Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Vladena

Vladena

Kvinna ·

Hade jobbat första dag idag, det var så jobbigt att jag grät när jag kom hem, för första gången faktiskt efter OP. Tortyren skavde så hemskt att jag kunde inte tänka på nåt annat :( Hoppas jag återhämtar mig tills imorgon. Alla var glada iaf att jag var tillbaka
Gilla
Klus

Klus

Kvinna ·

Jag opererade mig igår och kan gå runt ganska mycket Själv osv, även kissa själv utan hjälp med Att dra av och på byxor. Men ibland gör Det fan asont :/ typ nu. Ska ta smärtstillande Om 1, 5 timme. När började smärtan Gå över för er??
Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

Bara en vecka kvar nu till op. Känns overkligt, längtar
Gilla
Patti91

Patti91

Kvinna ·

Vad kul att dela samma förväntningar :) 2 barn 22 år 162 cm 60 kg Strl före op: 75A/B Strl efter op: vet inte än Konsultation: 17/2 Bo Cederqvist clinic Strömstad Op 28/3 Bo Cederqvist, Strömstad 400 cc framför bröstmuskeln Känner mig så himla förväntansfull! Dock inte osäkert med framför muskeln. Läser här att nästan alla lägger bakom :/
Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Jag la 400 cc framför igår :)
Gilla
miss jen

miss jen

Kvinna ·

Tack allihopa. Det blev Mentor Profile Plus 375cc. Smärtan är värre än vad jag tänkt mig. Kan knappt ta mig ur sängen, kan inte.. riktigt röra armarna och de e väldigt svårt att gå. Hoppas verkligen att de e bättre imorgon annars blir det svårt att ta sig till tåget å åka hem.
Gilla
reitan

reitan

Kvinna ·

Blir rädd att läsa om era smärtor! Den 24e blir det min tur! Kidius: du har bara två dagar efter mig spännande! Nervöööst...lägger upp bild sen!
Gilla
reitan

reitan

Kvinna ·

Vad menar med delvis bakom muskeln? Vad där skillnaden osv
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

https://plastikoperationsforum.se/behandling/brostforstoring Där står väldigt bra om de olika placeringarna.
Gilla
Bobbadoo

Bobbadoo

Kvinna ·

Idag är det min tur. Är så sjukt nervös så jag tror jag ska döööö. Hoppas verkligen man får ngt lugnande, magen är i uppror och huden känns som pergamentpapper av allt skrubbande, längtar tills jag får använda hudkräm.

Börjar fundera på om jag gör rätt, och storleken, många skriver att dom ångrar att dom nte valt större, hoppas man får testa en gång till innan man bestämmer sig helt, velar nu om jag ska ta 450 som vi sa eller om jag ska gå upp till 500, det är ju bara 50 och om det försvinner lite när man sätter bakom muskeln.

Ja nu är det bara att ladda.......

Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Lycka till :)
Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

Nu är det 5 dagar sen min op. tar "bara" panodil och ipren och sen antibiotika.. gör riktigt ont vissa gånger!!

Jag är JÄTTE GLAD över min op. men nu kan ja bara börja gråta och vara jätte ledsen ena stunden och andra jätte glad.. nån annan som råkat ut för detta?? Ångrar ingenting men när det gör så ont så kommer tankarna att man nästan ångrar sig :( (fast ändå inte) om ni förstår?

Känns som man blivit lite deprimerad ibland :( är detta normalt?

Gilla
TrashyPinup

TrashyPinup

Kvinna ·

Fler än jag som har svårt med andningen? Skitjobbigt att försöka ta djupa andetag... Opades igår
Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

trashypinup: ja fick också jätte svårt med andningen direkt efter,.. höll i sej några dagar. 

Sedan den starka tabletten kan göra så att man får ytterligare andningssvårigheter, på natten fick ja nästan andningsuppehåll vilket man kan få av dom stod det i förpackningen. 

fortfarande jobbigt att andas lite och speciellt att gäspa :(

Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Förutom smärtan har jag mest problem med illamående. Förmodligen biverkning av tabletterna men blir en ond cirkel ,När jag inte kan äta och sen mår illa för att jag inte ätit.
Gilla
bananlisa

bananlisa

Man ·

Hej!

Jag ska opas den 25  mars, också på Citadellkliniken i Landskrona hos Jörg Bohn. 

Väldigt förväntansfull:) Har velat mellan 410cc och 450cc men bestämde mig för det mindre. 

Dock säger läkarna ofta att man efteråt ångrar att man inte tog storleken större.. 

Jag har bestämt mej iaf:) Hur har det gått för er andra som haft/ska ha era? :)

Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Mina är helt nya men känns stora nu. Vet inte hur jag känner när svullnaden lagt sig men hoppas och tror att jag kommer vara nöjd. Hade bestämt mig för 450 men ändrade till 400,i nuläget känns det som rätt beslut.
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Imorgon ska jag träffa Tuve på citadellkliniken igen för att gå igenom storleken. Hade valt 345 mp men är nu inne på 400 hp. Får se efter imorgon vad det blir :-)
Gilla
miss jen

miss jen

Kvinna ·

Ser att du också opererades på Proforma igår dom jag, va kul Jag har också svårt att ta djupa andetag, först måste jag hålla händerna ovanför huvudet, sen hålla ner dom mot något så jag lutar mig framåt (när jag står upp) . Då går de att ta ett djupt andetag.
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Flickan, jag var jätte nedstämd i slutet av första veckan, det kändes att krafterna för att kämpa var slut, sen var det bättre några dagar, eller det går faktiskt upp och ner hela tiden. Igår var första arbetsdag, kom hem fullständigt fördärvat, legat i sängen och grät till och med för första gången faktiskt efter op resten av dagen, idag mådde mycket bettre, var tvungen att köra till stan efter jobbet, så kom hem kl. 19 visst tröt och sliten, men ändå inte på samma vis som igår. Så man få nog räkna med att det blir lite upp och ner första månaden, innan man är helt läkt :) Har faktiskt köpt min första bh idag, blev 75E, upptäckte att det var mycket mer val bland mindre storlekar än bland större iaf på Lindex...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem