Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

O angående tiden.. Jag masserar några minuter varje gång, 3-5 min kanske och två ggr om dagen.
Gilla
mik82

mik82

Kvinna ·

Tänkte slänga in en liten uppdatering, gjorde ju min op i tisdags och jag har inte haft smärta alls, endast att det gör lite ont från höger snitt när jag böjer mig så jag känner mig förvånansvärt pigg :) Är uppe och rör på mig nästan som vanligt, ja förutom lyft och så då. Det har ju spänt en del i brösten men endast en behaglig spänning och idag är det endadt höger bröst som spänner och vänster känns helt som vanligt. Det som kan kännas lite jobbigt är stelheten i kroppen på morgonen men så fort jag kommit igång så släpper det. Hur mår och känner ni andra ?
Gilla
TrashyPinup

TrashyPinup

Kvinna ·

Jag har väldigt ont till och från i mitt vänstra bröst, trots smärtstillande. I övrigt är jag mest stel och öm, men försöker röra på mig och göra stretchövningarna och så. Försökte ut och gå igår men kom inte alls långt innan jag insåg att det inte skulle gå, men ja, jag hoppas det ger med sig snart. Blir galen på att vara så låst och handikappad, även om jag visste att man skulle bli det ett tag...

Gilla
mik82

mik82

Kvinna ·

TrashyPinup skrev:

Jag har väldigt ont till och från i mitt vänstra bröst, trots smärtstillande. I övrigt är jag mest stel och öm, men försöker röra på mig och göra stretchövningarna och så. Försökte ut och gå igår men kom inte alls långt innan jag insåg att det inte skulle gå, men ja, jag hoppas det ger med sig snart. Blir galen på att vara så låst och handikappad, även om jag visste att man skulle bli det ett tag...

Hoppas det ger med sig snart för dig. Kram
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Här kommer en liten uppdatering från mig också :) Var på återbesök i tisdags hos fantastiske Jörg på Citadellkliniken. Han tyckte att det s¨åg mycket bra ut och var nöjd med resultatet och hur ärren ser ut, det gjorde lite ont när han tog bort tejpen och det kom några droppar blod. Han visade mig hur jag ska sätta tejpen på rätt sätt över ärren. Känns skönt att ha koll på hur det ska göras. :) Tyvärr var mina bröst för svullna för att börja med massage, jag skulle ta kort på brösten när jag byter tejp och maila till honom så fick han avgöra när jag är redo för massage. De är fortfarande väldigt högt upp men har börjat mjukna lite i underpoolen.  Hur är era bröst? Är era också stenhårda upptill?

Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:
Ni tjejer som har börjat massera.. Hur hårt vågar ni ta i? När ni trycker på sidorna, trycker ni ihop brösten så de möts då? Göran visade så jäkla fort, så jag hann inte med riktigt. :/ måste nog ringa Marie imorrn o fråga.

de sa till mej att ändå ta i ganska hårt.. ja trycker hårt men inte så de gör allt för ont! trycker inte ihop dem helt för de vågar ja inte eller de går inte riktigt haha! de visade mej också välldigt fort! men fick med ett papper där de visar lite! 

Märkt att brösten har gått närmre varandra nu iaf efter massage :)

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Körsbärsblomma, man masserar för att brösten ska ta den formen man önskar sig, så man trycker volymen från ena stället till den andra - uppifrån ner t ex eller när man trycker på sidorna och släpper så fylls det också så småningom med mer volym. Strumobyxan, det ska absolut inte kännas obehagligt när man masserar, ibland är jag också så öm att det går inte massera, ibland går det bättre, så jag är olika öm från gång till gång :) men du få prata med din läkare om att du är så öm tycker jag
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Jag pratade med Marie idag :) Hon sa att det ska absolut inte göra ont när jag masserar. Att ena bröstet är hårt och ömt är normalt, det kommer ge med sig, men kan ta tid. Jag behöver inte "släppa fort" efter jag har tryckt, då det kan göra ganska ont. Att mina bröst heller inte möts i mitten när jag trycker ihop dom brydde hon sig inte om, hon menade att det är så tidigt än. Hon sa oxå att massagen är inte den viktigaste faktorn här, så man kan liksom inte förstöra något genom att göra för lite/för mkt vilket kändes skönt att höra. Hon sa bara att jag skulle massera på och så kommer dom mjukna vartefter. Men det tar tid! :)
Gilla
Bobbadoo

Bobbadoo

Kvinna ·

Skönt att höra att det är ngn fler än jag som känner sig pigg, jag gjorde min op i onsdags och tar inga smärtstillande längre, visst är allt relativt vi har olika smärttröskel men det enda jag har problem med är att det är tajt över bröstet och att man är stel i kroppen när man suttit stilla eller legat stilla en längre tid. Det jag tycker är värst är hur det "knastrar" i brösten när man rör sig men luften ska ju försvinna med tiden. Hitills är jag såå nöjd med min op.

Gilla
emvs

emvs

Kvinna ·

opererade mig o går på profroma, känner mig pigg, har inte behövt hjälp upp ur sängen någonting, och har inte ont det e mer spänning o stelt vid armhålorna typ men annars mår jag bra. Kommer det komma mer smärta än så här eller har jag haft väldigt tur?? fast vi som fött barn kanske har det lättare??

Gilla
TrashyPinup

TrashyPinup

Kvinna ·

Jag hade inte så ont första två dagarna, det är igår och idag det har kommit i ena bröstet, annars är det bara ömt och stelt liksom. Men dom säger väl att den smärtan toppar dag 3-4 och sen minskar, hoppas verkligen det...

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Jag hade nog som mest ont efter ca 5-6 dagar. Nu har det gått två veckor och det smärtar inte särskilt mycket längre. Tar inga smärtstillande längre. Dock upplever jag att det känns obehagligt emellan brösten. Särskilt om jag har gått mycket. Ibland tänker jag att det beror på tortyr-bh-n, den liksom trycker in i brösten i klyftan. Jag har ganska tajt klyfta och detta är inte alls skönt. Dessutom lämnar byglarna gropar efter sig i bröstet. Någon som känner igen detta?
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Jag hade som mest ont från dag 3 tom dag 7-8 ungefär. Sen var det riktigt behagligt fram tills igår när jag har börjat få ont igen. Vet inte vad det är. Men men. Det ordnar sig väl! :) i börja. Efter op när jag fick ont så grät jag, nu blir jag bara förbannad, haha! :P Har slängt upp en ny bild på min sida förresten, längtar sååå tills man får köpa en vanlig jäkla bh och bli av med tortyren! Jag hatar den! Har fått sår på sidorna efter byglarna, så nu har jag satt makeup-pads där. Vill bara bränna upp den jäkla bh-n! :P OBS, bilden är sned, inte mina bröst! ;)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jag har alltid bomulls pads på sidorna och i mitten, ibland under också, så det går åt många pads nu för tiden :) Jag undrar när man slutar bli så öm, vill känna mig hel igen, det är ju snart 3 veckor sen op Mina bröst ser gigantiska ut i den nya bh-n, det är bara då, när jag har provat lite kläder med den på har jag insett att de är stora faktiskt, känns väldigt märkligt...
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Är oxå jätteöm fortfarande, men har börjat stretcha varje dag och det hjälper lite.

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Idag har jag faktiskt känt mig nästan "som vanligt". Dvs ingen smärta eller obehag vid lyft och rörelser, hoppas det håller i sig! Nu längtar jag bara till känseln kommer tillbaka! När jag bär min minste lille kille nära kroppen känns det som om jag har två bollar emellan, skum känsla...
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Ja, det ta tid att vänja sig att man har de emellan :D Strumpbyxan, hur stretchar du?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Mina är så ömma förresten, så jag kan knappt ha kläder på de, känns ungefär som mjölkstockning :/ skulle gärna vilja ha nåt mer än tortyren som skyddar de, men om jag ta mjuk bh ovanpå, blir de ännu ömmare, jag vet inte varför....
Gilla
Ingeborg

Ingeborg

Kvinna ·

Oj, vad har man gett sig in på? Smärtan efter op. verkar inte va att leka med.. Men nu på torsdag är det iaf dags för mig att lägga mig under kniven, känns nästan lite overkligt. Men nu är det bara att köra racet och hoppas på att allt går bra ;)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Thjk, så känner jag me när jag lyfter min minsta, gör det inte ofta för jag tycker inte det känns ok än. Brösten ser jätte bra ut :) Har idag själv varit och spenderat pengar på fina underkläder, dyrt men helt klart pengarna. Varit på change och min bh storlek hos dom är 65G i denna ena och 65H i den andra. Super sköna och bild kommer så småningom. Dom hade erbjudande nu för dom som är medlemmar, jag blev det idag. Att ifall man köper ett sett med bh+Trosa så får man ett sett på köpet. Jag betalde 850 för 2 bh o 2 par trosor som skulle ha gått på det dubbla i stället. Och när hon mätte mig runt va jag 70 cm och så skulle man gå ner 5 cm. När man köper bh ska man alltid köpa så man kan knäppa på det yttersta för att kunna knäppa in när dom töjs. Jag har 75B i mina gamla. Mitt första besök i bh butik, man lär sig nytt varje dag.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem