Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Kajj

Kvinna ·

13 nov, 2018

Ja klart!!! Det lovar jag! ; )
Gilla

Girlvärmland

Kvinna ·

13 nov, 2018

Kajj: såg att vi var ungefär lika långa, väger nästan lika och valt ungefär samma stl. Jag ska be om 475 på fredag när jag opereras :) har du 3D bilder?
Gilla

Kajj

Kvinna ·

13 nov, 2018

Girlvärmland skrev:

Kajj: såg att vi var ungefär lika långa, väger nästan lika och valt ungefär samma stl. Jag ska be om 475 på fredag när jag opereras :) har du 3D bilder?

Nej tyvärr. Eftersom jag ska göra lyft så kunde jag inte se dom i 3D. Men jag prova 400cc full i motiva Ergonomix och 440cc corse ergonomix, jag gilla 440 mer men för att behålla den storleken så fick jag gå upp en storlek så det blir 475corse. Min bredd är 11,7 så jag kunde inte välja 450 utan max 425 full eller 440 corse
Gilla

Sofiec

Kvinna ·

13 nov, 2018

Haha, känner igen mig också i att det känns som att man ska packa BB-väskan och åka till förlossningen! Ska dit imorgonbitti kl9, kanske borde sova nu men är så spänd och nervös så får se hur det blir med det... Bör man ta en för och efterbild? Kanske lägga upp här efteråt? Vad tycker ni?
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

13 nov, 2018

Sofiec skrev:

Haha, känner igen mig också i att det känns som att man ska packa BB-väskan och åka till förlossningen! Ska dit imorgonbitti kl9, kanske borde sova nu men är så spänd och nervös så får se hur det blir med det... Bör man ta en för och efterbild? Kanske lägga upp här efteråt? Vad tycker ni?

Ja gör det! Lycka till!
Gilla

Kajj

Kvinna ·

13 nov, 2018

Sofiec skrev:

Jaaa! Gör det. Önska dig all lycka.. hoppas allt går bra! Glöm inte att uppdatera oss
Gilla

linizen

Kvinna ·

13 nov, 2018

Klart du ska ta bild! Och lycka till!
Gilla

Jaloje

Kvinna ·

14 nov, 2018

Sofiec skrev:

Såg att du också skulle till Anna. Hon opererade mig igår :) Är så nöjd hittills! Haft ett jättebra dygn på proforma, dom har varit snabba med att hjälpa och jättegulliga, framförallt narkossköterskan var toppen! Lycka till idag!
Gilla

Jost

Kvinna ·

14 nov, 2018

Jag gjorde mina den 12 nov på nordiska. Bra bemötande och gick fort. Nu väntar jag bara främst på att värken ska släppa men sen den långa väntan på att dom ska mjukna och sjunka.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

14 nov, 2018

Sofiec hur mår du?
Gilla

Kajj

Kvinna ·

14 nov, 2018

Jost Grattis! Va roligt att du är nöjd! Vad blev det?
Gilla

Sofiec

Kvinna ·

14 nov, 2018

Gick in till operationssalen 11.20 och fick en infart på handen för narkos och smärtstillande. 11.30 minns jag att jag tittade på klockan och narkossköterskan sa ”nu kommer det svida lite i armen, titta på mig så får vi se hur länge du orkar” kände hur det började snurra som att man vore onykter sen efter 5 sekunder somnade jag. Vaknade direkt efter kändes det som och det första jag frågade ”Var är mina barn?!” Haha. Tittade ner på mina bröst och faaaab jag lycklig jag är nu!!! Var så nervös men nu är jag så glad att jag vågade!! Känns som träningsvärk i brösten och har inga problem alls att röra armarna. Hur lägger jag upp bild? Har en att dela med mig till er :)
Gilla

Noma

Kvinna ·

14 nov, 2018

Nu är jag op:ad och klar! Bukplastik och bröst. 320cc demi blev det. Mår bra, inte så ont. Trött men glad! Ska försöka lägga upp en bild!!
Gilla

Noma

Kvinna ·

14 nov, 2018

Hittar inte var man lägger in bild, vet någon??
Gilla

Noma

Kvinna ·

14 nov, 2018

Noma skrev:

Hittar inte var man lägger in bild, vet någon??

Hittade visst till slut!
Gilla

Emsc

Kvinna ·

14 nov, 2018

Noma skrev:

Nu är jag op:ad och klar! Bukplastik och bröst. 320cc demi blev det. Mår bra, inte så ont. Trött men glad! Ska försöka lägga upp en bild!!

Å, grattis! Jag är verkligen imponerad av de som gör bukplastik och bröst samtidigt. Hoppas du fortsätter må bra och att allt läker på fint! :)
Gilla

Kajj

Kvinna ·

14 nov, 2018

Grattis sofiec! Önskar dig all lycka!
Gilla

Ellagbg

Kvinna ·

14 nov, 2018

Har gjort en gastric by pass, så nu blir det en bröstförstoring och full bukplastik den 22/11 på Akademikliniken här i gbg.
Gilla

zuperwoman

Kvinna ·

14 nov, 2018

Sammanfattning av mina tankar dagen före den stora Dagen. ...Nu om 24 timmar har jag ätit sista maten. ...Nu om 24 timmar sover jag gott på sidan en sista gång på länge. ...Nu om 24 timmar duschar jag. ...Nu om 24 timmar sitter jag på tåget. ...Nu om 24 timmar kliver jag in på kliniken. ...Nu om 24 timmar är jag nog hungrig, grinig och spänd om jag får vänta länge på min tur. ...Nu om 24 timmar är jag troligen sövd. ...Nu om 24 timmar är jag nog på uppvakning. ...Nu om 24 timmar vaknar jag med bröst(!) ...Nu om 24 timmar har jag kommit hem. Nu är det kväll, klockan är 19.10 och imorgon är det min tur. Trots att jag tänkt alla de tankarna hela dagen kan jag inte fatta att JAG SNART ska operera mina bröst. Känns inte på riktigt utan mer som att det är i en film, att det är på låtsas alltihop. Just nu är det 12 timmar kvar tills jag sitter på morgontåget. Lakanen är bytta och väskan ska packas. Ändå fattar jag inte att är på riktigt. Så surrealistisk känsla att jag inte ens känner mig nervös. Haha! Skönt att få skriva av sig lite. Önskar er alla en fin kväll/dag/helg. Kram!
Gilla

Kajj

Kvinna ·

14 nov, 2018

zuperwoman skrev:

Sammanfattning av mina tankar dagen före den stora Dagen.
...Nu om 24 timmar har jag ätit sista maten.
...Nu om 24 timmar sover jag gott på sidan en sista gång på länge.
...Nu om 24 timmar duschar jag.
...Nu om 24 timmar sitter jag på tåget.
...Nu om 24 timmar kliver jag in på kliniken.
...Nu om 24 timmar är jag nog hungrig, grinig och spänd om jag får vänta länge på min tur.
...Nu om 24 timmar är jag troligen sövd.
...Nu om 24 timmar är jag nog på uppvakning.
...Nu om 24 timmar vaknar jag med bröst(!)
...Nu om 24 timmar har jag kommit hem.

Nu är det kväll, klockan är 19.10 och imorgon är det min tur. Trots att jag tänkt alla de tankarna hela dagen kan jag inte fatta att JAG SNART ska operera mina bröst. Känns inte på riktigt utan mer som att det är i en film, att det är på låtsas alltihop.

Just nu är det 12 timmar kvar tills jag sitter på morgontåget. Lakanen är bytta och väskan ska packas. Ändå fattar jag inte att är på riktigt. Så surrealistisk känsla att jag inte ens känner mig nervös. Haha!

Skönt att få skriva av sig lite.
Önskar er alla en fin kväll/dag/helg. Kram!

Hahahahahahha så fint skrivit av dig! Fick mig o skratta lite! Hoppas allt går bra! Önskar dig lycka till!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem