Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mangomamma profilbild

Mangomamma

Kvinna ·

06 jan, 2024

Bröstoperation mars 2024

Bröstförstoring

Hej! Tänkte samla folk som ska göra bröstoperation mars 2024, om man vill följas åt! Jag ska göra på Plastikkirurgen Stockholm hos Örjan Gribbe 27 mars. Ska lägga in mentor HP 500 cc framför muskeln! Nån som vill dela känslor, tankar, funderingar?

122

Sortera efter

Via

Kvinna ·

07 feb, 2024

Hej! Jag ska till samma klinik och läkare den 25 mars. 375/400cc Mentor under muskeln. Var till konsultation igår. :)
Gilla

Via

Kvinna ·

07 feb, 2024

Jag funderar på mellan 350/375cc och 375/400cc. Hur bestämde ni storleken? Jag tycker det är jätte svårt.
Gilla

poppydale

Kvinna ·

07 feb, 2024

Magkänsla… jag valde den storlek som jag blev gladast av vid provningen
Gilla

Via

Kvinna ·

08 feb, 2024

Vad ska ni ta med till operationen? Jag blir i patienthotellet en natt och gjorde lite lista. Telefon, laddare, lurar, tubtopp och omlottsklänning + leggings, ballerinaskor, deo, ansiktskräm och puts, snacks. Något mer?
Gilla

poppydale

Kvinna ·

08 feb, 2024

Ska också stanna en natt på sjukhuset, här är min packlista: - [ ] Tandborste, tandkräm - [ ] Hudvård - [ ] Läppbalsam - [ ] Boxer trosor - [ ] Lösa kläder att åka hem i - [ ] Antibiotika - [ ] Pyjamas? - [ ] Laddare - [ ] Stödstrumpor - [ ] Tröja, byxor - [ ] Kindle - [ ] Handkräm - [ ] Sovmask - [ ] Body lotion - [ ] Legitimation - [ ] Borste, tofsar, klämma - [ ] Godis, dadlar - [ ] Halstabletter - [ ] Hörlurar - [ ] Tuggummi - [ ] Öronproppar
Gilla

Mangomamma

Kvinna ·

09 feb, 2024

poppydale skrev:

Det har jag också införskaffat, känns jätteskönt att ha! :) har du typ kuddar osv att ha i sängen så du kan sova bekvämt halvsittandes? Och kanske någon olja att smörja in brösten med kanske kan vara skönt om de blir torra och spända :)

Spännande alltså! Jag har ca 5 veckor kvar, så inte mycket mer än dig!

Hur många konsultationer har du gått på? Eller har du haft kontakt med din kirurg kring frågor osv? Jag känner nästan att även om jag träffat Tuve två ggr och researchat massor så känns det som att jag gör detta ”i blindo”, även om jag ändå fått svar på allt. Haha

Jag har inte fått höra att man måste sova halvsittande men jag tänker det är bra att ha möjligheten om man vill samt att man kan ha kuddar på sidorna så man inte rullar över på sidan i början. Jag var bara på en konsultation! Jag känner mig trygg och fick med det mesta på det besöket tycker jag. Sen har jag vid sidan av läst mycket, kollat TikToks med historier om operation mm ? De ringde faktiskt idag och erbjöd mig en tidigare tid! Så det är dags redan nästa torsdag!
Gilla

Mangomamma

Kvinna ·

09 feb, 2024

Via skrev:

Jag funderar på mellan 350/375cc och 375/400cc. Hur bestämde ni storleken? Jag tycker det är jätte svårt.

Jag bestämde mig på konsultationen när jag provade olika storlekar, och litade på kirurgens omdöme och rekommendation!
Gilla

emman00

Kvinna ·

12 feb, 2024

Hur tänker ni kring första natten? Jag ska operera på NK och där sover man ju inte över. Förhoppningsvis kan någon kompis sova hos mig men det är inte säkert
Gilla

Via

Kvinna ·

13 feb, 2024

emman00 skrev:

Hur tänker ni kring första natten? Jag ska operera på NK och där sover man ju inte över. Förhoppningsvis kan någon kompis sova hos mig men det är inte säkert

Vi tar hotell nära kliniken. Min man följer med alltså.
Gilla

Via

Kvinna ·

13 feb, 2024

Jag bestämde idag att jag tar en extra natt i hotellet dagen innan op. Egen tid. Helt ensam och ifred. Alla mammor fattar...
Gilla

Mangomamma

Kvinna ·

13 feb, 2024

emman00 skrev:

Jag ska inte heller sova över. Jag tänker att det kommer lösa sig hemma, vet ju inte alls hur man kommer må efteråt? Min man är hemma och jag får väl väcka honom i värsta fall :)
Gilla

Lievyl

Kvinna ·

25 feb, 2024

Följer tråden, kommer att operera mig 29/2 ☺️ Framförplacering, inte alls inställd på det innan konsultation. Speciellt med tanke på att det verkar vara vanligast med placering bakom muskeln. Men efteråt och efter att jag läst på mer så känns det mer rätt. Väldigt nervös för resultatet, inte många dagar kvar nu ☺️
Gilla

poppydale

Kvinna ·

25 feb, 2024

2 veckor kvar nu!! Är så taggad! :D
Gilla

Maggot

Kvinna ·

26 feb, 2024

Jag ska opereras på NK den 25/3 och funderar så jag kan bli galen på mellan 515cc-625cc. Sjukt svårt att veta. Blir för övrigt Mentor Siltex HP Xtra med lyft.
Gilla

Fini

Kvinna ·

26 feb, 2024

Jag ska göra operation den 14/3. Länge velat göra och nu är det snart dags! Känns så ofattbart på något sätt men så spännande! :) Hur tänker ni kring återhämtning? Är mest rädd för att det kommer ta lång tid.
Gilla

poppydale

Kvinna ·

26 feb, 2024

Är också jättenojig över läketiden och återhämtning :/
Gilla

Tessan7171

Kvinna ·

26 feb, 2024

Jag ska också göra en OP på Plastikkirurgen Stockholm i Mars.
Gilla

Pao

Kvinna ·

27 feb, 2024

Fini skrev:

Jag ska göra operation den 14/3. Länge velat göra och nu är det snart dags! Känns så ofattbart på något sätt men så spännande! :) Hur tänker ni kring återhämtning? Är mest rädd för att det kommer ta lång tid.

Spännande! Jag ska opereras i slutet av mars ☺️ Jag är också orolig över återhämtningen, men mest för att jag är föräldraledig med våran yngsta som är ca 11 månader när jag opereras.
Gilla

Tessan7171

Kvinna ·

27 feb, 2024

Jag är också orolig över återhämtningen och storleksnojjar!
Gilla

Tessan7171

Kvinna ·

27 feb, 2024

Önskar så att jag kunde få se bilder men jag är ju helt ny här. Hur lång tid tar det och hur aktiv måste man vara?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem