Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Girlvärmland

Kvinna ·

16 nov, 2018

Idag är det min tur, om närmare än 27min. Nervös å HUNGRIG ;) Ska välja större stl än vad vi sa vid konsultation för många sagt att man ångrar sig med Stl. Före bilder togs igår, längtar att få se dom nya.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

16 nov, 2018

Girlvärmland skrev:

Idag är det min tur, om närmare än 27min. Nervös å HUNGRIG ;) Ska välja större stl än vad vi sa vid konsultation för många sagt att man ångrar sig med Stl. Före bilder togs igår, längtar att få se dom nya.

Det kommer bli hur bra som helst!!! Vad valde ni?
Gilla

Jaloje

Kvinna ·

16 nov, 2018

MiMaria skrev:

Nu är det mindre än en vecka kvar för min del. Förstår det inte riktigt fortfarande men läser alla kommentarer med stort intresse. Och en hel del ”ångest” att många verkar ha så väldigt ont. Kan man ens öppna kylskåp och frys de första dagarna efter op? Mina är rätt tröga..men man behöver ju mat...

Jag hade också ångest över smärtan innan op, den skrämde mig mer än något annat. Och visst hade jag fruktansvärt ont några timmar efter uppvaket, men det gick över sen. Nu spänner det något otroligt bara och jag kunde inte stänga schampoflaskan när jag duschat.. Men att öppna kyl och frys har gått bra. Det enda som är jobbigt är allt som står högt upp, så lyft ner allt du kan tänkas behöva innan op :)
Gilla

linizen

Kvinna ·

16 nov, 2018

Jag har mest ont i armhålorna. Brösten är helt okej.
Gilla

linizen

Kvinna ·

16 nov, 2018

Har precis lagt upp före o efterbild
Gilla

Kajj

Kvinna ·

16 nov, 2018

linizen skrev:

Har precis lagt upp före o efterbild

Jätte fina!!! Ska oxå försöka lägga bild innan min op
Gilla

MiMaria

Kvinna ·

16 nov, 2018

Stort tack för ditt lugnande svar! Jag hoppas att jag inte heller kommer ha fruktansvärt ont i flera dagar. Det verkar vara väldigt olika hur ont det gör för de som skriver. Hur länge räcker den (starka) smärtlindrande medicin man får ut på recept?
Gilla

Jaloje

Kvinna ·

16 nov, 2018

MiMaria skrev:

Stort tack för ditt lugnande svar! Jag hoppas att jag inte heller kommer ha fruktansvärt ont i flera dagar. Det verkar vara väldigt olika hur ont det gör för de som skriver. Hur länge räcker den (starka) smärtlindrande medicin man får ut på recept?

Den starkaste tabletten jag fick räcker i 7 dagar :)
Gilla

Max1

Kvinna ·

16 nov, 2018

Blir så himla peppad av alla er andra! Jag har drygt en vecka kvar till min OP. Sååå nervööös! Skönt att det verkar funka att öppna kylskåpsdörren. På mitt jobb har vi en väldigt tung entrédörr. Får kanske ha med maken på jobbet för att släppa in mig på jobbet när det är dags att börja jobba :D
Gilla

Max1

Kvinna ·

16 nov, 2018

Noma skrev:

Max1 skrev:

Noma skrev:

Nu är jag op:ad och klar! Bukplastik och bröst. 320cc demi blev det. Mår bra, inte så ont. Trött men glad! Ska försöka lägga upp en bild!!

Grattis Noma! Skönt att du mår bra! Hur känns storleken? :)

So far so good tycker jag! Inte för stort iallafall, hade säkert kunnat ta 340 utan problem men detta blir nog lagom tror jag. För mig blev det mina förutsättningar som gjorde att mini gick bort, hade en del underpolshud att fylla ut. Just nu ont i bukväggen mest. Inte helt lätt att hitta en sovställning inatt!

Åh hoppas att du snabbt blir av med de mesta av smärtorna! Skönt att storleken verkar bli som du ville ha det! Jag har så himla svårt för att sova på rygg, men jag antar att det bara är att vänja sig.
Gilla

Meminako

Kvinna ·

17 nov, 2018

Hej.. Gjorde ett lyft plus förstoring på bellakliniken nu i tisdags. 13/11. Såååå nöjd. Men känner mig strl blind så de första jag tänkte va att dom va för små. 550cc. Hade gärna velat haft större.
Gilla

JJ24

Kvinna ·

17 nov, 2018

Jag opererade mig på Nordiska kliniken 13e november av Patrik. Hade otur att få vätska i lungorna vilket inte är kirurgens fel, men gjort att jag haft hög feber & legat på akuten ett dygn. Nu känns det bättre. Tips är att även om det är tungt att andas så andas djupa andetag. Jag har andats korta andetag då det huggit & då kan det bildas vätska i lungorna.... Följer görna tråden. Är nöjd med storleken med stödbhn på, lagt in 500cc ( Patrik rekommenderade 500-550cc, men var rädd att 550cc skulle bli stort) men jag är långt & har bred bröstkorg så ser inte stort ut. Däremot undrar jag hur lång tid det tar att se slutresultatet? Jag valde att operera mig då jag hade liten byst som var strutig & satt långt ute på bröstkorgen. Till min förskräckelsen idag när jag öppnade & kollade är dem bara större än innan men fortfarande strutiga... Någon annan här som är nyopererad & känner samma? De känns bara större utåt & på höjden, inte på bredden som gör dem fyllliga. Har hög profil & motiva implantat.
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

17 nov, 2018

Meminko jag har fler tjejkompisar som upplevt den som större när se hamnar rätt liksom.. så kanske tålamod och du blir nöjd med storlek sen endå. Annars får du väl boka in en andra op när allt läkt osv ;) Lycka till blir säkert jättebra
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

17 nov, 2018

JJ24 vi får hoppas att de ”snyggar” till sig med tiden.. för när jag öppnade min bh fick jag till min förskräckelse se ett par fruktansvärt fula bröst. Haha... men alla snackar om att de behöver tid.. så försöker tänka så ;)
Gilla

Kajj

Kvinna ·

17 nov, 2018

Godmorgon!! Grattis till er som har fått nya bbobs;) ni ska aldrig bedöma era resultat första veckorna! Det ska ta 6 månader tills allt har läkt. Och skulle det va nånting så ska läkren märka det på återbesöket som sker tror efter en vecka eller två! Sen har jag läste att många upplever dom stora direkt efter op. Sen när svullnaden har lagt sig så upplever man dom små sen efter när dom hamnar typ i fickorna då ploppar dom ut o blir slut storleken.
Gilla

Bimbi

Kvinna ·

17 nov, 2018

Vad jobbigt för er som haft så ont! Jag trodde smärtan skulle vara mycket värre. Gjorde min op i tisdags och har inte behövt använda den snabbverkande oxynormen och funderar på att trappa ner och kanske ta 1oxycontin om dagen istället för 2.. Undrar också när magen ska bli normal, jättesvullen, ser gravid ut haha. Hur länge måste man sitta och sova tro? Återbesök på tisdag hoppas allt ser bra ut då. Jag tycker själv att dom ser jättefina ut! Hårda förstås och behöver sjunka lite men är så nöjd! Igår orkade jag till och med vara med i stallet som sällskap, känns som det går åt rätt håll med läkningen.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

18 nov, 2018

Buffar lite här!! Hur mår ni??? Fattar inte, en dag kvar...helt skrämd
Gilla

Max1

Kvinna ·

18 nov, 2018

Kajj skrev:

Åh vad kul att det snart är dags! Hoppas allt går bra och att du blir nöjd med resultatet!! Jag kan inte fatta känslan att vakna upp och ha bröst.. helt galet :) Själv har jag en hel vecka kvar innan det är dags.
Gilla

linizen

Kvinna ·

19 nov, 2018

Det går bra! Imorgon är det två veckor sen. Är väldigt nöjd med brösten. Men fettsugningen är jag panikslagen av. Ser ut som en gammal tant. För stor hud. Hopsäckad navel. Sen tar ju slutresultatet längre tid på magen
Gilla

Kajj

Kvinna ·

19 nov, 2018

Max1 skrev:

Kajj skrev:

Åh vad kul att det snart är dags! Hoppas allt går bra och att du blir nöjd med resultatet!! Jag kan inte fatta känslan att vakna upp och ha bröst.. helt galet :) Själv har jag en hel vecka kvar innan det är dags.

Tack så mycket fina du!! Desamma! Ja jag är lite skrämd för varje gång jag ser mig i spegeln så kan jag inte förställa mig att jag kommer få fastare och större bröst. Mina hänger ju totalt men det är så mysigt att gå runt utan bh o att dom bara hänger där. O tänk om det är inte lika mysigt efter op, att det kommer va så störigt och obehagligt att jag måste ha bh hela tiden. Då syftar jag efter 6 månader. O det som skrämmer mig mest att jag kommer inte kunna sova på magen dom första veckorna. O gud!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem