Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

23 apr, 2011

Junitråden 2011

Bröstförstoring

Nu börjar faktiskt juni närma sig, och jag kunde inte hålla mig från att skapa en juni tråd! Det är ju fler och fler som bokar tid i juni :)

Vart och när ska du opa dig? :D

244

Sortera efter

piip

Kvinna ·

12 jun, 2011

Någon som ska Op'as på Proforma på onsdag?? ;)

Gilla

Tinglan

Kvinna ·

12 jun, 2011

Nu har jag OPats! :-) Här är mina bilder https://plastikoperationsforum.se/forum/kropp/brostoperationer/bilder-mina-nya-cosmoboobs-fore-och-efter

Gilla

Anonym användare

12 jun, 2011

Jag vaknar också på nätterna endast pga ryggen! Hur drygt som helst .. Jag börjar oftast natten lite halv liggandes, med några kuddar under, men efter halva natten så får jag fixa om mitt "kuddberg" så att jag får fortsätta sova i en sittandes helt upprätt position då ryggen inte pallar mer.

Jag har dessutom fått jätteont på mitt högra bröst upp längs sidan under mitt ena blåmärke. Så fort jag bara nuddar där, eller rör min högra arm det minsta så går den där motorsågen igång och sågar sig igenom huden. Förstår inte VARFÖR det gör så oerhört ont just där, men jag gissar att det går över framöver. Är också skiträdd för att åka på någon slags infektion nu när det varit så sjukt varmt!

Gilla

Anonym användare

12 jun, 2011

piip, jag kommer på torsdag morgon, så hinner säga hej innan du får åka hem :)

Gilla

piip

Kvinna ·

12 jun, 2011

violett skrev:

piip, jag kommer på torsdag morgon, så hinner säga hej innan du får åka hem :)

Jaa :) då kanske du sitter och väntar på din operation. Jag börjar bli riktigt pirrig nu, fast mest på ett bra sätt. Prövar olika storlekar på rispåsar typ hela tiden men jag tror jag har bestämt mig för 300 MP+. Det som jag oxå nojjar för nu är att det ska se ut som att brösten sitter för långt ner..... :S

Någon annan som ska op'as på Proforma på onsdag??? :)

Gilla

Anonym användare

12 jun, 2011

piip, japp jag skulle vara där 7:45. Jag tror det blir bra, du ser ju ut att ha ett bra utgångsläge =) Ska du lägga framför eller bakom? 

Skulle du också göra sista descutan duschen innan du kommer till kliniken? Kom på att det är ju lite konstigt om man som jag har någon timmes resväg, då träffar man ju massa folk med baciller å blir varm etc. Tycker det vore mer logiskt att göra sista duschen på platts, det skulle jag iaf göra när jag opererade hjärtat.

Gilla

piip

Kvinna ·

12 jun, 2011

Jag ska lägga bakom, du då, framför eller bakom? Jag tror inte att min hud skulle orka hålla upp ett implantat, utan det skulle bli hängigt direkt. Huden är redan så uttänjd efter att ha ammat 2 barn :)

Japp ska duscha hemma innan, jag har väldigt nära till kliniken men jag måste ändå åka buss och det är ju lite under rusningstrafik och det är ju som du säger massa baciller.... hmm... konstigt

Gilla

Anonym användare

12 jun, 2011

okej, ja det låter ju som ett bra tänk. Jag ska lägga framför.

Ja lite konstigt tycker jag allt att det är, jag ska nog ringa dem imorgon och fråga om jag får komma en kvart tidigare och göra sista duschen där så jag har en sak mindre att nojja över.

Gilla

piip

Kvinna ·

12 jun, 2011

Åååh va bra, skriv här sen vad de sa angående duschen...

Gilla

Störreboobs

Kvinna ·

13 jun, 2011

Imorgon är det min tur att lägga mig under kniven 😲 Är inte så jätte nervös konstigt nog..men det känns inte som att det är sant att jag äntligen ska få bröst..Men är väldigt förväntansfull..Åhh joo okej när jag tänker på det ordentligt så är jag neeervös..Men trodde de skulle kännas mer. Kul att det gått bra för er som redan opats!!

Kraaam

Gilla

Anonym användare

13 jun, 2011

Jag fattar vad du menar, jag tycker inte heller det känns helt verkligt och samtidigt kan jag inte väta en dag längre!!! ;D

Nervös har jag redan varit, så det enda jag fortfarande oroar mig för är själva droppet :P

Gilla

Störreboobs

Kvinna ·

13 jun, 2011

Ja eller hur nervös har man ju vart ända sen man boka operationen💋 Nu är jag livrädd för nålen och narkosen...😢

Gilla

Anonym användare

13 jun, 2011

Angående narkosen verkar det vara en ren barnlek om man läser op-berättelserna. Men nålen... NÅLEN!!!😛

HA HA HA

Gilla

Störreboobs

Kvinna ·

13 jun, 2011

Jo jag vet dom flesta verkar gilla narkosen, men är ändå läskigt eftersom man ska "försvinna" ett litet tag..Ja asså fy f**n för nål j*veln!!💋

Gilla

Anonym användare

13 jun, 2011

Haha åååh, narkosen var skithärlig! Och jag som är GALET nålrädd tyckte inte nålen gjorde det minsta ont, sved till när de sprutade in saker, men nej, allmänt så var det en barnlek! Däremot smärtan EFTERÅT, det är den ni ska vara nervösa för, för nålsticket bryr man sig så oerhört lite om när man vaknat upp! ;) Haha 

Gilla

Störreboobs

Kvinna ·

13 jun, 2011

Haha usch vill inte känna smääärta 😢 Men men nu har jag gett mig in i leken och får leken tåla...🙂

Gilla

Flowerbomb

Kvinna ·

13 jun, 2011

Yes, och du kommer tycka att det va såå värt det 👍

Gilla

Anonym användare

13 jun, 2011

Kul med en sådan här tråd:)
Jag opererade mig den 10 juni. 400 cc high profile, bakom.
Just nu är det mest ont, men jag längtar tills om några veckor:)

Gilla

Anonym användare

14 jun, 2011

piip, jag pratade med dem imorse och jag skulle inte komma dit tidigare och göra sista duschen eftersom dom egentligen inte öppnade förrän kl 8. Jag sa att jag undrade eftersom senast jag OPades så skulle jag duscha precis innan och sa att jag skulle åka tåg å så, men hon sa att det inte gjorde något.. men man fick inte använda hudlotion eller deo eller någonting sådant, kändes ju ännu fräschare =/

Gilla

piip

Kvinna ·

14 jun, 2011

Proforma ringde precis mig och ändrade tiden, jag ska vara där kl 11 istället..... :( Det blir ju mycket jobbigare eftersom man inte får äta på morgonen och inte dricka heller. Jag som så gärna ville ha en tidig op-tid :(

Frågade om om Descutanet jag med och man får ju inte ens ha lipsyl efter, fattar inte hur jag ska överleva det. Men nu kan min sambo skutsa mig till kliniken, det är ju iaf bra.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem