Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nk82, min kirurg säger att jag ska/kan sova utan. Men jag har läst mycket här inne och många verkar tycka att man bör sova med bh. Alla kirurger verkar säga så olika... Men jag har bestämt mig för att gå efter min egen känsla, jag ska köpa en mjuk men stadig bh att ha på natten. Tänker att det kan hu inte skada, men däremot tror jag att det kan skada att sova utan. Jag har faktiskt lite ont efter att jag sovit.
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Jag stod mellan 345 och 400 och valde då 400. Tuve sa också att velar man ska man ta den större. Är super nöjd med mina och dom är inte små!
Gilla
Mili73

Mili73

Kvinna ·

Opererar mig 14/4 på Gpc i Göteborg . Någon annan som ska eller har op sig där?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Thkj, första natten utan bh var fruktansvärd för mig, kändes att de glider åt alla håll och gjorde hemskt ont också, sen blev det bättre och bettre. Efter första nattens upplevelse hade jag försökt ta på mig tortyren till natten, men den åkte av väldigt snabbt, det är ändå mycket skönare att vara fri :) Jag kan också ha lite ont på natten ff, men jag har blivit mycket rörligare nu och sover i min favorit position - framstryp läge, en gång vaknade jag till och med på mage, så jag klämmer de rätt så hård på natten, men nu känns det inte så obehagligt längre. Jag tror att om Citadell rekommenderar sova utan bh, då är det inte farligt, annars skulle allt deras arbete förstöras :) Jörg sa till mig också, att det kan vara obehagligt från början, som att ta av gipset, det funkar inte direkt som det ska och känns läskigt i början, och precis så kändes det i början, men inte nu längre. Annars Tror jag inte att du kommer att skada de om du ska sova i bh, så om det känns bättre för dig, då är det nog bäst :) Kram
Gilla
Mili73

Mili73

Kvinna ·

Jag har samma problem.. Op mig på måndag och ville egentligen ha 480cc men min läkare avråder o vill Max lägga in 400cc , ev kanske 450. Är sjukt nervös över att jag ska bli besviken om jag bu bara fpr 400. Men på måndag så blir det iaf av.. Ska bli såå roligt:) var har du gjort dina första gången, o vart ska du gör ny nånstans? Klinik ?
Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Har haft sportbh dygnet runt som skaver på huden. Beror nog på det. Smörjer med fet kräm flera ggr om dagen och det har blivit mycket bättre. Fortfarande öm och torr men inte alls som för några dagar sedan.
Gilla
Mallans_bralla

Mallans_bralla

Kvinna ·

Vafan, nu har jag letat lite här och där vart ni andra köpt Abecitan och Shock Absorber.. orkar inte leta på andra ställen. Vill ju ha ett bra pris och har hört att det finns på brittiska hemsidor.

Ge mig allt ni har 😀

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

www.laleia.se kolla in denna sida
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Jag tycker det är underbart att sova utan bh, typ det bästa att ta av sig den på kvällen :) Ligger jämt på sidan o sover och har inget obehag på morgonen när jag vaknar, mer än att brösten kan kännas lite tunga. Det går över direkt jag rest mig upp och gått tre steg. Jag har mer obehag av att ha bh på mig :) Göran sa att jag skulle ha bygelbh på dagen, men va utan på natten, så jag följer hans rekommendationer. Tror det bästa är att följa varje enskild kirurgs råd som man fått, då vi alla är olika och har olika förutsättningar.
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Strumpbyxan, härligt att känna så! Jag tyckte i början att det var väldigt skönt att sova utan, men nu sen ett par nätter tillbaka så upplever jag att mina implantat åker väldigt långt ut åt sidorna. Detta när jag ligger på rygg, vilket jag mest gör. Jag blir så orolig att fickorna ska töja sig:-/ Men kanske behöver man inte oroa sig? Hur beter dina implantat sig när du ligger på rygg? Åker de isär? Kram
Gilla
Firebird

Firebird

Kvinna ·

mallans_bralla: www.sportamore.se 

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Thkj, Gud, vad fina bröst du har!!! Har kollat på dina nya bilder, och ärren är redan nästan osynliga, helt fantastiskt, grattis!!!! Blir nästan avundsjuk... Nej :) men väldigt glad för din skull!
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Thkj: Jag ligger inte så ofta på rygg, men upplever inte att det är något problem när jag gör det. Den enda sovställningen jag inte legat i än är på mage..jag testade en gång, men det var som att ligga på två fotbollar! Det var visserligen ca 2 veckor sen, så kanske ska prova nu igen ;) Kram!
Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

5 v efter min op måste jag ligga på mage då jag ska operera bort mina fula åderbråck . Får väl ligga på armbågarna om det känna för jävligt. Har försökt byta tid men det fanns först i juli vilket jag inte kan tänka mig.. Hoppas på det bästa..!
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Vladena, tusen tack! Det var roligt att höra! Dina är också jättefina! Kram
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Nu finns en ny bild från igår kväll på mina 29 dagars bröst i mitt galleri. Det har hänt en del tycker jag själv den sista veckan. ;) Men det ena bröstet ser annorlunda ut än det andra. Känner ni också "gropar" "knölar" i era underpooler? Jag har inte känt det innan upptäcke det igår bara också var de varma. Undrar vad det kan vara? Har mailat min kirurg får se vad han tycker.

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Det ser jätte bra ut, Sunrise :) Jag känner inga knölar, men mina underpallar är också varmare och det är ff lättare blåmärke på de. Annars tycker ja att brösten blir mjukare och mjukare med varje dag som går och börjar se och kännas mer naturliga. Har varit och tränat idag igen, vågade mig på planka och pressövningar med ben, var lite öm i brösten efteråt faktiskt, men denna gången gick det bättre i omklädningsrummet ( i duschen var jag själv :)) börjar känna mig mer säker med min nya kropp :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Hade skit ont igår kväll i brösten efter träningen, speciellt i vänster, gick också ut i armen och back, ångrade plankan, fick till och med ta en Ipren för att somna. Idag känns det att det har lagt sig, istället har jag träningsvärk i magmuskler, så underbart!!!! :):):)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Hej flickor! När ni trycker på bröstet under ifrån och uppåt. Känner ni ert implantat tydligt? Just på mitt vänstra bröst så känner jag det, man ser det tom att det kommer högre upp, nästan som att huden är förstor runt om. Höger är ju ff hårt och därmed fastare.
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nk82, när jag trycker underifrån så ser jag hur mina implantat flyttas uppåt. Mest kan jag flytta dem utåt sidorna. Om jag står och studsar lite på stället så guppar mina "egna" bröst liksom lite utanpå implantaten( ha ha ha vilken syn!!) den egna vävnaden är ju liksom lösare....men jag kan absolut få implantaten att glida runt, om det var så du menade?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem