Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Max1

Kvinna ·

10 nov, 2018

Ni som har opererat er. Vad ska man ta med för kläder och grejer på operationsdagen? Antar att de tajtaste jeansen blir jobbiga att få på sig :) Om man opererar sig på Nordiska, måste man då gå längs Drottninggatan för att komma till bilen eller finns det någon annan utgång mot en bilväg?
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

11 nov, 2018

Max1 skrev:

Ni som har opererat er. Vad ska man ta med för kläder och grejer på operationsdagen? Antar att de tajtaste jeansen blir jobbiga att få på sig :) Om man opererar sig på Nordiska, måste man då gå längs Drottninggatan för att komma till bilen eller finns det någon annan utgång mot en bilväg?

Jag tog ett par svarta haremsmysbyxor, linne som man kan nerifrån och en kofta (ingen BH :) ). Ja jeans hade jag aldrig fått på mig.
Gilla

linizen

Kvinna ·

11 nov, 2018

Jag hade linne och mjukisbyxor. Linne som msn kan dra upp. Inte över huvudet.
Gilla

Noa

Kvinna ·

11 nov, 2018

Max1 skrev:

Jag hade på mig ett par strechiga byxor (typ ridbyxormodell) med resårband, ett strechig linne som täcker upptill och som gick att dra upp nedifrån, samt en tjockare kofta med knappar. Skor med dragkedja i sidan, men det har gått bra att dra på sockar och skor. Utöver det hade jag mobilen, powerbank, lipsyl, och papperna att godkänna OPn med mig. Gällande hämtning med bil står det såhär i mina papper: Kör ner i närmaste garage (Brunkebergsfartet), sväng sedan direkt till vänster efter infarten. Där hittar du parkeringsplatser (60kr/h). Därefter är det kort gångavstånd till Drottninggatan 33. Taxibilar kan inte köra fram ända till vår port, utan kan stanna på följande platser: Åhléns City, Scandic Hotel Segel Plaza, Brunkebergsgatan.
Gilla

Lini10

Kvinna ·

11 nov, 2018

Jag blev hämtad på klara östra kyrkogata vid Brunkebergsgatan. Jätte smidigt. Jag gick ner från kliniken själv så stod min skjuts där och väntade!
Gilla

linizen

Kvinna ·

12 nov, 2018

Hur går det för alla opererade? Och är det någon som operas denna vecka? Imorgon har jag haft mina bröst i en vecka och det är dags att gå tillbaka till jobbet. Någon mer som är på återgång. Min korsett efter fettsugningen börjar kännas stor så blir att be om en storlek mindre på återbesöket på torsdag.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

12 nov, 2018

Nästa vecka för Min del!!
Gilla

Emsc

Kvinna ·

12 nov, 2018

Här är en till som just nu ligger på Reformkliniken i väntan på operation! Äntligen är denna dagen kommen!
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

12 nov, 2018

linizen skrev:

Hur går det för alla opererade? Och är det någon som operas denna vecka?
Imorgon har jag haft mina bröst i en vecka och det är dags att gå tillbaka till jobbet.
Någon mer som är på återgång.
Min korsett efter fettsugningen börjar kännas stor så blir att be om en storlek mindre på återbesöket på torsdag.

Härligt att du kan gå tillbaka så fort! Själv har jag precis slutat med de värsta smärtstillande och kör Alvedon nu. Men har inte kunnat röra mig alls hittills. Hoppas på jobb nästa vecka. Svullnaden har gått ner 4 cm i omkrets nu, hoppas på att dom inte minskar mycket mer ;)
Gilla

linizen

Kvinna ·

12 nov, 2018

Min styvsyster som lagt bakom säger att de blir större Tirretirr. Bara för att svullnaden lägger sig så innebär det inte att de blir mindre. Muskeln ska liksom släppa fram dem och de ska sluta vara så hårda. Men jag gillar mina. Verkligen. Fantastisk känsla! Jag har ont, men är rastlös så tänkte börja jobba sen går jag väl ta det som det kommer. Blir det tufft får jag väl gå hem.
Gilla

Girlvärmland

Kvinna ·

12 nov, 2018

Jag opereras på fredag, HUR ont har man direkt efter och 3 dagar? Vad klara ni inte av? Blir man helt förlamad eller hur illa är det? :)
Gilla

linizen

Kvinna ·

12 nov, 2018

Girlvärmland det gör ont. Men hanterbar smärta. Jag börjar jobba imorgon och jag är INTE smärtfri. Det är ju ett rätt stort ingrepp.
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

12 nov, 2018

Girlvärmland skrev:

Jag opereras på fredag, HUR ont har man direkt efter och 3 dagar? Vad klara ni inte av? Blir man helt förlamad eller hur illa är det? :)

Jag har nog låg smärttröskel, jag har varit helt ur funktion. Har behövt hjälp med det mesta. Kommer fortfarande inte ur sängen. Smärtan börjar äntligen avta, snart ska jag våga mig utanför dörren. Men det känns som sammandragningar i brösten och att det bränner i ärren vid rörelse. Men vissa klarar av mycket mer efter sina operationer, så det är nog väldigt individuellt. @linizen det låter bra! Jag får vänta och se vad det blir för storlek tillslut.
Gilla

Lini10

Kvinna ·

12 nov, 2018

Hej! Jag var tillbaka på jobbet efter en vecka men fick gå hem. Var för trött och sliten så jobbade hemifrån istället. Nu 10 dagar senare är det mycket bättre! Rör mig i öroncip obehindrat även om det stramar o så men ingen smärta!
Gilla

Girlvärmland

Kvinna ·

12 nov, 2018

Men är det så man kan resa sig upp själv? Köra bil? Dagen efter behöver jag köra bil. :/
Gilla

Lini10

Kvinna ·

12 nov, 2018

Nej jag hade inte kunnat köra bil. Absolut verkligen inte manuell men om man måste får man väl ta lite tabletter och köra Automatic. Rörde helst inte armarna alls första 3-4 dagarna hehe
Gilla

linizen

Kvinna ·

12 nov, 2018

Enligt mina instruktioner så fick jag inte köra bil på en vecka. Idag körde jag första gången. Öppna bildörren är inte skönt. Girlvärmland en bra jämförelse gällande smärtan är så det känns när mjölken rinner till och man samtidigt får en rejäl mjölkstockning. Mycket bättre förklaring än att som om man kört ett bröstpass på gymmet. Den där stenhårda känslan och ont i bröstvårtorna.
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

12 nov, 2018

Girlvärmland skrev:

Men är det så man kan resa sig upp själv? Köra bil? Dagen efter behöver jag köra bil. :/

Kommer inte ur sängen utan hjälp, knappt soffan om jag har sjunkit ner. Hade aldrig orkat gå ut till bilen ens. Man får inte köra bil på tabletterna.
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

12 nov, 2018

Opererade mig i torsdags och idag är det måndag. Smärtan börjar avta! Så skönt!! :) Men jag har världens sämsta hållning... som en puckelrygg typ .. hehe.. men de stramar så mycket vågar liksom inte räta upp mig för de känns som såren ska spricka upp? Någon som känner lika? Kan röra armar mycket mer nu men absolut inte som vanligt. Jag är nog också rädd för att göra det för de ska spricka upp eller något som sagt. Känner inte ni andra tjejer rädsla för det? Eller ä de bara jag som nojjar?:p
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

12 nov, 2018

Och hur upplever ni att era bröst ser ut? Jag har inte tagit av mig bh och kollat ordentligt än.. men tjuvkikat lite och de ser förjävliga ut typ. Bröstvårtan pekar nedåt och implantatet sitter under hakan. Antar de blir bröstband på återbesöket! Hur ser era ut?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem