Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

reitan

reitan

Kvinna ·

Jag fick också bara en nättopp men kunde gå utan om jag ville så jag gör det nu och det har bara gått 9dagar för mig. Man ska gå utan för att låta brösten "sjunka" ner plus att man masserar ju. Mina bröst är än så länge fina i formen och allt enligt mig själv. Vad andra tycker vet jag inte haha! Alla kirurger säger så olika på bhar osv. Blir förvirrad så kör efter min kirurg! :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Strumpbyxan, det var det bästa jag hört på länge - rartytrick )))) vi har också redan skojat med min man. Skönt att komma igång med träningen. Själv tänkte jag börja denna vecka, men är så tröt hela tiden och osäker, brösten är jätte ömma ff, så vilka övningar jag ska köra, sen om jag ska duscha där som jag brukade innan, tänk att folk börjar stirra då, lite skumt... Och sen syns det ju mer med träningskläder på, alltså skillnaden mot före... Ja, nån gång måste jag ändå börja, jag betalar ju ändå, även om jag inte där Har också tänkt på nu att tortyren trots allt kunde man ju tåla dygnet runt, de bh-ar jag köpte går att tåla tre timmar på sin höjd, sen känns det att de är alldeles för små, jag tror att brösten svullnar fortfarande, så jag blir nog en topless tjej de närmaste dagarna eller till och med veckorna. Tortyren kan jag inte ta på mig iaf, där tar det stopp, lidit för mycket i den :):):)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Har ni vanlig sport bh när ni tränar. Är sugen på att börja springa. Men känns lite lustigt när dom guppar. Åh vad jag vill att bröstet ska sjunka ner, är inte jätte skönt jämt..
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Fjärde dagen idag och den berömda smärtan håller sig fortfarande borta. Tar mina tabletter regelbundet fortfarande så jag tänker inte känna efter ;-) Tog en dusch idag och så snygga dom är! Detta blir verkligen super bra! :-)
Gilla
Mallans_bralla

Mallans_bralla

Kvinna ·

fannzan.. ja det är ju onödigt att ha ont när man har smärtstillande 😀

Idag är sista dagen dock för min antibiotikakur och de smärtstillande jag tar på morgonen. Men ska fortsätta med alvedonpillerna jag fick 🙂

Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

Citadell tjejer: var på 1:a återbesöket igår. Allt gick bra. Skall bara ha bröst bandet 1 v till men tortyren i 3 v till. Efter det kunde jag ha mjuka bh:ar men undvika allt som trycker upp brösten som push up och sport bh ( annat än när jag tränar). Frågade om bygel bh men han sa att det ofta är svårt att hitta någon bygel som sitter exakt som den ska. Där är skillnaden stor mot naturliga bröst som är mer formbara i underpolen. Han föreslog mjuka toppar helt enkelt. Fick även gå topless om jag ville det. Sedan visade han den sk massagen som skall göras. Hade föreställt mig lite knåd åt olika håll med det ända jag skulle göra var att föra ihop brösten långsamt mot varandra 3 gånger, morgon, middag och kväll. Detta för att man ska få en fin klyfta i bh. Fick ni andra typer av massage övningar? Fick nu börja använda deo i vä armhåla då den såg fin ut. Hö är lite irriterad men kommer att läka fint försäkrade han. Inget mer tejpande så nu slipper jag lukta svett!!:-) Kram på er tjejer och njut av våren:-)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Nk82: Jag köpte en jättebra sport-bh på Lindex med märket Swegmark. Den knäppes baktill så man slipper dra över huvudet och har reglerbara band. Kanonbra och stadig så brösten sitter på plats. Var beredd på att det kan spänna om brösten första gångerna du har sport-bh, men jag anar att det går över. Brösten är ju inte vana vid att vara så tillplattade för oss citadell-tjejer :)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Tack för tipset Strumpbyxan. Kidius, jag trycker runt hela bröstet, först utifrån och in, inifrån och ut, sen under ifrån och upp och sen så där uppe på brösten. Just nu måste jag massera vänster bröst hårt och neråt.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Sunrise skrev:

Nu har jag lagt upp en ny bild på mina nya 3 veckors bröst. :) Är riktigt nöjd och tror att det kommer att bli ett bra resultat! Att massera brösten har verkligen hjälpt dem att bli finare och mjukare.

Så fina, har du ingen före bild?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nk82, jag har också köpt sport bh på Lindex, den knäpps back och storlekanpassat så den plattar inte så mycket kanske, jag har inte provat träna i den än, tror det blir på måndag första gången :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nu har jag lagt ut 1 månads bilder på bröst och på ärren. Den vänstra ff hänger efter fast den är mjukare. Ärren är fina, den som var tjock ser jätte fint ut nu, snart blir det nästan osynligt tror jag, den som var fin från början är ff röd och mer synlig
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Och jag har också köpt en mjuk sport-bh, den sitter inte alls hårt utan ger bara lite stöd. Den är grymt skön och den kommer jag nog använda mest nu! Kidius, Peter sa att jag skulle använda bygel-bh på dagarna. Lustigt att kirurgerna på samma klinik inte ger samma råd! Men då kan ju jag gå lite efter Tuves råd:-) skönt att gå topless!
Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

Tack för svaren. Konstigt att jag bara ska trycka mina inåt som massage.. Nu blir det en dusch så att man får slippa tortyren ett tag:-)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Kidius, jag fick också bara trycka ihop mina efter återbesöket, sen när jag skickat bilderna om två veckor, fick jag video med en till rörelse, då skulle jag också trycka eller klämma de uppe på utsidan så de ska falla ner. Så alla få olika övningar :)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Åh tack så mycket NK82. :) Jag har nu lagt upp en bild på mina hängiga och trötta kompisar som de såg ut innan op :)

Fick mail i dag från Jörg som opade mig på Citadell och han sa att jag nu kan gå utan bh om jag vill när jag är hemma och vara utan bh på natten.! Slipper tortyren och bröstbandet helt från och med nu!!! Lycka! Ska använda mig av en bygelbh utan pushup i 3 månader. sportbh när jag tränar. Ska fortsätta att massera i 5 veckor till och tejpa i 5 men tycker att det låter lite med tejpen. Hur har ni andra det?

Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Vladena: de ser jättefina ut! :)

Gilla
Körsbärsblomma

Körsbärsblomma

Kvinna ·

3 månader ska jag ha tejp men gärna 6 för att få så fina ärr som möjligt.

Gilla
Mallans_bralla

Mallans_bralla

Kvinna ·

Ja, tejpen sitter ju inte direkt i vägen där i bröstvecket.. så jag ska nog fortsätta längre än 3 månader 🙂

Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

Vladena skrev:
Kidius, jag fick också bara trycka ihop mina efter återbesöket, sen när jag skickat bilderna om två veckor, fick jag video med en till rörelse, då skulle jag också trycka eller klämma de uppe på utsidan så de ska falla ner. Så alla få olika övningar :)
Tack för ditt svar. Man blir så osäker när man hör så olika från kirurgerna. Kanske bäst att bara lyssna på sin egen som vet alla dina förutsättningar..
Gilla
bananlisa

bananlisa

Man ·

Hej flickor! Opades för 10 dagar sen och undrar hur lång tid det tog för er innan ni kunde lyfta armarna över huvudet liksom? Har fortfarande problem med att fixa håret osv. ;)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem