Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Kidius

Kidius

Kvinna ·

Jag opades för 8 dgr sen och kan med nöd och näppe sätta upp en tofs i håret. Det stramar i armhålorna och liksom tar emot.. Hoppas på en snar bättring..
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Tack Sunrise :) Bananlisa, det tar ett par tre veckor till innan du kan röra på armarna helt fritt, jag har faktiskt provat nu, när jag läst din fråga och upptäkt plötsligt att det inte stramar längre, armarna är återställda :) men med tofs var det mycket lättare de sista par veckor, så det släpper mer och mer med varje dag som går :)
Gilla
reitan

reitan

Kvinna ·

Jag kunde sträcka armarna efter en vecka! Duscha håret och allt känns som vanligt! :o tänk så olika alla är! Har problem att dom sitter högt upp så liksom bröstvårtorna blir liite neråt. Försöker massera ner som ni säger så huden under brösten töjs så implantaten lägger sig där. Är liksom mkt rundare upptill brösten. Går utan bh också så dom faller ner. Hur lång tid tar det tills dom faller? Har bara gått 11dagar
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Hur ofta duschar ni som gjort både ankarlyft och inlägg? Hört att klinikerna säger väldigt olika om det också.
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Fannzan: Jag duschar varje dag :) Ibland till och med två gånger. Min läkare har inte sagt något speciellt om det. :)

Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Sunrise: Nej Tuve tyckte inte heller att det var några problem att duscha direkt efter men viste inte riktigt hur ofta. Mest jag som tycker att det är lite läskigt väl :-)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nu har det gått 4 veckor och några dagar sen min op. Sen ca två dagar tillbaka har all min smärta och obehag helt försvunnit! Som ett trolleri var det bara borta! Nu känns brösten mjuka och väldigt naturliga och jag är så lycklig! Dock tycker jag fortfarande inte riktigt om att ha bh på mig, skönast att vara topless:-)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Thkj, vad skönt :) känns bättre här med, men att smärtan är helt borta skulle jag inte säga. Mjukare har de blivit också så det är nog på rätt väg :)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Härligt tjejer! Visst känns det bättre och bättre för varje dag nu! Har idag köpt min första nya bh. Blev en 75 H.... Låter ju stort men det känns så bra och så skönt att slippa tortyren!! Sover toppless nu också. :-)
Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Mina bröst ömsar skinn och huden svider,nästan bränner. Bröstvårtorna gör sjukt ont. Någon mer med samma symptom?
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Längtar till jag kan skriva detsamma; Thkj!! Men får nog vänta ert tag till. Mina blir ju en hel vecka imorgon ;P Har varit rätt deppig senaste dagarna inte för att jag inte är nöjd, för det är jag med storlek och så men känner mig ändå rätt nedstämd.....;(
Gilla
Tuttfian

Tuttfian

Kvinna ·

Vaknade upp idag och hade oxå jätteont i mina bröstvårtor men det kommer man nog ha till och från....

Gilla
Sweetandhot

Sweetandhot

Kvinna ·

Hänger på här.. Blev opad den 27/3 på Plastikkirurgiska Institutet i Malmö.

Gjorde ett implantatbyte från 350cc till 500cc och är supernöjd.

Lyfta armarna har jag kunnat sen dag 3 då jag tvätta och blåste håret. Men det tog tid,,,, :)

Gilla
Mallans_bralla

Mallans_bralla

Kvinna ·

Mineon, du är INTE ensam. Mina bröstvårtor är så känsliga just nu att jag knappt kan ta i dem. Har börjat smörja in dem och lagt bomulspads mellan bröstvårtorna och läktoppen. Haha, så om någon inte har känsel i vårtgårdarna än så kan jag gärna dela med mig till er! 😀

Gilla
Firebird

Firebird

Kvinna ·

störrebröst 2014 skrev:
Längtar till jag kan skriva detsamma; Thkj!! Men får nog vänta ert tag till. Mina blir ju en hel vecka imorgon ;P Har varit rätt deppig senaste dagarna inte för att jag inte är nöjd, för det är jag med storlek och så men känner mig ändå rätt nedstämd.....;(

Jag kände som du efter ca en vecka. Tror min hjärna kom ifatt händelsen, att jag verkligen nu HAR opat brösten, och inte bara funderat på det som jag har gjort i så många år. Men det gick över dagen efter :)

Gilla
Mallans_bralla

Mallans_bralla

Kvinna ·

Nu har jag precis lagt upp jämförelsebild 1 dag - 1 vecka 😀

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Störrebröst 2014, jag har också haft/har dagar då jag känner mig deppig efter op. Detta verkar vara naturligt, det är ju en stor omställning både fysiskt och mentalt. Det går säkert över, just nu i början är man ju så fixerad vid brösten och tänker på dem hela tiden, så kommer det ju inte vara sen. Kram!
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Thkj och ni andra som op:ades samtidigt som mig, hur känns det i era bröst när ni har bh på er? Mina gör svinont efter 2-3 timmar! Idag i skolan fick jag springa in på toa o slita av mig bh-n o va utan resten av lektionen. Karlarna glodde storögt på mig sen då bröstvårtorna blir styva direkt dom nuddar t-shirten o jag just idag råkade ha en tight topp. Haha! :S Känns som brösten blivit ännu större o jag kanske behöver köpa en ännu större bh??!!
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Ska tillägga att jag har ingen somhelst muskelpåverkan längre och nerverna har hittat tillbaka till varandra :) Det är bara det där att det känns som man har en alldeles för liten bh på sig ungefär. När jag går utan känns det jättebra, men rekommendationen är ju att ha bygelbh i tre månader till...
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Strumpbyxan, jag känner igen det här jätte väl :) har varit i stan igen och köpt ännu en bh, som är tortyrs kopia fast hel av märke Triumph, ingen snygging, men jag kan ha den på mig hela arbetsdag iaf :) brösten har formats i tortyren under hel månad, så den liksom smälter in kan man säga :) så, kan rekommendera
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem