Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

bananlisa

bananlisa

Man ·

Vladena, jag badade 4v efter min op när jag var på semester. Fick strikta order av Jörg att inte simma men jag fick absolut "plaska";) Haha jag tyckte det var jättehärligt, kanske lite ovant i början eftersom man spänner sig och så. Kan ju dock säga att jag aldrig varit så glad att över att ha bikini på mig som nu;) 

Känner att jag också vill komma igång med att springa, gå på pass osv. men många kirurger rekommenderar tre fulla månader innan man börjar med detta och jag känner väl att det inte är värt att riskera något.. Vad tror ni andra om att börja springa?

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bananlisa, kan jag simma efter 10 veckor tror du? Kan visst fråga Jörg, men enligt honom kunde jag ju träna som vanligt efter 4 veckor, allt, förutom rena bröstmuskelövningar.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Hej!! När har ni fått tid för era 3 månaders återbesök? Mest nyfiken :)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Hej nk82! Jag ska till Peter den 12 juni 17:15, och du? Hur går det annars med läkning och så för dig?
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Jag har mitt inbokat 26 maj på Citadellet i Landskrona. När ska du på ditt återbesök? :-)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Thkj skrev:
Hej nk82! Jag ska till Peter den 12 juni 17:15, och du? Hur går det annars med läkning och så för dig?
Jag ska den 5:e juni 17:30 ska jag tillbaka. Vänster bröst, det som alltid har varit hårt har blivit mjukare, fast ff lite hårt och ömt om man trycker på bröstet ut mot armhålan, det andra är ju ff mjukt och hängigt. Men inatt så fick jag lite känsel bortfall under bröstet, sådär som det känns när det är bortdomnat. Så känns det i höger armhåla vid ärret oxå. Annars tycker jag det känns bra, ibland önskar jag lite större, fast att jag egentligen är nöjd med storleken. Ville ju aldrig har några utstickande bröst. Och hur är det för dig? Är du helt nöjd? Nu har dom ju hängt med ett tag våra nya bröst.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Sunrise skrev:
Jag har mitt inbokat 26 maj på Citadellet i Landskrona. När ska du på ditt återbesök? :-)
Åh va snabbt du fick återbesöket.. :) Är du helt nöjd?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Hej tjejer! Jag har faktiskt inte bokat min återbesök, så mycket annat nu så jag orkar inte Thkj, kollat på dina nya bilder, jätte fina :) det känns att klyftan blivit lite bredare på dig, eller det är bara olika vinklar? Är du nöjd med resultaten så här långt?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Själv har jag inte tagit några bilder på nästan tre veckor, kanske gör 10 veckors bilder sen, få vi se :)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Hej Vladena! Tack:-) klyftan är nog inte bredare, beror på kameravinkeln tror jag! Jag är nöjd med utseendet MEN har enligt mig mycket muskelpåverkan:-( det är obehagligt och jag undrar om det är därför brösten är ömma. Jag ska lägga upp bilder på hur det ser ut vid anspänning. Märker du av att dina muskler är påverkade?
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Hej NK82!

Ja jag fick en snabb tid, Jörg hade inte så många tider kvar i Landskrona att välja på fram tills den 10 juni. Efter det åker jag iväg på semester. Så det fick bli den tiden.. Egentligen är den två veckor före 3 månader men hoppas att det inte spelar så stor roll.

Jag är inte riktigt nöjd, vet inte om det är lite antydan till db som jag har på vänster bröst, du får gärna titta i mitt galleri där jag lagt upp bild på dem denna veckan. Sedan är det liten storleksskillnad men annars är jag nöjd i sin helhet. Nöjd med storlek också. Hur upplever du själv operationen? Dina är jättefina ( var inne i ditt galleri nyss och kickade). :)

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Sunrise skrev:

Hej NK82!

Ja jag fick en snabb tid, Jörg hade inte så många tider kvar i Landskrona att välja på fram tills den 10 juni. Efter det åker jag iväg på semester. Så det fick bli den tiden.. Egentligen är den två veckor före 3 månader men hoppas att det inte spelar så stor roll.

Jag är inte riktigt nöjd, vet inte om det är lite antydan till db som jag har på vänster bröst, du får gärna titta i mitt galleri där jag lagt upp bild på dem denna veckan. Sedan är det liten storleksskillnad men annars är jag nöjd i sin helhet. Nöjd med storlek också. Hur upplever du själv operationen? Dina är jättefina ( var inne i ditt galleri nyss och kickade). :)

Jaha då förstår jag, nä 2 veckor kan väl inte göra så stor skillnad. Tittade på dina och tycker dom ser fina och bra ut. Ser inget db, vet knappt hur det ser ut. Operationen gick bra och tiden där och hemma va bra tycker jag. Jag tycker ju att mina eller fram för allt vänster är väldigt platt. Vet inte om dom sista bilderna är med där, startade en ny tråd och la upp dom bilderna där. Jag hoppas på en korrigeringen för jag vägra ha häng bröst, det hade jag innan. Jag va ju inne på att ha naturligt resultat, men häng kan ju inte räknas till det, eller??
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Ja jag tycker ju inte att ett naturligt resultat innafattar häng, stå på dig! Det borde ju gå att korrigera. Prata med Peter om det på återbesöket. Det är väldigt viktigt att man känner sig nöjd med sitt resultat och har lagt ner så mycket pengar på det.

Tack, jag tycker med om dem, mer för varje dag som går. :)

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Thkj, mina är också ömma ff, jag få lätt ont på över utsidan på båda - alltså i muskeln om jag anstränger mig för mycket ( då menar jag i vardag ), vänster gör det också ont på nederdelen och utåt åt sidan, jag hade ont där från första början och den hänger kvar. Sen kan de flaxa lite obehagligt om jag dra ihop nånting från sidor till mitten om du förstår, eller om jag torkar bort nåt som fastnat eller om jag måste trycka hård överhuvudtaget. Men jag tänker inte göra om de pga av detta. Jag tycker du ska också ge din kropp tid att läka. Tänk att båda vävnader och muskler blev skurna och sen sitter en rätt så stor sak där nu som inte fans där innan. Kroppen måste hitta vägar att anpassa sig till nya förhållandena så att säga :) Jag läste här på pof att man kan känna obehag även efter halvår, men det läker till slut ändå :)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Vladena, tack för dina ord! Nu känns det bättre! Jag upplever precis som du, men jag ska också ge det tid och tänka att kroppen säkert vänjer sig. Kram!
Gilla
Körsbärsblomma

Körsbärsblomma

Kvinna ·

Angående muskelpåverkan så känns det obehagligt och brösten åker isär om jag gäspar hårt så att bröstmusklerna spänns. Känner även obehag om jag tar i för mycket t ex om jag trycker för hårt när jag torkar av ett bord spec i den rörelsen som någon tidigare beskrev. Men det är väl sånt som blir bättre med tiden? Det finns väl inte heller något sätt att motverka muskelpåverkan?

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Hej körsbärsblomma! Var inne och tittade på dina bilder, jättefina bröst! Ja, muskelpåverkan är ju ingen kul grej. Verkar ju som om de flesta år någon form av detta. Kanske är det individuellt hur mycket man upplever det som ett problem. Jag har bestämt mig nu att försöka sluta fokusera på hur brösten rör sig, känns och beter sig. För det är nog som du säger, ändå inget att göra nåt åt. Jag är ju trots allt väldigt nöjd med övriga resultatet! Men, det hjälper och tröstar att fler känner samma sak, kram på er!
Gilla
Mallans_bralla

Mallans_bralla

Kvinna ·

Hej tjejer, längesen jag var inne nu faktiskt. Ska försöka få upp några bilder på mina nu efter lite mer än 6 veckor. Smärtan försvann väldigt tidigt för mig. Kan fortfarande känns lite vid stygnen men det är det lilla.

Just nu så vill jag bara kunna träna överkropp ordentligt. Saknar axelpassen nå fruktansvärt.

Imorgon ska jag även börja jobba ute igen i uniform.. har jobbat inne nu i fyra veckor. Tråkigt som tusan, haha!

Vad fick ni för rekommendationer med överkroppsträning? Skiter i att jag måste vänta med just bröst-träning. Men allt annat då? 😀

Jag fick tre veckor med överkroppen och löpning.. och sex månader med rena bröstövningar.

Gilla
Mineon

Mineon

Kvinna ·

Jag fick 3-4månader med överkropp och löpning. 6 månader bröst.
Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

5 v lätt jogg och lyssna på kroppens signaler. 3 månader innan bröstövningar. Tänk så olika råd alla får..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem