Vladena
Kvinna ·
Bröstförstoring i mars 2014
Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt
Sortera efter

Nk82
Kvinna ·
Ingen smärta, men jag är typ bortdomnad i armhålan. Och ömt på skinnet på brösten när man kommer åt. Ska bli skönt att använda normal bh snart,
Maila till Peter och se vad han säger. Mailade han i söndags och fick svar senare på kvällen.
Hoppas det inte är något.. Men mitt råd är att slänga iväg ett mail
Gilla

Strumpbyxan
Kvinna ·
Nk82: jag provade att bara skriva in mina mått på change hemsida och där stod att jag skulle ha 70E, alltså samma som jag har nu i tortyren.
Ni som har varit hos tex Peter, vad för slags bh sa han att ni skulle köpa?
Gilla

Nk82
Kvinna ·
En bygel bh va det ända han sa. Va sa Göran till dig?
Gilla

Vladena
Kvinna ·
Nk82, jag masserar tre gånger om dagen, då gör jag typ 30 rörelser eller nåt, sen vilar jag, smörjer de lite med mjukgörande kräm eller bara observerar :) sen gör jag lika många till, ibland i tre omgångar, så det blir rätt så mycket. Men nu fick jag mail av Jörg och ska lägga till fler rörelser så det blir kanske inte så många på en rörelse längre.
Jag har inte köpt något bh än, det på profilbild är min gammal 80B som jag har köpt när jag var gravid. Jag tror jag väntar tills jag blir av med tortyren. Brösten förändras ju också hela tiden nu, så det kanske inte passar sen heller
Thkj, det kan vara så att något är skadat, men kroppen brukar återhämta sig rätt snabbt. Jag vet min bekant sa att hon hade ont och spänningar längst hela armen i flera veckor, men det går över, förstå att det är trist när det är så. Själv har jag ont då och då, eller det stramar ibland under armen, men inte hela tiden, typ då och då.
Gilla

Vladena
Kvinna ·
Nk82 tack förresten, väntar på bilder från dig :)
Och vi har inte pratat om bh typ med Jörg. Han skrev bara att jag ska fortsätta med tortyren och förbandet :/
Gilla

Nk82
Kvinna ·
Vladena; sa han att du skulle göra 3 ggr dagen? 2 ggr sa Peter till mig i ett par minuter.
Va är det mer för rörelse du ska göra?
Det va Peter som sa att jag kunde köpa en bh för att snart börja använda. Men börjar nog använda den efter jag skickat bilderna till han.
Sa jörg något om några flera återbesök för dig? Peter sa inget till mig.
Bilderna kommer senare.. :)
Gilla

Vladena
Kvinna ·
Han sa inte hur många gånger, han sa bara typ 3-5 minuter om dygn och hur jag lägger upp de spelar ingen roll. Det är bara så skönt att ta av bh-n mitt på dan en stund och då passa på att massera, så jag har nog masserat mer än så :)
Men nu börjar jag jobba, så det blir helt annat liv, vet inte om jag kommer att hinna massera på morgonen, det blir stressigt, men jag ska göra mitt bästa.
Ju, innan skulle jag bara trycka på sidorna, nu ska jag klämma de uppifrån neråt också, fick video med mailet
Inga återbesök än, ska skicka nya bilder nästa vecka :)
Gilla

Strumpbyxan
Kvinna ·
Nk82: Jag fattade på Göran att jag skulle gå till typ Change lr Twilfit, få mina mått tagna och köpa en likadan som tortyren. Fast hel då ;P Den skulle jag sen ha i tre månader. Sen fick jag väl ha på mig vad jag ville som jag förstod det på honom.
Gilla

Strumpbyxan
Kvinna ·
Jag har fått rekommendationen av Göran att massera två ggr/dag. Några minuter varje gång. Jag skulle trycka/massera från sidorna, sen underifrån, liksom lyfta upp brösten, sen trycka uppifrån och neråt.
Fattar ni min förklaring??
Gilla

Sunrise
Kvinna ·
Tack så mycket Nk82! :-) Tack för ditt svar, har inte en aning om det tar längre tid men kanske. Marie är sköterska / koordinator som jag har träffat alla gångerna när jag varit på Citadellkliniken. Jättetrevlig är hon. Det låter jobbigt med kliandet, jag har ännu inte fått det. Hoppas det snart blir bättre men är ju klart ett bra tecken då det läker.
Gilla

Nk82
Kvinna ·
Olika dom säger :) jag ska köpa på change, tror inte vi ha någon annan bh butik där dom hjälper en med mått å så.
Så som jag har masserat sen återbesöket är att jag trycket på utsidan inåt, på insidan utåt, underifrån uppåt och på bröstet neråt,
Ligger och lufta nu, så himla skönt.
Ja det lär ju bli lite stressigt att massera på morgonen.
Gilla

Strumpbyxan
Kvinna ·
Ja, dom säger verkligen olika! Men då masserar vi lika, bara att jag inte masserar inifrån och ut.
Skickade trots allt iväg ett mail till Göran bara för att få höra hans åsikt om mitt hårda, onda bröst oxå. Får se vad och när han svarar! :)
Gilla

Vladena
Kvinna ·
Strumpbyxan, ska du ha tortyren i tre månader till??? :0 Hoppas jag inte få såna rekommendationer från Jörg, vill bara att de 4 veckor är över och man kan leva normalt
Nk82 vad mycket du ska göra, Jörg ökar massage successivt, kanske få fler tips av honom nästa vecka :)
Gilla

Strumpbyxan
Kvinna ·
Vladena: Nej, alltså, jag ska inte ha denna spm jag har på mig nu i tre månader till. Den jag har nu tycker jag ju är aningen liten därtill. Däremot menade han att jag skulle köpa en sån bh eller åtminstone liknande (då det ju är en helt vanlig bygel-bh).
Gilla

Vladena
Kvinna ·
Men man ska inte ha den dag och natt då hoppas jag
Gilla

Stålkvinnan
Kvinna ·
Måste bara fråga. Vad är tortyr-bh-n?
Gilla

sult
Kvinna ·
Stålkvinnan skrev:
Måste bara fråga. Vad är tortyr-bh-n?En BH man får efter op på Citadellkliniken och vad jag tror Bellakliniken.
Den sitter hårt..
Gilla

filurifax
Kvinna ·
Tjenamoss tjejer, hoppas ni trivs i era nya bröst. Själv är jag så galet besviken, emellanåt är jag sur som ättika och ibland så ledsen över att de känns för små. Jag tycker inte alls att de ser ut att vara som vi bestämde på konsultationen, men det kanske är vanligt att känna så. Är galet besviken på att jag betalar och känner att de är små. För min del finns det redan tankar på att göra om och välja lite större. Fortfarande är jag ingen tjej som vill ha riktigt stora bröst, jag vill bara att de ska vara som jag tänkt i storleken. Som det är nu är de mindre än tidigare när jag hade vadderad bh! Ska jag behöva ha vadderad bh igen för att de ska vara större....
Längtar o väntar på ploppet, men mina sitter redan långt ner och jag tror inte de kommer upplevas större.
Någon som har en trösterik kommentar?
Gilla

Strumpbyxan
Kvinna ·
Vladena: Nej, jag skulle ha den på dagarna :)
Gilla

filurifax
Kvinna ·
Ny bild i bronsgalleriet, svart linne utan bh - de är små och har sjunkit.
Gilla