Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Vladena

Vladena

Kvinna ·

Men Thkj, vad konstigt det låter! Nu, efter 4 veckor skulle ju de vuxit in i vävnaden, man kan inte flytta runt de så där efter nästan 6 veckor :0
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Thkj skrev:
Nk82, när jag trycker underifrån så ser jag hur mina implantat flyttas uppåt. Mest kan jag flytta dem utåt sidorna. Om jag står och studsar lite på stället så guppar mina "egna" bröst liksom lite utanpå implantaten( ha ha ha vilken syn!!) den egna vävnaden är ju liksom lösare....men jag kan absolut få implantaten att glida runt, om det var så du menade?
Ja precis så är mitt vänster bröst, jätte löst och kan typ flytta runt det. Det är tom så mjukt att jag kan trycka ihop bröstet om du förstå? Typ att man plattar ihop det. Tänk om det är fel på det och att mitt hårda bröst är som det ska va. Massera ni era bröst ff? Jag gör mest på mitt högra som Peter sa till mig, hårt o neråt. Men sen när jag massera på det vänstra, jag vet inte om det hjälper eller va det gör för skillnad just att det är så mjukt o att implantatet flyttas runt väldigt lätt.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Vladena skrev:
Men Thkj, vad konstigt det låter! Nu, efter 4 veckor skulle ju de vuxit in i vävnaden, man kan inte flytta runt de så där efter nästan 6 veckor :0
Men oj.. Så man ska inte kunna det. Mitt bröst har varit så nu ett tag, det va så redan vid 3 och 4 veckan!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nk82, som jag förstådd på Jörg, ska implantanten vara inväxt i kroppsvävnader efter fyra veckor och inte flytta runt på något vis. Det som förändrar formen ff är att volymen i den sjunker uppifrån och ner ( gravitation :)), men själva implantant sitter fast där den sitter, därför behöver man inte tortyren längre.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Sa han detta till dig? Peter har inte sagt något om det alls. Och jag vet absolut ingenting hur det ska vara osv. Men va gör man åt det isåfall? Ja då hoppas jag inte att vänster bröstet ändra sig mer :0
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Ju, så sa han till mig. Fast är du säker att själva implantant, jag menar med ytan flyttar på sig, eller det är bara innehållet som flyttar runt i den? Om du känner att det är implantanten i sig, bör du kanske åka till Peter så att han kontrollerar att allt som det ska. Ring till sköterska iaf och prata om dina upplevelser, om de har varit med om sånt innan. Den texturerat yta gör ju att den växer in snabbare och lättare, du har ju texturerat yta på dina implantanter, eller?
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Hm, ja nu blev man ju fundersam... Men är det kanske så att implantatet är på samma plats men silikonet inuti höljet flyttar sig? Mina bröst är ju redan väldigt mjuka. Nk82, jag kan också klämma ihop mitt bröst. Det tänker jag är ett gott tecken. Jag känner mig inte orolig, fast man kan ju iallafall ringa och dubbelkolla.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Ja nu blev jag oxå fundersam.. Alltså jag vet inte, bara att det är löst och att man ser det tydligt att det åker upp när man trycker det uppåt. Vet bara att det heter perthese, vet inte om den är texturerat.,det va aldrig något vi pratade om, men det kanske det är. Jag är inte orolig, bara tycker det är lite väl mjukt. Ja jag kanske ska ringa och se va dom säger.
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Men visst ska man kunna "flytta" runt sina bröst? Mina bröst beter sig som ett par riktiga bröst, dvs säga jag kan klämma tag och tex trycka upp dem så det blir schysst klyfta. Det kan ju inte vara meningen att implantaten ska sitta som fast på bröstkorgen? De ska väl bete sig nästan som riktiga tuttar? Eller?! Nk82, om du pratar med kliniken, håll oss uppdaterade:-)
Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

Citadell kliniken har stängt nästa vecka enligt Tuve. Men de borde väl svara på mail.. Hoppas allt är ok!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Alltså, de ska sitta fast eller växa fast, det är därför man kan få rippling, och det gör de säkerligen, men dem perthese vi valde är väldigt mjuka och flyttar säkert runt där inom sig och känns som naturliga. Mina har inte mjuknat så mycket än, men det gör de säkert så småningom :)
Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

Lagt upp en bild på mina 19 dagars bröst. Har hänt mycket de senaste 10 dagarna
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Kidius, jättefina!!!!
Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

Thkj, tack!
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Kidius, jätte fina. Vilken skillnad på bara 1 vecka :)
Gilla
TrashyPinup

TrashyPinup

Kvinna ·

Gjorde min op den 18/3 och tog stygnen för en vecka sen. Har fått ont i bröstvecket i höger bröst, är det normalt?

Har precis börjat jobba nästan normalt med, kan jag ha överansträngt brösten, eller är det normalt att ha lite värk runt/i ärren? Känns som taskig träningsvärk blandat med lite smärta, helt hanterbart men irriterande, och oroande.

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Thkj och Nk82!! Mina bröst beter sig ungefär som era oxå. Alltså precis som normala bröst. Dom är mjuka och fina, jag kan klämma ihop dom hur jag vill, man kan vara hårdhänt med dom om så önskas ;) och jag ligger även och sover på mage nu utan att det känns som två bowlingklot under bröstkorgen. Dom är mjuka, men fasta ändå, så att säga! Enda gången dom blir mer hårda eller stumma, är om jag ligger på rygg, då kan jag inte riktigt få ihop en ordentlig klyfta. Det kan oxå ha o göra med mitt utgångsläge, då jag hade ganska brett mellan brösten innan op. Men dom lägger sig liksom lite mer åt sidorna när jag ligger på rygg, precis som naturliga bröst ska bete sig. Jag skulle inte oroa mig om jag var er, grejen med Perthese är ju att dom ska kännas som naturliga bröst. Men är ni bekymrade så ska ni såklart ringa citadellkliniken. Kram!
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Strumpbyxan, hej! Jag mailade till Peter för att höra mig för. Det är helt naturligt och som det ska! Som du säger, detta är ju meningen med Perthese, att de är mjuka och naturliga! Jag tycker det känns härligt och som om det är mina naturliga bröst:-) kram!
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Lagt ut en ny bild nu :-)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Grattis Fannzan! Vilken skillnad! :) Ser jättefint ut!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem