Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Lini10

Kvinna ·

22 nov, 2018

Prussilusskaan skrev:

Okej Lini så detta gäller bara ergnomix eller vadå? jag har motiva round

Har tyvärr ingen koll på round :)
Gilla

nathalieak

Kvinna ·

22 nov, 2018

Prussilusskaan, det gäller round med! Mini är implantatet med minst projektionen, dvs minst put utåt, corsé är implantatet med mest put utåt/framåt. Skalan är mini, demi, full och corsé. Men googla motiva round så finns det en tabell där det står hur många mm/cm det skiljer sig mellan olika profiler etc :) vet du vilken profil du lagt in?
Gilla

zuperwoman

Kvinna ·

22 nov, 2018

Finns 6 dagarsbild i silvergalleriet nu. Var på kontroll idag och allt såg ok ut, behövde inget sådan där bröstband tack och lov. Operationsdagen kändes ok men sen kom några jobbiga dagar i sängläge. Smärta från de djupa stygnen mot bröstbenet så man nästan tappade andan. Men nu är jag redan mycket bättre och ha börjat jobba. Hoppas era op och läkningar går bra. Kram.
Gilla

linizen

Kvinna ·

22 nov, 2018

16 dagar efter har jag ont i högerbröst och superkänslig bröstvårta. Skumt. Vet inte om det beror på att jag börjat sova på sidan...
Gilla

Poolly

Kvinna ·

22 nov, 2018

zuperwoman skrev:

Finns 6 dagarsbild i silvergalleriet nu.

Var på kontroll idag och allt såg ok ut, behövde inget sådan där bröstband tack och lov.

Operationsdagen kändes ok men sen kom några jobbiga dagar i sängläge. Smärta från de djupa stygnen mot bröstbenet så man nästan tappade andan. Men nu är jag redan mycket bättre och ha börjat jobba.

Hoppas era op och läkningar går bra. Kram.

Vad har man bröstband till?
Gilla

zuperwoman

Kvinna ·

22 nov, 2018

@Poolly om man har mycket svullnad så kan bröstbandet användas en längre tid t.ex en månad, för att trycka på överdelen för att få en snyggare form. Men jag var inte så svullen i överpol att jag behövde det. Vet inte om det har med min framförplacering att göra. Kanske någon här i forumet som vet mer om bröstband (eller vad det heter?)
Gilla

Max1

Kvinna ·

22 nov, 2018

zuperwoman skrev:

Finns 6 dagarsbild i silvergalleriet nu.

Var på kontroll idag och allt såg ok ut, behövde inget sådan där bröstband tack och lov.

Operationsdagen kändes ok men sen kom några jobbiga dagar i sängläge. Smärta från de djupa stygnen mot bröstbenet så man nästan tappade andan. Men nu är jag redan mycket bättre och ha börjat jobba.

Hoppas era op och läkningar går bra. Kram.

Ser jättefint ut! Är du nöjd med storleken? Hur går det att jobba så nära inpå operationen?
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

22 nov, 2018

Hjäääääälp! Det är bara en vecka kvar nu!!! Jag är orolig, förväntansfull, har kalla fötter och framför allt massor av elaka tankar som säger att jag är helt dum i huvudet som lägger så här mycket pengar på min kropp vid min ”höga” ålder. Är jag bara totalt patetisk? Borde jag inse att jag snart är för gammal för att ens behöva bröst??? :-D
Gilla

Kajj

Kvinna ·

23 nov, 2018

Benedicte skrev:

Hjäääääälp! Det är bara en vecka kvar nu!!! Jag är orolig, förväntansfull, har kalla fötter och framför allt massor av elaka tankar som säger att jag är helt dum i huvudet som lägger så här mycket pengar på min kropp vid min ”höga” ålder. Är jag bara totalt patetisk? Borde jag inse att jag snart är för gammal för att ens behöva bröst??? :-D

Uchhhh nej tänk aldrig så! Åldren är bara siffror!! Man har aldrig "höga" ålder! Så länge man är frisk o älskar livet då är det härligt med lite förändringar! O sen tänker jag att pengar går o kommer! Njut bara! Sen tror jag alla blir så himla nervösa förrän sen oprationdagen. Jag kunde inte sova inte en ända sek. Va vaken hela natte..ångrar verklgen inte. Älskar dom redan! Nöjd med formen och storleken!! Det ända som jag ångrar lite för är att jag kankse borde vänta lite till min son blev lite äldre! Är inte lätt när man kan inte bära o mysa som vanligt:( o jag längtar till jag kan ha honom i min famn o bara gosa
Gilla

Norrsken8

Kvinna ·

23 nov, 2018

Benedicte skrev:

Jag är 46! Klart att vi är värda det här. Vi har dessutom hunnit tänka igenom det länge och vet verkligen vad vi vill. Kram
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

23 nov, 2018

Nathalieak Nej jag vet inte vad jag lagt in mer än motiva 550 round. heeheee... kul å veta. men ni som opererade er på Nordiska kliniken där fick man med sig hem nå papper om motiva som man skulle ladda hem app och fylla i sitt nummer för implantatet som man har, detta nummer skulle stå i papperet. Någon som gjort det? Jag påbörjade de dagen efter op men de krånglade och sen har jag inte försökt igen.
Gilla

Lini10

Kvinna ·

23 nov, 2018

Prussilusskaan skrev:

Nathalieak

Nej jag vet inte vad jag lagt in mer än motiva 550 round. heeheee... kul å veta.
men ni som opererade er på Nordiska kliniken där fick man med sig hem nå papper om motiva som man skulle ladda hem app och fylla i sitt nummer för implantatet som man har, detta nummer skulle stå i papperet. Någon som gjort det? Jag påbörjade de dagen efter op men de krånglade och sen har jag inte försökt igen.

Gick inte för mig heller så la ner det
Gilla

linizen

Kvinna ·

23 nov, 2018

Inte någon mer än jag som har superkänsliga bröstvårtor och hud på framförallt ena brösten 2,5 vecka efter op?
Gilla

Elsy

Kvinna ·

23 nov, 2018

@linizen: Jodå, det har jag också. Men jag tycker att det varierar från stund till annan. Men mer öm på höger. Tror jag utsätter muskeln mer på höger. Jag har lagt in fetvadd i bh:n för att skona huden. Även "talkat" med husmorsknepet potatismjöl :D men det har faktiskt hjälpt. Den brännande känslan har lagt sig och det är skönt. Finns det någon rodnad eller svullnad där det gör mest ont?
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

23 nov, 2018

@linizen samma här, kan knappt nudda bröstvårtorna eller byta till nattbh:n. Ungefär som när man började amma. Men jag mådde bättre efter en förlossning än det här ;)
Gilla

Noa

Kvinna ·

24 nov, 2018

Prussilusskaan skrev:

Nathalieak

Nej jag vet inte vad jag lagt in mer än motiva 550 round. heeheee... kul å veta.
men ni som opererade er på Nordiska kliniken där fick man med sig hem nå papper om motiva som man skulle ladda hem app och fylla i sitt nummer för implantatet som man har, detta nummer skulle stå i papperet. Någon som gjort det? Jag påbörjade de dagen efter op men de krånglade och sen har jag inte försökt igen.

De sa inget till mig om att jag ska ladda ner nåt??? Nu måste jag nog plocka fram papperna och dubbelkolla vad det är som gäller, så fort jag kommer hem. Är tyvärr bortrest nu och papperna ligger hemma.
Gilla

Rultan

Kvinna ·

24 nov, 2018

Fungerade inte för mig att registrera i appen heller. Däremot funkar det om man sätter sig vid datorn... Som jag förstod det var det viktigt att registrera pga garantin på implantaten..
Gilla

LiF

Kvinna ·

24 nov, 2018

Jag opererades den 21:a! Nu är det bara 2 dagar kvar, nervös? peppade? :)
Gilla

Kajj

Kvinna ·

24 nov, 2018

Är det vanligt att det kliar på bröstet? Är det från tabbleter man tar?
Gilla

Oslo1

Kvinna ·

24 nov, 2018

Opii skrev:

Hej!!!
Snälla ni som lagt in runt 250-275. Vad blir det för kupa? Jag vill gärna ha en bra B/mindre C och funderar på att lägga in 235-250 men är rädd att det blir för stort. Min kirurg rekommenderade 180 då jag sa att jag ville fylla ut och ha ett naturligt resultat.. men set känns för lite när jag läser och ser olika bilder här på forumet....?! Lycka till ni som skall under kniven snart!!! Önska jag inte behövde vänta u två månader :-// kram

Jeg la inn 245 cc. Har en liten 70C nå. Helt perfekt - bortsett fra rippling. Må dessverre bytt protese til round for å se om jeg blir kvitt ripplingen.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem