Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Kajj

Kvinna ·

19 nov, 2018

linizen skrev:

Det går bra! Imorgon är det två veckor sen.
Är väldigt nöjd med brösten. Men fettsugningen är jag panikslagen av. Ser ut som en gammal tant. För stor hud. Hopsäckad navel. Sen tar ju slutresultatet längre tid på magen

Vad härligt att du är nöjd fina du! Men har du varit på återbesök gällande fetsugningen? Vad säger Helena?
Gilla

Humblebee

Kvinna ·

19 nov, 2018

Kajj skrev:

Max1 skrev:

Kajj skrev:

Buffar lite här!! Hur mår ni??? Fattar inte, en dag kvar...helt skrämd

Åh vad kul att det snart är dags! Hoppas allt går bra och att du blir nöjd med resultatet!! Jag kan inte fatta känslan att vakna upp och ha bröst.. helt galet :) Själv har jag en hel vecka kvar innan det är dags.

Tack så mycket fina du!! Desamma! Ja jag är lite skrämd för varje gång jag ser mig i spegeln så kan jag inte förställa mig att jag kommer få fastare och större bröst. Mina hänger ju totalt men det är så mysigt att gå runt utan bh o att dom bara hänger där. O tänk om det är inte lika mysigt efter op, att det kommer va så störigt och obehagligt att jag måste ha bh hela tiden. Då syftar jag efter 6 månader. O det som skrämmer mig mest att jag kommer inte kunna sova på magen dom första veckorna. O gud!

Haha ja det är pest och pina att behöva sova på rygg!! Äntligen efter 2 veckor kan jag rulla över liiiitegrann på sidan och det är så sköööönt!! LÄNGTAR tills man kan sova helt på sidan/magen igen!
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

19 nov, 2018

Haha ja det är pest och pina att ligga på rygg utan att kunna vända sig på sida. Två kuddar under huvudet/axlar och två under knäna är jag nere på nu. Men får så sjukt ont i svanskotan. Imorgon bär det av till jobbet igen efter nästan två veckor hemma. Har mycket sammandragningar i brösten när jag rör på mig och det bränner vid utsidan av bröstet. Svårt att jobba när man inte kan sova också. Annars är det helt fantastiskt att ha bröst :) Lycka till Kajj!
Gilla

Humblebee

Kvinna ·

19 nov, 2018

Min svanskota lider också! Funderat på att trycka in någonting som stöd i BH:n mellan brösten eftersom det endast är det bröst som hamnar högst upp som spänner lite obehagligt när jag försöker ligga på sidan. Det bröst som hamnar längst ned får ju stöd av BH:n. Får kanske testa det efter återbesöket ifall de säger att allt ser bra ut!
Gilla

Kajj

Kvinna ·

19 nov, 2018

Tirretirr skrev:

Haha ja det är pest och pina att ligga på rygg utan att kunna vända sig på sida. Två kuddar under huvudet/axlar och två under knäna är jag nere på nu. Men får så sjukt ont i svanskotan. Imorgon bär det av till jobbet igen efter nästan två veckor hemma. Har mycket sammandragningar i brösten när jag rör på mig och det bränner vid utsidan av bröstet. Svårt att jobba när man inte kan sova också. Annars är det helt fantastiskt att ha bröst :)

Lycka till Kajj!

När jag läser att vissa av er berättar att ni har lite ont, sover dåligt, svider och så obehagligt mm o sen berättar ni att ni ska gå tillbaks till jobbet o vissa redan samma vecka!! Vill bara säga ni är så GRYMMA!!!! Helt otroliga, starka kvinnor!!!! Jag blir helt imponerad!!! Jag tror inte jag skulle klara av det!! Jag själv är mamma ledig o ska få hjälp med barnen hemmet o allt som jag inte klarar av. All respekt för er!!!
Gilla

linizen

Kvinna ·

19 nov, 2018

Nu efter två veckor kan göra allt utom att sträcka ut armarna.
Gilla

linizen

Kvinna ·

19 nov, 2018

Kajj skrev:

linizen skrev:

Det går bra! Imorgon är det två veckor sen.
Är väldigt nöjd med brösten. Men fettsugningen är jag panikslagen av. Ser ut som en gammal tant. För stor hud. Hopsäckad navel. Sen tar ju slutresultatet längre tid på magen

Vad härligt att du är nöjd fina du! Men har du varit på återbesök gällande fetsugningen? Vad säger Helena?

jo hon såg det ju i torsdags och hon verkar ju inte tycka att det är något konstigt. Eller som min man sa. Det är ju inte din mage än, du är fortfarande svullen och huden har inte anpassat sig. Blir naveln ful eller inte åter hämtar sig så får vi väl sy om den, ta bort lite hud. Men när jag står på alla fyra (testade) så har jag INGET som hänger utan är platt. Får ha is i magen. Det är ju ingen Quickfix.
Gilla

Humblebee

Kvinna ·

19 nov, 2018

Kajj, det kommer gå så bra för dig! Du blir säkert som jag överraskad över att det inte är så farligt som man tror efteråt :-) Jag gick till ICA och handlade redan samma kväll som OP, sen kunde jag göra små ärenden varje dag efter det. Dock märkte jag när jag gick tillbaka till jobbet efter en vecka att krafterna inte riktigt räckte till för mig hela dagen, men stod ut eftersom jag var ledig dagen efter och den dagen behövde jag ta igen mig ordentligt. Nu efter 2 veckor känns allt hyfsat normalt förutom att jag måste sova på rygg och att hårda kramar kan vara jobbigt. Är imponerad av er som har små barn och opererar er. Eller om det är någon som måste klara sig helt själv hemma efter en operation. Förstår att det måste vara svårt att dra ned på tempot och undvika tunga lyft i såna fall. Så säger detsamma. All respekt till er!
Gilla

Bimbi

Kvinna ·

19 nov, 2018

Skönt att det går framåt för alla:) när började ni dra ner på medicinerna? Jag har slutat att ta Alvedon nu, tar bara 2 oxycontin per dag. Imorgon är mitt återbesök, blir spännande att se vad som sägs då. Vad gör man på återbesöket? Tar stygn?
Gilla

Kajj

Kvinna ·

19 nov, 2018

Är så glad att jag hitta denna sidan!!!! O så glad att det finns så fina människor här i den gruppen!! För man kan ju prata om allt som har med bröst att göra!! Medan här hemma tror inte någon fattar hur stort det är hahaha förutom min man som längtar Hahha men att kunna prata ut o fråga det är så härligt!! Så som jag har förstått att jag ska ta nån tablett idag innan jag lägger mig o så får jag inte äta efter midnatt? Stämmer det? O så undrar jag om man ska ducha håret innan man åker ditt? För har för mig att man duschar där oxå innan op. Tvättar man håret där oxå?
Gilla

linizen

Kvinna ·

19 nov, 2018

Kajj skrev:

Är så glad att jag hitta denna sidan!!!! O så glad att det finns så fina människor här i den gruppen!! För man kan ju prata om allt som har med bröst att göra!! Medan här hemma tror inte någon fattar hur stort det är hahaha förutom min man som längtar Hahha men att kunna prata ut o fråga det är så härligt!!

Så som jag har förstått att jag ska ta nån tablett idag innan jag lägger mig o så får jag inte äta efter midnatt? Stämmer det?

O så undrar jag om man ska ducha håret innan man åker ditt? För har för mig att man duschar där oxå innan op. Tvättar man håret där oxå?

Tvätta håret hemma. Du duschar på citadell med descutan, men utelämnar ansikte och hår. Och du ska ta första antibiotikan hemma på kvällen och en på morgonen. Håller tummarna!
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

20 nov, 2018

Hej tjejer! Efter att ha varit jordens veligaste människa tog jag idag min rädsla i handen och hoppade. Jag har betalt in pengarna! Den 29 november kl 08.00 får jag nya bröst! Jag har funderat och vänt och vridit på det här bokstavligt talat ett halvt liv. Nu ska det bli av. Just nu är jag allt på en gång: nervös, glad, förväntansfull, skräckslagen, rädd att ångra mig, you name it. Men å vad jag är glad att det äntligen är min tur att hoppa in i en sån här grupp!!! Sååå.... nån mer som kommer att tillbringa dagen den 29/11 på Nordiska Kliniken? Det är Patrik som opererar mig. Jag hoppas att jag ska vakna upp och ha äntligen ha de små söta bröst som jag har drömt om i hela mitt liv. :-)
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

20 nov, 2018

Opii! Jag bestämde mig vid återbesöket i förrgår för Ergonomix Mini 185. Min önskan har alltid varit att få små, söta, runda bröst och jag är livrädd för att jag ska känna att det är för stort. Patrik tror på 185, jag litar på honom och håller tummarna. Just nu har jag istället börjat noja för att jag ska vakna upp och tycka att det är för små :-D
Gilla

Lini10

Kvinna ·

20 nov, 2018

Benedicte - jag tänkte PRECIS samma att jag ville ha små runda. Men nu när man gått igenom all smärta så ångrar jag att man inte tog liiiiite större bara. Men har å andra sidan inte sett slut resultatet så får återkomma om några månader hehe
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

20 nov, 2018

Lini10 skrev:

Benedicte - jag tänkte PRECIS samma att jag ville ha små runda. Men nu när man gått igenom all smärta så ångrar jag att man inte tog liiiiite större bara. Men har å andra sidan inte sett slut resultatet så får återkomma om några månader hehe

Haha, det är exakt det jag oroar mig för Lini10! Ena sekunden är jag livrädd för att de ska bli för stora, i nästa ögonblick vill jag ha större. Hur blev ditt resultat? Vad har du för implantat? Har du bilder? Hur mår du nu? Hur ont gjorde det efteråt? Har du armhåla eller under bröst-snitt? Hahahaha! Det märks att jag bara har en vecka kvar till op va? :-D
Gilla

Lini10

Kvinna ·

20 nov, 2018

Nu är de inte alls fina för de sitter för högt upp men lägger upp en bild med sport bh så ser du storleken ungefär :) jag har motiva ergomix för jag ville som sagt ha så naturliga som möjligt. Jag har snittet under. Nu mår jag bra. Kan sova på sidan osv så det är skönt! Men första veckan var inge kul men jag var allergisk mot smärtstillande så fick pina ut det bara.
Gilla

MiMaria

Kvinna ·

20 nov, 2018

Nu är det snart dags. Om två dagar (knappt) ska jag opereras, längtar. Men känner mig nojjig som inför något prov eller liknande. Vad borde jag imma ihåg att tänka på att fråga om eftervård eller annat???
Gilla

Kajj

Kvinna ·

20 nov, 2018

Tääääää rääääää Hahahhah nu är det äntligen över!!!
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

20 nov, 2018

Lini10 skrev:

Nu är de inte alls fina för de sitter för högt upp men lägger upp en bild med sport bh så ser du storleken ungefär :) jag har motiva ergomix för jag ville som sagt ha så naturliga som möjligt. Jag har snittet under. Nu mår jag bra. Kan sova på sidan osv så det är skönt! Men första veckan var inge kul men jag var allergisk mot smärtstillande så fick pina ut det bara.

Men de ser ju superfina ut ju! Och tänk om några veckor, när de har sjunkit? Åååå, nu kan jag inte vänta tills det är min tur. Tack!
Gilla

Kajj

Kvinna ·

20 nov, 2018

Hej fina ni! Har lagt ut en bild. Jag kunde inte lägga ut bilder som jag har redan tagit under dagen o sparat i mobilen ( för stora) Hahha inte mina bröst utan bilderna hahaha nu ligger jag ner o orkar inte gå upp o ta nya bilder gör det så fort jag ställer mig! Hittills är jag super nöjd nöjd
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem