Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Filurifax: Tror att du måste ha tålamod och vänta lite. Innan jag gjorde min operation tittade jag på massa bilder som var tagna direkt efter op och läste mångas op:berättelser och förberedde mig på att brösten skulle se för jövliga ut i början, att de kanske tom skulle vara nästintill oförändrade och att jag kanske skulle gå vänta till tre månader innan jag skulle se det slutliga resultatet. För tro mig, jag har läst och sett Så mänga sådana berättelser där brösten ser hemsk ut och tjejerna är besvikna, men först efter några månader börjar det hända grejer. Så försök håll ut!! :) Jag är absolut ingen expert, men läste massa, massa innan op bara. Och det kan ta tid som sagt. Och väldigt vanligt med depression efteråt också pga förändring osv. Massa kramar!
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Sådär då sitter tortyren o bröstbenet på plats.. Nya bilder finns
Gilla
filurifax

filurifax

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:
Filurifax: Tror att du måste ha tålamod och vänta lite. Innan jag gjorde min operation tittade jag på massa bilder som var tagna direkt efter op och läste mångas op:berättelser och förberedde mig på att brösten skulle se för jövliga ut i början, att de kanske tom skulle vara nästintill oförändrade och att jag kanske skulle gå vänta till tre månader innan jag skulle se det slutliga resultatet. För tro mig, jag har läst och sett Så mänga sådana berättelser där brösten ser hemsk ut och tjejerna är besvikna, men först efter några månader börjar det hända grejer. Så försök håll ut!! :) Jag är absolut ingen expert, men läste massa, massa innan op bara. Och det kan ta tid som sagt. Och väldigt vanligt med depression efteråt också pga förändring osv. Massa kramar!

Tack för din kommentar, Strumpbyxan, jag uppskattar den! Jag känner att det är så olikt mig att reagera såhär...tycker inte att de är fula, de är jättefina, bara lite små...och mängden cc kommer ju inte expandera ju längre tid som går. Men jag förstår vad du menar med att de utvecklas, förändras och likså även min inställning kanske.

Jag har lovat mig själv att jag ska försöka släppa detta nu och låta tiden gå. Känner jag fortfarande att de är för små om ett år (har ett tävlingslopp i oktober och innan dess kan jag inte op mig igen pga intensiv träning som väntar)  så gör jag om operationen. Ett år är nog en bra tid att ge resultatet.

Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Jag har lagt upp en 14 dagars bild.

Är toknöjd än så länge :-)

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bra beslut Filurifax, men frågar du mig, tycker jag att de är alldeles lagom :) Fint Nk82, syns att du är inte så svullen och spänd längre. Min dotter sa igår, att mina ser hårda ut, och det är de fortfarande och fruktansvärd ömma, jag kanske masserar för mycket ;)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Tack vladena, det är bara mitt vänstra som är större/hårdare/svullet. Sult; jätte fina. Va vad det du la in? Stl/profil/implantat
Gilla
Duenna

Duenna

Kvinna ·

Opererades av Tuve i eftermiddags (kl 16) och mår så jääääkla bra! Känner ingenting alls, är uppe och rör på mig, äter gott och har haft besök av mina närmsta hela kvällen. Tog nyss smärtstillande i förebyggande syfte (trots att jag inte har det minsta lilla ont) inför natten. Lär inte kunna sova på ett tag dock, haha. Ni som har haft okt, hade ni det första dagen eller kom det senare? Jag är inställd på att inte ha för ont och tror verkligen att jag kommer klara mig undan det värsta. Är glad, lycklig och positiv. Fan vad bra storleken är redan nu, och jag älskar Tuve. Haha!
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Nk82 skrev:
Tack vladena, det är bara mitt vänstra som är större/hårdare/svullet. Sult; jätte fina. Va vad det du la in? Stl/profil/implantat

Tack :-)

440, hp, Perthese.

Gilla
Körsbärsblomma

Körsbärsblomma

Kvinna ·

Mitt vänstra är mer svullet än det högra. Det är liksom svullet där nere och på utkanten på sidan. Någon av er som också har så? Nojjar för db :(

Gilla
emvs

emvs

Kvinna ·

M_tina_ skrev:
Va roligt! Ska vara där 12.00, vilken tid ska du vara där? :)

Jag ska också vara där kl 12 :)

Gilla
miss jen

miss jen

Kvinna ·

Nu är dagen kommen, klockan 12 ska jag vara på Proforma och opereras av Örjan idag :) Har fortfarande inte bestämt vilken storlek jag ska ha, men snart vet jag. Hoppas tiden går fort och att jag inte mår allt för dåligt när jag vaknar upp :)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Miss jen: Lycka till!! :)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Någon mer än jag som upplever att brösten känns tunga som betongklumpar när man legat mer än 1 timme och att man då blir i princip orörlig? När ska sånt bli som vanligt igen? Man känner sig ju smidig som ett kylskåp i vissa fall :/
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Duenna, hoppas du mår lika bra idag, välkommen till gänget med nya boobs ;) Miss Jen, lycka till nu, vi håller tummarna! Strumpbyxan, jag känner också så, kan inte svara hur länge det ska vara så, just nu kände jag inte några förbättringar på flera dagar :(
Gilla
M_tina_

M_tina_

Kvinna ·

Okej :) bara två dagar kvar nu, nervös!
Gilla
Duenna

Duenna

Kvinna ·

Tack så mkt Vladena! Jag mår fortfarande oförskämt bra, måste jag säga. Tog precis två alvedon och en celebra. Tänkte försöka vara utan morfinet på dagarna (om det fortsätter såhär). Dock tycker jag redan att magen är hård, får försöka få i mig massa fiber och nyttig mat. Har änsålänge levt på några Citadell-mackor, chips och godis :p åh hoppas jag slipper smärta... :)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Stort lycka till miss jen! :)

Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Strumbyxan: har exakt samma känsla som du... Man är verkligen inte smidig.

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Okej, skönt att man inte är ensam då! Då är det väl normalt. :) önskar att man blir som vanligt snart. Har legat o vilat nu i ca 1,5 timme och brösten är jättetunga, samtidigt som jag liksom tappar känseln i dom. Efter jag gått omkring ett tag så kommer känseln tillbaka, (för mycket nästan, speciellt i bröstvårtorna!) och brösten känns "lätta" igen. Sån konstig känsla!
Gilla
Femochenhalv

Femochenhalv

Kvinna ·

Varför hittade jag inte den här tråden tidigare :) Jag gjorde mina den 6 mars hos Gribbe. Har era bröst börjat "falla" på plats? Hur länge hade ni ont?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem