Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Emsc

Kvinna ·

14 nov, 2018

zuperwoman skrev:

Sammanfattning av mina tankar dagen före den stora Dagen.
...Nu om 24 timmar har jag ätit sista maten.
...Nu om 24 timmar sover jag gott på sidan en sista gång på länge.
...Nu om 24 timmar duschar jag.
...Nu om 24 timmar sitter jag på tåget.
...Nu om 24 timmar kliver jag in på kliniken.
...Nu om 24 timmar är jag nog hungrig, grinig och spänd om jag får vänta länge på min tur.
...Nu om 24 timmar är jag troligen sövd.
...Nu om 24 timmar är jag nog på uppvakning.
...Nu om 24 timmar vaknar jag med bröst(!)
...Nu om 24 timmar har jag kommit hem.

Nu är det kväll, klockan är 19.10 och imorgon är det min tur. Trots att jag tänkt alla de tankarna hela dagen kan jag inte fatta att JAG SNART ska operera mina bröst. Känns inte på riktigt utan mer som att det är i en film, att det är på låtsas alltihop.

Just nu är det 12 timmar kvar tills jag sitter på morgontåget. Lakanen är bytta och väskan ska packas. Ändå fattar jag inte att är på riktigt. Så surrealistisk känsla att jag inte ens känner mig nervös. Haha!

Skönt att få skriva av sig lite.
Önskar er alla en fin kväll/dag/helg. Kram!

Exakt såna tankar hade jag också sista dagen "tänk att detta är sista gången jag gör detta med små bröst", haha! Lycka till imorgon!
Gilla

Jost

Kvinna ·

14 nov, 2018

Gjorde min på nordiska av Patrik den 12. Var jätte nervös på själva dagen nästan så jag tänkte strunta i det haha. Men kul att vakna upp med ett par bröst igen (som försvann efter barnen). Men inser ju att det kommer ta lång tid innan dom är färdigbakade och sjunker ner. Bara hoppas man kan jobba efter 2 v. Då jag har mycket lyft i arbetet. Grattis till alla som gjort. Och lycka till till alla som ska göra snart
Gilla

Tjollo

Kvinna ·

14 nov, 2018

Opererade mig i måndags, bara jag som är suuuupeesvullen över magen? Ser ut som att jag är i sjätte månaden och brösten är stenhårda strutar, inget drömscenario direkt.. hur går det för er andra?
Gilla

Max1

Kvinna ·

14 nov, 2018

Noma skrev:

Nu är jag op:ad och klar! Bukplastik och bröst. 320cc demi blev det. Mår bra, inte så ont. Trött men glad! Ska försöka lägga upp en bild!!

Grattis Noma! Skönt att du mår bra! Hur känns storleken? :)
Gilla

Noma

Kvinna ·

15 nov, 2018

Max1 skrev:

Noma skrev:

Nu är jag op:ad och klar! Bukplastik och bröst. 320cc demi blev det. Mår bra, inte så ont. Trött men glad! Ska försöka lägga upp en bild!!

Grattis Noma! Skönt att du mår bra! Hur känns storleken? :)

So far so good tycker jag! Inte för stort iallafall, hade säkert kunnat ta 340 utan problem men detta blir nog lagom tror jag. För mig blev det mina förutsättningar som gjorde att mini gick bort, hade en del underpolshud att fylla ut. Just nu ont i bukväggen mest. Inte helt lätt att hitta en sovställning inatt!
Gilla

linizen

Kvinna ·

15 nov, 2018

Tjollo, man blir svullen i magen av narkos och mediciner. Jag opades för 9 dagar sen o varit på jobbet två dagar, men kastade in handduken i morse kom inte upp. Alldeles slut och huvudvärk. Stel överallt. Ska ta stygnen i armhålan idag.
Gilla

Tjollo

Kvinna ·

15 nov, 2018

linizen skrev:

Tjollo, man blir svullen i magen av narkos och mediciner.

Jag opades för 9 dagar sen o varit på jobbet två dagar, men kastade in handduken i morse kom inte upp. Alldeles slut och huvudvärk. Stel överallt. Ska ta stygnen i armhålan idag.

Jo jag har hört det, men hade aldrig trott att det skulle vara så extremt. Mina vårtgårdar ser ut att vara nära bristningsgränsen, dom är helt glansiga och enorma! Usch vad jobbigt, du får vila upp dig lite mer innan du går tillbaka till arbetet. Hejar på dig!
Gilla

linizen

Kvinna ·

15 nov, 2018

Tjollo :) Jag är en sån som har svårt att dra ner på takten... men ansåg mig besegrad idag. Får så dåligt samvete.
Gilla

Tjollo

Kvinna ·

15 nov, 2018

linizen skrev:

Tjollo :)
Jag är en sån som har svårt att dra ner på takten... men ansåg mig besegrad idag. Får så dåligt samvete.

Äsch så ska du verkligen inte känna! Vänd på det istället, det bästa du kan göra både för ditt resultat och hur du kan prestera på jobbet hänger på att du rehabiliteras ordentligt innan du går tillbaka. Annars kanske det sker onödiga komplikationer, eller att du får ha ont längre än du behöver osv. Så jag tycker verkligen att du med gott samvete ska ta det ordentligt lugnt tills du är helt säker på att du verkligen är mogen att gå tillbaka
Gilla

zuperwoman

Kvinna ·

15 nov, 2018

Nu var det 12 timmar sedan jag åt något. Min operation blev framflyttad till lunch så här går jag på ett köpcentrum bland restauranger och caféer och fördriver tiden. Jag kom till kliniken strax efter 8 i morse, kl 9.00 hade jag tid. När jag väntat 90 minuter så meddelar de att första operationen dragit ut på tiden, så de flyttar fram mig tre timmar till kl 12. Hoppas inget allvarligt hänt bara. Är det någon mer opererar sig idag?
Gilla

Kajj

Kvinna ·

15 nov, 2018

Oj då! Vilken klinik?
Gilla

nathalieak

Kvinna ·

15 nov, 2018

Idag var jag på återbesök, allt såg bra ut, vilket var skönt för har nojat lite för ena ärret, haft väldigt ont.. Fick dock bröstband idag, och f*n vad ont det gör... Hur ska man stå ut med detta i 2 veckor? Precis när det värsta lagt sig :-( Var även fortfarande så svullen att vi inte kunde prova ut en ny bh som jag ska byta till efter 5 veckor, så måste tillbaka om 2 veckor igen. Suck. Men är glad att allt iallafall såg bra ut, det är huvudsaken!
Gilla

zuperwoman

Kvinna ·

15 nov, 2018

Kajj skrev:

Oj då! Vilken klinik?

Nej det var ingen fara tydligen. Bara en större operation. Fick veta att vi ligger enligt tidsschema. Är nog nummer 3 denna dag. Däremot tyckte jag att jag kunde fått en senare tid att komma. ;) Nu är kl 15.40 och jag vaknade nyss. Är så glad, mår bra och är lyckligt tårögd av resultatet (och morfinet).
Gilla

Kajj

Kvinna ·

15 nov, 2018

zuperwoman skrev:

Kajj skrev:

Oj då! Vilken klinik?

Nej det var ingen fara tydligen. Bara en större operation. Fick veta att vi ligger enligt tidsschema. Är nog nummer 3 denna dag.

Däremot tyckte jag att jag kunde fått en senare tid att komma. ;) Nu är kl 15.40 och jag vaknade nyss. Är så glad, mår bra och är lyckligt tårögd av resultatet (och morfinet).

Grattis fina du!!! Va roligt o höra att du mår bra! Vad blev det?
Gilla

zuperwoman

Kvinna ·

15 nov, 2018

Mini 245 cc ergonomix. Ska uppdatera min profil sen. :) Han sa nu efteråt att min hud var stram så hade jag valt den större så hade det nog sett onaturligt ut. Så det var ju bra att jag valde den mindre storleken. ;)
Gilla

linizen

Kvinna ·

15 nov, 2018

Så återbesök gjort. Allt är prima och nu ska de nya valparna masseras 3 ggr dagligen för att få till klyftan och tänja dem lite. Om 3 v ska jag prova ut en ny bh med bygel på en bra bh affär och maila bilderna.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

15 nov, 2018

Ooo va roligt o höra att alla mår bra och är nöjda!!! Längtar tills det över för Min del oxå orkar inte vänta mer !
Gilla

MiMaria

Kvinna ·

16 nov, 2018

Nu är det mindre än en vecka kvar för min del. Förstår det inte riktigt fortfarande men läser alla kommentarer med stort intresse. Och en hel del ”ångest” att många verkar ha så väldigt ont. Kan man ens öppna kylskåp och frys de första dagarna efter op? Mina är rätt tröga..men man behöver ju mat...
Gilla

Sofiec

Kvinna ·

16 nov, 2018

MiMaria, jag mår oförskämt bra faktiskt! Opererades för två dagar sen och har inte haft problem alls att lyfta armarna eller röra mig efter operationen. Så det är verkligen olika för alla! Känns som ett hårt bröstpass på gymmet bara, no big deal. Så ha inte ångest för smärtan! Kan göra det mesta utan problem! Det kommer gå jättebra! Lycka till :D
Gilla

Kajj

Kvinna ·

16 nov, 2018

Vad härligt o höra att du mår bra Sofiec! Hoppas det fortsätter så här för din del! Tror det är mer smärta för oss som ska göra lyft samt förstoring. Men men det är olika från person till person! Lycka till MiaMaria! Hur mår du idag Zuperwoman?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem