Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Vad kul att kunna shoopa lite nytt! Lite skillnad på strl! ;) Det var ju ett kanonbra köp. Tittade i min byrålåda med bh:ar, de ser verkligen små yt nu! Vill också snart köpa bh men får vänta ett tag till. I dag är brösten 9 dagar. Det börjar kännas lite bättre men de är fortfarande väldigt svullna och stora. Har 75 G i tortyren, undrar om det blir samma sedan också?  Spännande är det och så kul nu när kläderna sitter snyggare! :)

Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Nk82: Hur mycket har du lagt in? Mest för att jämföra lite med vilken storlek du har nu.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

fannzan skrev:
Nk82: Hur mycket har du lagt in? Mest för att jämföra lite med vilken storlek du har nu.
Jag har lagt in 320/275 cc framför MP
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Sunrise skrev:

Vad kul att kunna shoopa lite nytt! Lite skillnad på strl! ;) Det var ju ett kanonbra köp. Tittade i min byrålåda med bh:ar, de ser verkligen små yt nu! Vill också snart köpa bh men får vänta ett tag till. I dag är brösten 9 dagar. Det börjar kännas lite bättre men de är fortfarande väldigt svullna och stora. Har 75 G i tortyren, undrar om det blir samma sedan också?  Spännande är det och så kul nu när kläderna sitter snyggare! :)

Dag 9 kände jag mig som vanligt igen, även om jag tog det lugnt så kändes allt bättre.. I tortyren har jag 65E så runt om kanske desamma. Igår kväll kände jag för att kasta tortyren, är så trött på den nu!!
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Nya bilder med bh på. Idag skippar jag tortyren och använder bh
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Nk82 skrev:

Vad härligt det låter, jag skulle också vilja ha en vanlig bh men jag är lite för feg för att inte använda tortyren så jag får stå ut en vecka till.. pust..

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

sult skrev:

Nk82 skrev:

Vad härligt det låter, jag skulle också vilja ha en vanlig bh men jag är lite för feg för att inte använda tortyren så jag får stå ut en vecka till.. pust..

Inatt o imorgon åker den på igen.,
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nk82, Gud vad fin den var!!! Är det mjuk bh? Ser nästan så ut Jag är också så trött på tortyren och förbandet och att man kan inte ta på sig vad man vill, att allt måste gå upp till halsen för att den förbaskade förbandet ska inte synas :/ vill också ha vanlig bh och kläderna som jag vill på mig. Nu när jag började jobba går jag utan tortyren och förbandet genomsnittligt 3 timmar om dan. På morgonen innan kläderna åker på, efter jobbet en stund för jag är så trött på den när jag kommer hem och sen på kvällen innan läggdags, undrar om det är inte för mycket, men kan inte göra nånting åt, måste andas fritt ibland...
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Ja den är jätte mjuk, ingen vaddering som jag behövde förut. Tom axelbanden är mjuka. Du ska få se den andra sen när jag ha provat o fotat.. Så fin med :) Jag har haft en tunn bh topp över tortyren och kommer ha det den här sista veckan med, just för att det inte ska kännas så naket. Jag använder som tur är bara bandet på natten, hade nog blivit galen annars. Har du 1 vecka kvar med tortyren? Det har jag.
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Vladena: Med stretching så menar jag att jag lyfter armarna framåt/uppåt, sedan utåt sidorna, sedan "rullar" jag axlarna framåt och bakåt osv. Det hjälper rätt bra faktiskt! :)
Gilla
reitan

reitan

Kvinna ·

juuuste kan man ha kvar tungspiercing???

Gilla
nyckelpigan

nyckelpigan

Kvinna ·

kan tänka mig att en tungpiercin kanske måste tas bort pga andningsslangen som körs ner i halsen på dig (du kommer inte märka nåt, det görs när du sover). Så ingen extra skada uppstår.

Har en fråga till er som opererats redan: Fick ni en spruta i lår/baken/armen/magen på kvällen el morgonen efter op'n?

Gilla
Duenna

Duenna

Kvinna ·

Narkossjuksköterskan frågade mig om jag hade någon piercing i tungan innan jag skulle börja sövas, så det är nog som ovanstående säger. Sen har en del även skrivit att de ibland kör med elektricitet för att bränna av blodkärl eller liknande och att man kan få brännskador om man har piercings i då. Det bästa är nog att vara utan medan man är sövd. :)
Gilla
Jinne

Jinne

Kvinna ·

nyckelpigan skrev:

kan tänka mig att en tungpiercin kanske måste tas bort pga andningsslangen som körs ner i halsen på dig (du kommer inte märka nåt, det görs när du sover). Så ingen extra skada uppstår.

Har en fråga till er som opererats redan: Fick ni en spruta i lår/baken/armen/magen på kvällen el morgonen efter op'n?

Jag fick en spruta i låret, och då somnade jag gott! haha ;) är nog morfin mot smärtan och för att man ska somna bättre skulle jag tro? :)

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

ALLA piercings ska bort vad jag förstod. Jag fick inte ha kvar mina piercings och tunnlar i öronen ens en gång. :)
Gilla
nyckelpigan

nyckelpigan

Kvinna ·

Jinne skrev:

Jag fick en spruta i låret, och då somnade jag gott! haha ;) är nog morfin mot smärtan och för att man ska somna bättre skulle jag tro? :)

jag tänkte mer om ni fick en spruta mot trombos, jag ska opereras i Tyskland och dom sprutar gärna varje dag här... man ligger också flera dar på kliniken. Vill helst slippa undan och försöker ta reda på hur dom gör i Sverige så jag har lite motargumentation. Befinner mig inte i farozonen för trombos.

Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Superfin bh! Jörg sa till mig på återbesöket att jag,skulle lufta brösten 2 timmar om dagen, rena lyxen att få andas och känna sig fri. Usch, jag har åkt på magsjuka vilket inte är så kul alls men tur att det har hunnit gå 11 dagar efter op.
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Nk82: Du som har handlat på Change, vet du om måtten stämde som när man skriver in på deras hemsida? Tänkte om man vågar beställa en bh? Börjar bli dags för mig att köpa och vi har ingen sån butik där jag bor. Enda är twilfit men det är nästan en timme körning och det känns onödigt för en bh. :/
Gilla
Mallans_bralla

Mallans_bralla

Kvinna ·

Jag har faktiskt köpt en tungpiercing av plast som jag hoppas få ha :P men några timmar är nog ingen fara att ta ut den iaf :)
Gilla
reitan

reitan

Kvinna ·

Nä precis men hoppas jag inte får så ont att jag inte klarar av att sätta tbx den! 3timmar kvar sen ligger jag där i narkos!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem