Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Kidius

Kidius

Kvinna ·

Jag har joggat lite lätt i samband med power walk. Det kändes bra. Ingen smärta eller annorlunda känsla efter heller. Kroppen säger ifrån om man går ut för hårt enligt Tuve. Så härligt att svettas igen
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Vad härligt Kidius! Det är ju det, att min kropp sa inte ifrån under träningen, det gjorde den efteråt, det är därför jag är så försiktigt nu. Men det är skönt att det funkar för dig, då kan jag också prova kanske. Vad gör du mer förutom joggning och PW då?
Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

Olika ben övningar såsom utfall, tåhävningar och ben böj. Även statisk mage och lite rygglyft. Har ej vågat mig på biceps eller triceps än.. Skyndar långsamt helt enkelt..:-)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Oj, så duktigt du är! Gör du benböj med vikter? Vad menar du med statisk mage, är det planka? Jag provade ju en gång och hade ont länge efteråt :( vågar inte med ryggen heller, bestämde mig att vänta till tre månader har gått, men det är så trist. Tyvärr är jag inte smärtfri än och det värker mer till kvällen, man anstränger ju sig under dagen även om man inte tränar :). Mätat midja här om dan, gick upp tre cm i måttet, så roligt är det inte, skulle gärna våga lite mer
Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

Jag gör inte plankan. Sitter som i en vanlig sit up med hela fotsulan i golvet och slappnar av i armar och axlar. Har inte gjort utfall med vikter heller.. Lite feg är man ju i början. Men har aldrig ont i brösten vilket känns bra. Mer obehag när man aktiverar bröstmusklerna av misstag. Lycka till med din träning. Själv har jag varken vägt eller mätt mig. Det rättar nog till sig när man kan träna som vanligt igen:-)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Vet ni hur viktigt det är att man masserar brösten varje dag? Jag glömmer ibland bort att massera. Hur gör ni tjejer?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Tack för svaret Kidius, du har inspirerat mig väldigt mycket med dina träningsform :) ska absolut göra statisk mage nästa gång och utfall :) Sunrise, jag masserar faktiskt ff två gånger om dan, även om jag skulle sluta efter 8 veckor (i nionde V. nu) vågar inte sluta :) men snart ska vi åka utomlands, då skiter jag säkert i massage :P
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Vladena: tack för ditt svar. Jag har blivit bättre på att massera nu gör det varje kväll iallafall. :-) Ok 8 veckor, då är jag snart i mål. Härligt med semester!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Sunrise skrev:
Vladena: tack för ditt svar. Jag har blivit bättre på att massera nu gör det varje kväll iallafall. :-) Ok 8 veckor, då är jag snart i mål. Härligt med semester!
Ju, jag längtar :) tyvärr syns ju ff ärr, men jag skiter i det, ska njuta varenda stund :P Vad bra att du kom igång med din massage :) jag funderar på att avsluta med min, det är 9 veckor imorgon :)
Gilla
Mallans_bralla

Mallans_bralla

Kvinna ·

Wow att ni vågar jogga/springa! Fick rådet att vänta 3 månader och kommer hålla det som en tok. Dock så går det ju som tur va att svettas på cykeln också 😀

Börjar bli liiiiite trött på underkroppsgymmande dock.......... gymmar ju typ 6 ggr i veckan så det blir lite enformigt. Försöker dela upp fram och baksida i alla fall. Går bra för mig med benböj med fri stång, men då är jag försiktig. Kör hellre i smithen där man får stabilitet. Har även testat marklyft och det kändes okej. Och då är jag redigt lycklig kan jag säga 😀

Men jag längtar skarpt till man får träna axlar och rygg ordentligt igen!

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jag längtar tills jag kan gå på gruppträningar igen, saknar de så oerhört mycket. Är inte så förtjust i gymmet egentligen, men man har ingen val nu i början. Finns ju ingen gruppträning bara för ben :/
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Hur känner ni andra med smärta? Min smärta var ju helt borta ett tag men är nu tillbaka:-( brösten är ömma och jag tycker bröstmusklerna flexar mycket och gör ont... Är orolig över att jag inte ska kunna ha implantaten under muskeln! Undra om musklerna vänjer sig? *orolig*
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jag var aldrig smärtfri, de är ömma på mig med och mest till kvällen, när man ansträngt sig en del under dagen. Den ena är ff mer öm en det andra och det gör ff ont på nedre kanten på den som det gjorde i början fast i mindre grad naturligtvis. Min man får ff inte klämma på de och det känns nog frustrerande för honom. Ärligt talat trådde jag att i det här läget, efter nio veckor skulle jag bli mer läkt än jag är. Men i övrigt älskar jag de och kan inte tänka mig att ta ut de även om det skulle fortsätta göra ont, hoppas naturligtvis att det går över till slut, vi få se, är inte så orolig egentligen, bara trist ibland att man känner sig ff handikappat både i vardagslivet och på gymet
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Vad tråkigt att ni har ont fortfarande. Det låter jobbigt. Kanske skulle ni maila till era kirurger och beskriva hur ni känner? Jag känner ingen smärta i brösten längre och det är nog 4 veckor sedan som jag gjorde det. Men däremot så blir mina bröstvårtor aldrig styva. Den vänstra har också varit väldigt svullen fram till för en vecka sedan cirka men har nu lagt sig.  Hoppas att få tillbaka känslen. Men när det är kallt ute så känner jag hur det liksom ilar inne i brösten däremot, är det någon mer som har likadant?

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Det kändes konstigt för mig med när jag frös Sunrise, sån märklig spänningskänsla eller tyngdkänsla, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det faktiskt. Jag tänkte vänta till tremånads kontroll, men då om det hänger kvar, ska jag ta upp det med kirurgen, det är ändå inte så länge kvar. Jag tänkte att mina bröst var aldrig stora, även när jag ammade och jag har rätt så stora implantant, så de kanske töjs ut ff och därför är ömma, vi få se vad han säger
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Ny bild på min sida. Nu utan tejp så att man kan se ärren. 5 v igår!
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Ser jättefint ut Fanzan!
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Sunrise skrev:
Ser jättefint ut Fanzan!
Tack jag är verkligen nöjd!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Håller med, jätte fina! :)
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Har lagt upp nya bilder på mina 8 veckors Citadellbröst om ni vill titta. :) Men tycker mig se db på vänster brsöt men är inte säker.. Vad tror ni?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem