Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Tirretirr

Kvinna ·

20 nov, 2018

Kajj skrev:

Hej fina ni! Har lagt ut en bild. Jag kunde inte lägga ut bilder som jag har redan tagit under dagen o sparat i mobilen ( för stora) Hahha inte mina bröst utan bilderna hahaha nu ligger jag ner o orkar inte gå upp o ta nya bilder gör det så fort jag ställer mig! Hittills är jag super nöjd nöjd

Grattis till brösten! Jag brukar använda redigera och beskära fotot så kan man välja lägre upplösning så går det att ladda upp :) Blev inget jobb för mig idag som planerat, fick så sjukt ont i ena ärret så jag är sängliggande. Ska ringa kliniken imorgon igen för säkerhets skull. Men tror inte att det är någon infektion.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

20 nov, 2018

Tack ska prova ;D
Gilla

Kajj

Kvinna ·

20 nov, 2018

Så nu har jag lagt upp fler bilder!
Gilla

Kajj

Kvinna ·

20 nov, 2018

Tirretirr skrev:

Kajj skrev:

Hej fina ni! Har lagt ut en bild. Jag kunde inte lägga ut bilder som jag har redan tagit under dagen o sparat i mobilen ( för stora) Hahha inte mina bröst utan bilderna hahaha nu ligger jag ner o orkar inte gå upp o ta nya bilder gör det så fort jag ställer mig! Hittills är jag super nöjd nöjd

Grattis till brösten! Jag brukar använda redigera och beskära fotot så kan man välja lägre upplösning så går det att ladda upp :)

Blev inget jobb för mig idag som planerat, fick så sjukt ont i ena ärret så jag är sängliggande. Ska ringa kliniken imorgon igen för säkerhets skull. Men tror inte att det är någon infektion.

Oj vad tråkigt att höra! Hoppas det är inget allvar! O att det enda du behöver är att vila. Kram
Gilla

linizen

Kvinna ·

20 nov, 2018

Kajj skrev:

Snyggt! Lagt upp en ny själv idag!
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

20 nov, 2018

Benedicte skrev:

Hej tjejer!

Efter att ha varit jordens veligaste människa tog jag idag min rädsla i handen och hoppade. Jag har betalt in pengarna! Den 29 november kl 08.00 får jag nya bröst!

Jag har funderat och vänt och vridit på det här bokstavligt talat ett halvt liv. Nu ska det bli av. Just nu är jag allt på en gång: nervös, glad, förväntansfull, skräckslagen, rädd att ångra mig, you name it. Men å vad jag är glad att det äntligen är min tur att hoppa in i en sån här grupp!!!

Sååå.... nån mer som kommer att tillbringa dagen den 29/11 på Nordiska Kliniken? Det är Patrik som opererar mig. Jag hoppas att jag ska vakna upp och ha äntligen ha de små söta bröst som jag har drömt om i hela mitt liv. :-)

Ååh vi har samma op-dag! Fast jag opereras hos Paolo. Känner mig precis som du, väldigt nervös men samtidigt sååå peppad inför det här nu. Velade fram och tillbaka i många veckor innan jag slutligen bestämde mig, äntligen!
Gilla

Kajj

Kvinna ·

20 nov, 2018

linizen skrev:

Kajj skrev:

Snyggt! Lagt upp en ny själv idag!

Tack! Sjukt snygga är dina !!! Peppa peppa ska inte öga hahaha Men jätte fina!
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

20 nov, 2018

Kajj skrev:

Tirretirr skrev:

Kajj skrev:

Grattis till brösten! Jag brukar använda redigera och beskära fotot så kan man välja lägre upplösning så går det att ladda upp :)

Blev inget jobb för mig idag som planerat, fick så sjukt ont i ena ärret så jag är sängliggande. Ska ringa kliniken imorgon igen för säkerhets skull. Men tror inte att det är någon infektion.

Oj vad tråkigt att höra! Hoppas det är inget allvar! O att det enda du behöver är att vila. Kram

Ser fina ut! Tack! Ja det är nog vila som gäller. Kram! Linizen: fint det ser ut!
Gilla

Girlvärmland

Kvinna ·

20 nov, 2018

Hej på er, jag gjorde mina i fredags. Vaknade efter operation med världens smärta, värre än att föda barn, låg å skakade å hyper ventilera tills jag tiggde och bad om mer smärtstillande. Svimmade 5ggr i bil påväg hem och haft det fruktansvärt jobbigt efter operationen. Gubben har vore hemma från jobbet för att hjälpa mig, jag kan inte gå på toa själv, sätta mig (från halvsittandeläge) eller klä på mig. I vänster känns det som en kniv rakt in i lungan och höger känns som mjölkstockning och under armen är det extremt ont. Höger är även svullet och man ser att det sticker upp mer än vänster. Kliniken säger att det är normalt. Jag har inte feber och ingen missfärgning men totalt nedsatt i höger sidan. Någon som haft så?
Gilla

Isnes

Kvinna ·

20 nov, 2018

En fråga tjejer. Har följt eran tråd och de är så roligt att läsa att alla är så nöjda :) jag opererad 19/12 på ak i Sthlm. Inte helt bestämt storlek än men Paulo rekommenderade motiva ergomix 355 Full men de litar åt 300 demi. Vill absolut inte ha förmycket plut. Men.. hur tänkte KI med dom här tilläggsförsäkringarna som går att köpa till?
Gilla

Kajj

Kvinna ·

20 nov, 2018

Girlvärmland skrev:

Hej på er, jag gjorde mina i fredags. Vaknade efter operation med världens smärta, värre än att föda barn, låg å skakade å hyper ventilera tills jag tiggde och bad om mer smärtstillande. Svimmade 5ggr i bil påväg hem och haft det fruktansvärt jobbigt efter operationen. Gubben har vore hemma från jobbet för att hjälpa mig, jag kan inte gå på toa själv, sätta mig (från halvsittandeläge) eller klä på mig. I vänster känns det som en kniv rakt in i lungan och höger känns som mjölkstockning och under armen är det extremt ont. Höger är även svullet och man ser att det sticker upp mer än vänster. Kliniken säger att det är normalt. Jag har inte feber och ingen missfärgning men totalt nedsatt i höger sidan. Någon som haft så?

Ojj vad tråkigt att höra!!! Men att du svimmar så tror jag inte att det är normalt!!! O sen att du upplever att det är värre än födda så tycker jag att du ska kolla upp det. Åk till din vårdcentralen. Låt dom kolla o ta prover. Det kan va något som inte stämmer oavsett om du inte har feber. Du ska inte uppleva det på detta sättet. För min del har jag tagit all tabletter man kan ta o mer, o nu börjar det kännas
Gilla

Kajj

Kvinna ·

20 nov, 2018

Kajj skrev:

Girlvärmland skrev:

Ojj vad tråkigt att höra!!! Men att du svimmar så tror jag inte att det är normalt!!! O sen att du upplever att det är värre än födda så tycker jag att du ska kolla upp det. Åk till din vårdcentralen. Låt dom kolla o ta prover. Det kan va något som inte stämmer oavsett om du inte har feber. Du ska inte uppleva det på detta sättet. För min del har jag tagit all tabletter man kan ta o mer, o nu börjar det kännas

En sak till kom på det nu. Jag skaka oxå typ mina tänder. O jag hade jätte ont mellan brösten o då fick jag morfin. Men det är min första dag. Så jag vet inte om jag hamnar så där om 3,4 dagar
Gilla

Max1

Kvinna ·

20 nov, 2018

Benedicte skrev:

Opii! Jag bestämde mig vid återbesöket i förrgår för Ergonomix Mini 185. Min önskan har alltid varit att få små, söta, runda bröst och jag är livrädd för att jag ska känna att det är för stort. Patrik tror på 185, jag litar på honom och håller tummarna. Just nu har jag istället börjat noja för att jag ska vakna upp och tycka att det är för små :-D

Jag har också velat kring det här hela livet :) Hade tänkt att jag max skulle lägga in 250, men vid konsultationen tyckte jag att Patriks rekommendation om 340 var jättebra. Ska opereras på måndag och hoppas verkligen att jag blir nöjd med storleken och inte ångrar att jag tog för stora!!
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

21 nov, 2018

Girlvärmland skrev:

Jag hade också frossa och hackade tänder när jag vaknade, fick en värmefläkt under filten och extra smärtstillande två gånger. Jobbigt att ligga på att skaka när man har ont. Känslan av kniven i bröstet fick jag efter tolv dagar. Känns som att bröstmuskeln är förankrad i lungan. Kliniken säger att det är normalt också. Krya på dig!
Gilla

Kajj

Kvinna ·

21 nov, 2018

Ligger nu i soffan och mår så där! Är inte van att sita still! Hur mår ni alla andra?
Gilla

Girlvärmland

Kvinna ·

21 nov, 2018

Tack för alla svar, jag ska idag prova mig på att duscha ;) i natt drömde jag att jag provade ut nya bh-ar och mätte vilket stl jag har nu, en dröm som snart är sann! Tänk att gå och kolla på snygga underkläder som man viljat haft tidigare men inte kunnat för brösten vore bara skinn! Haha
Gilla

Kajj

Kvinna ·

21 nov, 2018

Hahhaha ja du, dröm vidare så kanske du glömmer lite din smärta! Har lite ont nu! Önska om man ku de sova en till natt på kliniken:( de va så skönt. Här hemma kan man inte slappna av. Man går runt o kan inte sitta still.
Gilla

Sofiec

Kvinna ·

21 nov, 2018

Nu har det gått en vecka efter operation och brösten är sååå ömma. Är föräldraledig så äter endast alvedon så jag inte blir för trött osv när jag är hemma med barn :) Hoppas att min energi kommer tillbaks för är helt slut i kroppen, är så trött konstant, längtar efter att gå tillbaks till gymmet också... Hur mår alla ? :)
Gilla

Bimbi

Kvinna ·

21 nov, 2018

För mig är det nu 8 dagar sedan op. Äter inget smärtstillande längre. Trappade ner dag 5. Jag har inte ont alls. Igår tog jag två alvedon på morgonen men det var endast för att jag skulle köra hem ny bil x antal mil så var orolig att jag skulle få ont men det gick bra:) Har svårare att sova på natten dock, oxycontin gjorde att man blev sådär skönt trött, nu vaknar jag och tycker det är svårt att hitta någon bra sovställning. Tycker brösten ser stora ut men på ett bra sätt, svårt att säga hur svullna dom är. Fick rätta till bh-n då jag upplever att den har klämt lite på vänster bröst, kändes bättre efteråt:) Hade mitt återbesök igår och allt såg bra ut, var intressant att få se ärren också och jag fick ny tejp gratis:)
Gilla

Kajj

Kvinna ·

21 nov, 2018

Va härligt o höra att ni är nöjda! Det är så härligt att det är över för min del! Fortfarnade ligger jag i soffan o är så trött!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem