Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Prussilusskaan

Kvinna ·

21 nov, 2018

Igår fick jag ett bröstband som sagt så nu har man ont igen då.. suck. Hehe. Men det som är jobbigast är endå smärtan i ryggen som jag får när jag vart uppe en hel dag. Då är det halvsittläge i sängen som gäller allting annat väldigt jobbigt. Är det någon mer än jag som känner lika? 13 dagar sedan operation.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

21 nov, 2018

Varje gång jag äter en måltid som jag vanligvis åt innan så mår jag illa efter. Är det vanligt? Jag tar bara alvdeon.
Gilla

Opii

Kvinna ·

21 nov, 2018

Benedicte skrev:

Opii! Jag bestämde mig vid återbesöket i förrgår för Ergonomix Mini 185. Min önskan har alltid varit att få små, söta, runda bröst och jag är livrädd för att jag ska känna att det är för stort. Patrik tror på 185, jag litar på honom och håller tummarna. Just nu har jag istället börjat noja för att jag ska vakna upp och tycka att det är för små :-D

Heejj!! Oh skalm bli så spännande att få se ditt resultat!!! Min kirurg föreslog ju också 180... men efter att ha vridit och vänt sönder på varenda tanke i mitt huvud så har jag kommit fram till att lägga in mer... kanske 220-265. Precis som någon annan här under skrev... när man ändå går igenom all pina så vill jag inte känna att de blev för små.... o jag tror inte ens 265 kommer bli för stort på mig, är ändå 177 66 kg med breda axlar och höfter/rumpa... Skall göra 3D på måndag så förhoppningvis känner man sig lite klarare i beslutet efter det besöket.... lycka till nästa vecka!!!!
Gilla

Opii

Kvinna ·

21 nov, 2018

Lini10 skrev:

Benedicte - jag tänkte PRECIS samma att jag ville ha små runda. Men nu när man gått igenom all smärta så ångrar jag att man inte tog liiiiite större bara. Men har å andra sidan inte sett slut resultatet så får återkomma om några månader hehe

Exakt det du skriver är jag rädd för! Att man ångrar att man inte tog liiite till...... vad la du in?
Gilla

Trebarnsmorsa

Kvinna ·

21 nov, 2018

Prussilusskaan skrev:

Igår fick jag ett bröstband som sagt så nu har man ont igen då.. suck. Hehe.
Men det som är jobbigast är endå smärtan i ryggen som jag får när jag vart uppe en hel dag. Då är det halvsittläge i sängen som gäller allting annat väldigt jobbigt. Är det någon mer än jag som känner lika?
13 dagar sedan operation.

Jag hade galet ont i ryggen. Nu tre veckor efter op börjar brösten mjukna och jag är nog mer avslappnad och sträcker på mig bättre igen. Så nu börjar ryggvärken ge med sig
Gilla

linizen

Kvinna ·

21 nov, 2018

Girlvärmland skrev:

Hej på er, jag gjorde mina i fredags. Vaknade efter operation med världens smärta, värre än att föda barn, låg å skakade å hyper ventilera tills jag tiggde och bad om mer smärtstillande. Svimmade 5ggr i bil påväg hem och haft det fruktansvärt jobbigt efter operationen. Gubben har vore hemma från jobbet för att hjälpa mig, jag kan inte gå på toa själv, sätta mig (från halvsittandeläge) eller klä på mig. I vänster känns det som en kniv rakt in i lungan och höger känns som mjölkstockning och under armen är det extremt ont. Höger är även svullet och man ser att det sticker upp mer än vänster. Kliniken säger att det är normalt. Jag har inte feber och ingen missfärgning men totalt nedsatt i höger sidan. Någon som haft så?

Jag har fortfarande mer ont i höger tutte och i armhålan är fortfarande väldigt svullen
Gilla

linizen

Kvinna ·

21 nov, 2018

Men det är först nu efter 2 veckor som tröttheten börjar ge med sig
Gilla

Lini10

Kvinna ·

21 nov, 2018

Ja tjejer, jag är i den sitsen ju att jag ångrar att jag inte la in lite till! De är alldeles för små :( framifrån ser man knappt nån skillnad.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

21 nov, 2018

Lini10 skrev:

Ja tjejer, jag är i den sitsen ju att jag ångrar att jag inte la in lite till! De är alldeles för små :( framifrån ser man knappt nån skillnad.

Vad tråkigt att höra! Tror du inte att du borde ge dom lite mer tid?
Gilla

Kajj

Kvinna ·

21 nov, 2018

Lini10 skrev:

Gilla

Mimipigg

Kvinna ·

21 nov, 2018

Gud vad roligt! Jag ska också dit den 26 november vilken tid ska du dit och vem ska operera dig?
Gilla

Kajj

Kvinna ·

22 nov, 2018

Godmorgon! Vakma med det värsta smärtan vid sidan om min vänstra bröst. Kunde inte lyfta min arm. O jag som trodde, nää den "smärtan" jag hade Första två dagarna är inget fara, det kommer fortsätta så där. Men fan vad det gör ont. Nu är det min tredje dag. Nu börjar det känmas på allvar :*(
Gilla

Lini10

Kvinna ·

22 nov, 2018

Hade också smärta i vänster efter några dagar. Tredje dagen var nästan värst. Der vänder efter ca 5 dagar skulle jag säga :)
Gilla

Lini10

Kvinna ·

22 nov, 2018

Kajj skrev:

Lini10 skrev:

De blir bara mindre och mindre för varje dag svullnaden går ner. Dock sitter de fortfarande för högt men 300 Demi är ju som 245 mini vilket jag inte fattade. Super smått då jag ändå är rätt lång.
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

22 nov, 2018

allt detta mini, demi och vad det mer är? vill någon förklara för mig vad det är egentligen? Vi pratade inte om något sådant alls under min konsultation.
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

22 nov, 2018

trebarnsmorsa misstänkte att det beror på hållning osv.. jag sträcker inte riktigt på ryggen när jag går (försöker) men känns ofta läskigt i ärren då tycker jag. Tid tid tid... allt detta behöver. I alla fall skönt och höra när fler ha lika =)
Gilla

Lini10

Kvinna ·

22 nov, 2018

Prussilusskaan skrev:

allt detta mini, demi och vad det mer är? vill någon förklara för mig vad det är egentligen? Vi pratade inte om något sådant alls under min konsultation.

Googla på motiva ergonomix så borde du hitta en tabell som visar alla storlekar :)
Gilla

Opii

Kvinna ·

22 nov, 2018

Lini10 skrev:

Kajj skrev:

Lini10 skrev:

De blir bara mindre och mindre för varje dag svullnaden går ner. Dock sitter de fortfarande för högt men 300 Demi är ju som 245 mini vilket jag inte fattade. Super smått då jag ändå är rätt lång.

Men hur kan Demi vara mindre än mini....? Är inte profilen demi med mer put....
Gilla

Lini10

Kvinna ·

22 nov, 2018

Opii skrev:

Lini10 skrev:

Kajj skrev:

Lini10 skrev:

Men hur kan Demi vara mindre än mini....? Är inte profilen demi med mer put....

Jag menade mest i mina mått då jag skulle haft 275/290 i mini så med 300 Demi blir basen mindre. Skiljer sig en cm pp varje sida nu :/
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

22 nov, 2018

Okej Lini så detta gäller bara ergnomix eller vadå? jag har motiva round
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem