om igen! känns mycket bättre idag! 

Är inne på dag 3 efter op. och kan gå upp själv ur soffan/sängen nu.. gör ont men klarar det :)

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nu hade jag lagt in nya bilder på mina tuttar som är två veckor gamla idag :)
Gilla
vaxad

vaxad

Kvinna ·

Hänger oxå på den här tråden... Velar om jag ska byta ut mina till 375-400cc istället. Har nyligen varit på konsultation och har besluts ångest delux :/

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

vaxad skrev:

Hänger oxå på den här tråden... Velar om jag ska byta ut mina till 375-400cc istället. Har nyligen varit på konsultation och har besluts ångest delux :/

Varför ska du göra det? Är du inte nöjd?
Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

mitt råd är att verkligen gå på magkänslan!! ja gick från 350 och sedan 450.. 450 kändes perfekt, var rädd de skulle bli förstort men nu 3 dagar efter är ja JÄTTE GLAD att ja valde lite större då de känns lite mindre än när man testade på konsultationen, (när de väl sitter innanför) :) Lyssna på va andra säger och ta del av råden.. MEN i slutändan gå på magkänslan :)

Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Vladena: De ser jättefina ut! Du kan verkligen vara nöjd! :)

Nu har jag äntligen lagt ut bild på mina 5 dagars bröst. De är fortfarande väldigt svullna och höga. Men förhoppningsvis så lägger det sig snart. Jag ska på återbesök i morgon till Citadellet. :) Ska bli kul att träffa Jörg och Marie igen. :)

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Tack Sunrise! Det hände mycket sen jag har börjat massera, helt otroligt vilken skillnad bara på några dagar :) Dina ser också jätte fina ut för att vara 5 dagar gamla, grattis! :)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Tack så mycket Vladena! 🙂 Jag är redan ganska nöjd med dem, men hoppas att de ska sjunka ner lite... ;) När får man börja massera?

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Efter återbesöket, Jörg ska visa dig imorgon hur du ska göra, så börjar du :)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Det låter toppen! Hoppas att det kan göra dem lite mer mjuka och att de "trillar ner" :) Hur lång tid tog själva återbesöket? Har fått tid klockan 17:15.

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Sunrise och vladena: va bra dom ser ut :) Besöket tar en kvart typ. Kanske längre för dig som gjort lyft oxå. Vem är Marie, varför träffar du henne? Jag träffade bara läkaren. Vladena hur länge massera du varje gång? Fy fasen vad brösten kliar ibland.. Så man kan bli tokig. Ska ta en 2 veckors bild senare o lägga upp
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Jo förresten, vilken bh stl har ni köpt? Har inte köpt någon än, men ska göra det till helgen på change och dom har väl inte samma storlekar som typ lindex o Kappahl
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nån mer än jag som har problem med smärta i armhålorna? Jag har skitont i vänstra armhålan och ner i bröstet på sidan. Det är som om nån sena är skadad, har som knutor hela vägen ner. Och jag kan inte sträcka armen rakt upp, ingen känsel på insidan armen. Bör man ringa kirurgen? Vill inte ha ont mer.,,
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Thkj: Jag har inte ont i armhålorna, däremot i vänstra bröstet, på utsidan liksom. Ringde idag o pratade med sköterskan. Jag känner oxå att när jag masserar så är det liksom hårt och stumt, som att allt har fastnat på nåt sätt. Och det gör ont när jag tar på sidan, likaså vissa rörelser jag gör med vänster arm. Höger bröst däremot är mjukt, känns som ett vanligt bröst, inte ömt på något vis. Sköterskan sa att jag skulle massera på så gott jag kan i två veckor till o återkomma då om det inte blivit bättre. Förmodligen en liten blödning som blivit. Om jag var orolig fick jag gärna maila Göran såklart, men hon trodde det skulle ge med sig. Är oxå trött på att ha ont! Men kanske har man för dåligt tålamod..?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem