Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Patti91

Patti91

Kvinna ·

Åh vill gärna se resultatet :D Hur var dina bröst innan? 

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Kul med nu bh :) men tråkig om det inte fanns mycket att välja på. jag ska köpa min första nya på lördag. Ser gärna bild på den nya!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jag få ta en bild snart då och lägga ut :) Patti 91, jag hade nästan inga bröst kvar, de var så pytte små, nästan obefintliga. Det finns bilder, du få se de sen, när du blir silver medlem :)
Gilla
emvs

emvs

Kvinna ·

Imorgon smäller det!! Då är det min tur att få stora tuttar och jag e så sjukt nervös! Kommer aldrig kunna somna :o
Gilla
lisa-lotta

lisa-lotta

Kvinna ·

Lycka till Emvs! Mina är nu 8 dagar och mår oförskämt bra :) 

Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

Vladena skrev:
Flickan, jag var jätte nedstämd i slutet av första veckan, det kändes att krafterna för att kämpa var slut, sen var det bättre några dagar, eller det går faktiskt upp och ner hela tiden. Igår var första arbetsdag, kom hem fullständigt fördärvat, legat i sängen och grät till och med för första gången faktiskt efter op resten av dagen, idag mådde mycket bettre, var tvungen att köra till stan efter jobbet, så kom hem kl. 19 visst tröt och sliten, men ändå inte på samma vis som igår. Så man få nog räkna med att det blir lite upp och ner första månaden, innan man är helt läkt :) Har faktiskt köpt min första bh idag, blev 75E, upptäckte att det var mycket mer val bland mindre storlekar än bland större iaf på Lindex...

Ja precis så känner ja med.. det går som vågor för mej hela tiden :(

Usch ja det får man nog räkna med faktiskt! man har trotts allt gjort en väldigt stor ändring och stor sak! Åh va kul!! ja bland de större strl finns de inte jätte mycket val har ja hört :(

Gilla
Bobbadoo

Bobbadoo

Kvinna ·

Sitter nu hemma efter min OP, känner mig stel och öm men förvånansvärt pigg. Stod i valet och kvalet vilken storlek jag skulle ha, 450 eller 500, det blev 500 då många skriver att det försvinner lite och att dom ångrar att dom inte valt större. Som någon skrivit tidigare så känns det som att brösten sitter uppe vid nyckelbenen men förhoppningsvis så rättar det till sig med tiden, jag är otroligt n öja med Örjan och sköterskorna på Proforma och kan bara ge dom lovord för bemötande och ompyssling.

Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

Babbadoo: Va skönt att du har gjort de :) ja gick också upp 50cc och än så länge nöjd nu! nakna känns de redan perfekta trotts de sitter långt upp och är svullna! hoppas du fortsätter att vara pigg och inte får allt för ont :)

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Ni tjejer som har börjat massera.. Hur hårt vågar ni ta i? När ni trycker på sidorna, trycker ni ihop brösten så de möts då? Göran visade så jäkla fort, så jag hann inte med riktigt. :/ måste nog ringa Marie imorrn o fråga.
Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Någon med framförbröst? Isf,när avtog den värsta smärtan? Tycker att jag borde kunna vara uppe vid det här laget men får bara ondare för varje dag. Yrsel och illamående så ligger mest i soffan.
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Strumpbyxan, Jörg sa att man ska inte alls trycka hård, bara lite, viktigt är att släppa snabbt så de studsar tillbaka :) jag trycker nog lite hårdare än han visade, men absolut inte så de möts!!
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Mineon skrev:
Någon med framförbröst? Isf,när avtog den värsta smärtan? Tycker att jag borde kunna vara uppe vid det här laget men får bara ondare för varje dag. Yrsel och illamående så ligger mest i soffan.
Jag har framför, hade faktiskt inte jätte ont i början utan det kom senare. Första veckan va jag typ soff liggandes va ute på korta promenader, mådde illa och va sjukligt trött. Dag 9 började jag äntligen känna mig som människa igen.
Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Precis så känner jag. Hoppas verkligen det släpper lite till helgen. Ska börja jobba på måndag.
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Nu är det bara 11 dagar kvar till jag ligger å får nya bröst!! :)) Väljer mellan 375 mp och 450 hp kommer bestämma mig på opdagen!! Är sååå förväntansfull men förstår på er andra att det inte verkar vara en dans på rosor dom första veckorna!!
Gilla
Duenna

Duenna

Kvinna ·

Det finns de av oss som verkligen har en bra och enkel läkeperiod - som jag. Försök ställa in dig på att det såklart KAN göra ont men att det isåfall är en smärta du klarar av så går det säkert galant. Pratade med en väninna till mig som födde barn för lite mer än två år sedan, och även om en bröstoperation och barnafödande är två vitt skilda saker har vi hanterat händelserna relativt lika; med entusiasm, glädje och positivitet. Har du en relativt hög smärttröskel och ett riktigt jäklaranamma går det fint! Lycka till! :)

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Strumpbyxan, när jag masserar så möts brösten i mitten, (låter ju så komiskt ha ha) men jag behöver liksom inte ta i hårt för att det ska ske. Detta beror säkert också på hur tätt brösten sitter. Peter sa till mig att när du masserat ett par veckor ska brösten kunna tryckas ihop med lätthet. Jag tror säkert att sålänge det inte gör ont är det bara massera på. Jag funderar på hur länge man ska massera per tillfälle, hur gör du?
Gilla
Körsbärsblomma

Körsbärsblomma

Kvinna ·

Ni som har fått rekommendationen att massera, vet ni varför? Har det något att göra med om man har släta eller texturerade implantat?

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Körsbärsblomma skrev:

Ni som har fått rekommendationen att massera, vet ni varför? Har det något att göra med om man har släta eller texturerade implantat?

Jag glömde fråga varför faktiskt, har ingen aning, bara gör som jag blivit tillsagd :)
Gilla
Körsbärsblomma

Körsbärsblomma

Kvinna ·

Men ni har släta implantat eller? :)

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Thkj: Grejen är att på mig gör det ju ont :( har ju fortfarande problem med att ena bröstet är väldigt hårt och ömt. Och att mina skulle kunna mötas i mitten utan våld eller smärta, känns som en omöjlighet. Släpper du tillbaka fort, så som Vladena sa? Om jag skulle göra det skulle jag nog svimma.. Ena bröstet går ju bra, men det jag har ont i.. :/ Som sagt, Göran visade knappt hur jag skulle göra, måste ringa Marie imorrn.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem