Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

emvs

emvs

Kvinna ·

det första jag gjorde när jag vakna upp på uppvaket va att tänka på att inte glömma stoppa i tungpiercingen o navelpiercingen haha, men det gick hur lätt som helst :) la även en lapp på bordet vid sängen och dom brevid för att verkligen inte glömma bort dom ;P

Gilla
emvs

emvs

Kvinna ·

fast jag har ju varit utan min tungpiercing i två dagar förut utan att den växt igen, och navelpiercingen hade jag inte i under hela graviditeten och den fick jag också i hur lätt som i efter 10-11 månader :)

Gilla
al80

al80

Kvinna ·

Ni som relativt nyligen opererade er, är det någon av er som har smärta likt nervsmärta? Jag op mig för fem dagar sedan och för ca två dagar sedan börjde en hemsk smärta i vä bröst som jag skulle vilja likna vid nervsmärta. Det kommer när jag byter ställning och ibland när jag rör vä arm. Det smärtar till som bara den och så avtar det efter några sekunder. Jag känner absolut ingenting i det hö bröstet. Någon som känner igen sig och isf hur länge satt det i för er? 

Gilla
reitan

reitan

Kvinna ·

Okej bra då kan nog jag också!
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

al80: Jag har precis som du. Men jag op:ade mig för över två veckor sen och sådan här saker kan ta tid att läka ut. Tålamod! Värktabletter om du tycker att det är alltför jobbigt. Jag vet, det gör fruktansvärt ont, jag har konstant smärta i ena bröstet varenda dag, just vid byte av ställning eller när jag rör armen i ett visst läge. Då kommer denna brännande, strålande smärtan. Känner ibland att jag bara vill skära av mig bröstet :/ Men har pratat med andra som har haft samma problem och de flesta har blivit helt smärtfria vid 5-6 veckor, någon enstaka lite tidigare. Men som sagt, tålamod, massage (om du ska massera enligt din kirurg), värktabletter om du behöver, och stretching och måttlig motion så att du håller igång blodcirkulationen. Stillasittande gör det bara värre.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:
Nk82: Du som har handlat på Change, vet du om måtten stämde som när man skriver in på deras hemsida? Tänkte om man vågar beställa en bh? Börjar bli dags för mig att köpa och vi har ingen sån butik där jag bor. Enda är twilfit men det är nästan en timme körning och det känns onödigt för en bh. :/
Jag provade att fylla i, hon mätte 70 cm runt och jag skrev i det och då kom det upp 65 och det va det som jag köpte i dom nya. Hon mätte aldrig runt bysten utan jag provade mig fram och fick H i en och G i en. Men det funkar säkert om du fyller i dom två översta. Men om du ha möjlighet att åka så gör det. Jag skulle ändå neråt, annars har jag oxå nästan 1 timmes resväg. Provade ganska många innan jag fastnade för dessa två. Gillade inte dom som hade tjockare vaddering, utan jag valde två tunna typ. Väldigt skönt att få hjälp och slippa springa ut o in i provrummet. Hoppas det löser sig..
Gilla
al80

al80

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:
al80: Jag har precis som du. Men jag op:ade mig för över två veckor sen och sådan här saker kan ta tid att läka ut. Tålamod! Värktabletter om du tycker att det är alltför jobbigt. Jag vet, det gör fruktansvärt ont, jag har konstant smärta i ena bröstet varenda dag, just vid byte av ställning eller när jag rör armen i ett visst läge. Då kommer denna brännande, strålande smärtan. Känner ibland att jag bara vill skära av mig bröstet :/ Men har pratat med andra som har haft samma problem och de flesta har blivit helt smärtfria vid 5-6 veckor, någon enstaka lite tidigare. Men som sagt, tålamod, massage (om du ska massera enligt din kirurg), värktabletter om du behöver, och stretching och måttlig motion så att du håller igång blodcirkulationen. Stillasittande gör det bara värre.

Tusen tack för ditt svar Strumpbyxan! Även om det inte var så positivt ;) D Det funkar trots allt rätt ok, försöker hålla igång lite grann men när värken kommer - fy sjutton vad ont det gör dom där sekundera innan det går över! Värst på morgnarna, när man legat i samma ställning väldigt länge. Jag fick aldrig någon info ang stretching!? Vilka stretchingrörelser gör du?

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

al80, jag har också haft liknande smärta i vänster bröst på utsidan. Vid vissa rörelser bränner och ilar det till, inte skönt. Jag opades för ca två veckor sedan och detta är nu nästan helt borta. Kan känns det lite ibland men inte alls på samma sätt. Jag tog voltaren i några dagar för att förhindra ev inflammation, det hjälpte. Hoppas din smärta blir lindrigare snart!
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Nk82: tack för ditt svar! Jo, det är ju klart skönare att få hjälp och skulle gärna åka till butik :) får se hur jag gör :) fick precis nys om att de hade en liten butik i min stad för "storbystade". Hehe.. Nu vet jag inte om det bara tantunderkläder där, men det kan ju vara värt ett besök iaf! :D
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Al80: Jag fick heller inte nån direkt info om stretching, utan har läst mig till sånt här på forumet i olika trådar och förstått där hur viktigt det faktiskt är. Och har man ont på ena sidan blir det ju lätt att man inte använder den, vilket leder till att man blir ännu stelare och det blir dålig blodcirkulation och jaa, du fattar. Det blir inget bra alls :) Men som sagt, det SKA bli bättre! :)) Jag märker skillnad att ju mer jag rör på mig desto bättre blir det, även om det går väldigt långsamt. Och om du är orolig så hör av dig till din kirurg, men jag tvivlar på att dom kommer göra något. Håll gärna kontakten med mig, "kul" att prata med nån mer med precis samma problem!
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Just det, stretchingen ja! Jag lyfter armarna framåt/uppåt, sen rakt utåt sidorna, sedan rullar jag axlarna framåt och bakåt och sen liksom "vevar" jag runt med hela armen framåt och bakåt. Jättesvårt att förklara, men om du förstod nåt utav det och provar det, så kommer du känna hur det drar i bröstmusklerna. I början fick jag inte upp armarna till brösthöjd, nu kommer jag över huvudet med höger, men ej med vänster som jag har ont i.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:
Nk82: tack för ditt svar! Jo, det är ju klart skönare att få hjälp och skulle gärna åka till butik :) får se hur jag gör :) fick precis nys om att de hade en liten butik i min stad för "storbystade". Hehe.. Nu vet jag inte om det bara tantunderkläder där, men det kan ju vara värt ett besök iaf! :D[ Håll oss uppdaterade med bh jakten :) Tog du några mått och knappade in på change sida?
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Jaa, jag skrev in och fick fram 65F, men 65 låter så litet. Men man skulle knäppa på yttersta på en ny bh va, eller hur var det? Och F låter väldans stort... Å andra sidan har jag E i tortyren nu utan kupor.. Så det kanske stämmer? :) De hade ju massa rea nu, så blir sugen på att beställa!! :D
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Nk82: Ååh guuud såg din profilbild nu, vad fina underkläderna är!!
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Ja dom är helt underbara, ska fixa bild på den rosa någon dag. Haha, jag har ju G i min, och H i den andra. Ja passa på å köp, du kan väl alltid skicka tillbaka.. Ja man skulle knäppa på det yttersta, just för att dom töjer sig lite efter ett tag. Hade gärna shoppat lite till, men handlade ju för 850 i lördags på bara underkläder :-)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Haha, det är inte alltid man lyxar till det o köper underkläder för 850 spänn! ;) Vad "hette" dina bh:ar? Dom brukar ju ha namn, eller har det åtminstone på change hemsida:) blev så himla sugen på den svarta du köpte och även den rosa. Vill oxå ha mjuka, utan vaddering.
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Jag var också på Change i stan och provade, jag hade visst 70F.. jag hade 80A innan, hoppla :-)

Just den jag ville ha var slut men kommer in nästa vecka.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Hej, jag opererade mig för snart 3 veckor sedan och igår började det stråla och bränna i mitt vänstra bröst, det kommer ibland och utan förvarning, lite pinsamt på jobbet idag för jag ryckte till varenda gång så folk undrade vad som var fel:) Jag har ingen känsel i området runt bröstvårtan så jag tror att det är nerver som kanske söker sig tillbaka, i mitt högra har jag känsel och där strålar det ingenting, jag hoppas att det är så iallafall:)

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Strumbyxan; såhär heter dom Full shaper är modellen, FENJA heter den svarta och den rosa heter DITA. Sjukt att dom rea på hemsidan och jag få betala full pris. Hoppas det finns i din stl och dom passar dig bra.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Sult va kul :) snart är tortyren ett minne blått och vi få använda våra nya fina underkläder :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem