Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Lini10

Kvinna ·

12 nov, 2018

Haha kolla inte på era bröst första tiden! Inte värt den paniken haha jag ska på återbesök imorgon. Får se om der blir bröstband då
Gilla

Elsy

Kvinna ·

12 nov, 2018

Jag började arbeta idag, dag 7 efter operationen. Klev upp kl. 6, tvättade håret och var på återbesöket direkt på morgonen. Sen direkt till jobbet, gick hem 17.00. Det har gått bättre än jag kunde hoppats men har ont nu och kan knappt andas. Bara alvedon som smärtlindring så måste ligga ned och vila. Köra bil -ja, som en pensionär. Vill inte styra undan för en älg! På återbesöket: bröstband till vecka 4, annars allt fint. Jag har haft så mycket huvudvärk, vilket tydligen var vanligt p g a att man spänner sig. Fick en stretchövning som kunde avhjälpa det. Jag tycker mina ser hemskt stora ut men sköterskan sa: "TÅLAMOD, det tar 6-9 mån innan man ser resultatet". Hoppas hon har rätt. Alla andras ser fina ut, tycker jag!
Gilla

linizen

Kvinna ·

12 nov, 2018

Prussiluskan jag har lagt upp bilder
Gilla

linizen

Kvinna ·

12 nov, 2018

Elsy, nu är du silvermedlem så lägg upp bilder. Säkert bara du skälv som är ovan vid storleken.
Gilla

Elsy

Kvinna ·

12 nov, 2018

@Girlvärmland, lenizen, Tirretirr: Mjölkstockning är en riktigt bra jämförelse men ihop med träningsvärk också. Trycket över bröstet har jag aldrig upplevt förr (vilket inte blir bättre av ett snävt bröstband). Mycket hjälp med det mesta, skulle jag säga!
Gilla

Elsy

Kvinna ·

12 nov, 2018

@lenizen: det tror jag också och det hänger ju ihop med den spända känslan så klart. Men jag är rädd att de blir för stora (även om det nu blir som det blir för jag tänker INTE göra om det, hahaha!). Ska lägga upp bild ikväll när jag orkar ta mig ur det intagna liggläget. Du skrev att korsetten är för stor. Har du tappat vikt under veckan hemma?
Gilla

linizen

Kvinna ·

12 nov, 2018

Elsy tappat vikt tror jah inte. Mer svullnaden som börjat lägga sig över magen. Sen tog jag en m fast jag i en likadan gammal från i våras har s så skulle tagit en mindre från början. De blir ju mjukare de också.
Gilla

Elsy

Kvinna ·

12 nov, 2018

@linizen: ok! Jag blev bara lite avis för själv har jag "blåst upp" rejält under veckan hemma. Kom inte i byxorna idag :o men har inte ätit mer än vanligt.... fast mer orörlig iofs. Får ta en sak i taget ;)
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

12 nov, 2018

Linizen oj dina ser redan ”färdiga” ut ju! ;D snygga!! Men antar de blir skillnad kanske hur lång tid de tar att se resultat.. jag valde hög profil plus att jag la i ganska mycket mer. Mina är iaf garanterat inte så snygga just nu :p
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

12 nov, 2018

Min mage har funkat ganska bra trots morfinet, har kunnat gå på toa och så... men min mage ser rejält svullen ut. Ser lite gravid ut faktiskt.. (äter inte mer än vanligt) har ni också svullnat kring magen?
Gilla

linizen

Kvinna ·

12 nov, 2018

Man blir svullen av en operation, jag har klämt i mig i två korsetter och efter fettsugningen varit rejält svullen. Min läkare sa du kommer svullna mycket, dels efter fettsugningen men också efter bröstop. Inget konstigt, det gör man
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

12 nov, 2018

Prussilusskaan skrev:

Min mage har funkat ganska bra trots morfinet, har kunnat gå på toa och så... men min mage ser rejält svullen ut. Ser lite gravid ut faktiskt.. (äter inte mer än vanligt) har ni också svullnat kring magen?

Ja, min mage är jättesvullen med efter op. Hoppas att det går över snart!
Gilla

Elsy

Kvinna ·

12 nov, 2018

Så härligt när man märker att det är så lika upplevelser! @linizen: bomberna är fotade...
Gilla

Lini10

Kvinna ·

12 nov, 2018

Är det någon som vet om man kan köpa nån snyggare bh än den där freya som nordiska rekommenderar? Tänkte om man köper en Freya men sen någon finare med samma bra stöd? Tips någon? :)
Gilla

linizen

Kvinna ·

12 nov, 2018

Elsy, de är väl inte bomber!!! :) Iofs så känns de ju rejäla med hänsyn till att de ör hårda. Men absolut inte för stora!
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

13 nov, 2018

Okej! Men nyfiken varför bara.. npgon som vet anledning till att magen svullnar? Nyfiken:)
Gilla

Bimbi

Kvinna ·

13 nov, 2018

Då var det äntligen gjort! Känner mig så lycklig! Strax hemgång. Opererades kl 7 imorse så är redigt trött nu.
Gilla

Sofiec

Kvinna ·

13 nov, 2018

Hej!!! Ska opereras imorgon på Proforma och NU är jag såååå nervös, aldrig blivit sövd förut. Hur kändes det?! Har så mycket frågor om allt men vet inte vad jag vill veta haha.. Vad ska man ta med sig? Hur ont har man efter? Är man helt väck när man vaknar? Haha. Hoppas att min sambo får hälsa på efteråt..
Gilla

Humblebee

Kvinna ·

13 nov, 2018

Spännande Sofiec! För min del tycker jag det är oerhört skönt att sövas. Man räknar bara ned och faller ner i sköön djup sömn. Och vips så vaknar man igen och allt är färdigt. Ta med dig mobil så du kan kontakta anhöriga/skjuss och ha ngt att läsa, sköna mjuka kläder som inte sitter för hårt och som är lätta att ta på. Angående hur ont man har så är det väldigt individuellt. Jag har knappt haft ont överhuvudtaget, mer lätt obehag, medan hon som låg brevid mig i uppvaket hade jätteont hörde jag genom skynket. Även här på POF kan man se att alla har olika ont olika länge, så beror på person och operation. När man vaknar är det dock skönt att ligga och bli ompysslad av sköterskorna de första timmarna innan man är redo att åka hem igen. Men även om man som jag var pigg efteråt så bör man vila massor efter operationen!
Gilla

Emsc

Kvinna ·

13 nov, 2018

Sofiec skrev:

Hej!!! Ska opereras imorgon på Proforma och NU är jag såååå nervös, aldrig blivit sövd förut. Hur kändes det?! Har så mycket frågor om allt men vet inte vad jag vill veta haha.. Vad ska man ta med sig? Hur ont har man efter? Är man helt väck när man vaknar? Haha. Hoppas att min sambo får hälsa på efteråt..

Jag opererades igår och hade aldrig heller blivit sövd innan. Det var just det jag var mest nervös över inför operationen. Men det var hur smidigt som helst. Man fick någonting intravenöst och bara försvann. Vaknade dock efteråt av att narkosläkare väckte mig och frågade om jag hade ont. Jag fattade ingenting och fick tänka efter några sekunder vart jag var någonstans och vad jag hade gjort under dagen för att jag skulle ligga där. DET var däremot mer obehagligt. För min del räckte det med mobilen. Glöm inte laddare! Och ja, smärtan är individuell. Jag hade sjukt ont några timmar efteråt och tänkte många gånger varför jag utsatt mig själv för detta (då har jag ändå fött två barn). Men på natten kändes det bättre efter man fått tabletter. Just nu känns det, men är absolut under kontroll. Får väl se hur första natten hemma blir.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem