Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

23 apr, 2011

Junitråden 2011

Bröstförstoring

Nu börjar faktiskt juni närma sig, och jag kunde inte hålla mig från att skapa en juni tråd! Det är ju fler och fler som bokar tid i juni :)

Vart och när ska du opa dig? :D

244

Sortera efter

Flowerbomb

Kvinna ·

08 jun, 2011

Jo, jag vet. Tycker att high har sett snyggast ut här i POF och vill absolut inte ha runda och platta men vill inte ha för stora heller... :S

Ska prova imorgon och se hur det känns. Funderar på 375 cc eller 400 cc high. Har endast 11,5 cm i bröstbredd och 375 cc är 12 cm så det kanske räcker så att det inte blir för stort :)

Kanske vi ska skriva pm istället? :) stackars alla som varit med i tråden.... hahaha

Gilla

Anonym användare

08 jun, 2011

Vill bara säga till alla att jag nu är på min första dag efter min bröstförstoring. Har SKITONT just nu, och smärtlindringen hjälper inte ett skit. Tradolanet gör mig bara illamående så det tänker jag bara ta om jag får så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Jag skulle ju få mina implantat framför muskeln, men efter en väldigt konstig missuppfattning råkade jag nu få implantaten bakom bröstmuskeln och därav denna smärta jag känner. Dock kommer Örjan flytta fram dem ifall jag ändå vill ha framför eftersom han ju gjorde fel ... fattar inte hur det gick till, men han är bara mänsklig.

Gilla

Anonym användare

08 jun, 2011

Och om ni tycker jag skriver helt konstigt och osammanhängade så är det för att jag har så ont att jag inte kan koncentrera mig på vad jag skriver.

Gilla

Marie90

Kvinna ·

09 jun, 2011

Hej tjejer nu är jag opererad och måsre säga att jag måt sjukt bra. Kan gå på toa själv och har intr så ont. Har inte mått illa eklerså heller under dagen. Blev 375cc dock känns dom ganska små men jag hoppas att jag bara inbillar.mig. Blir litr stavfel för jag skriver från telen :p
Gilla

Anonym användare

09 jun, 2011

Marie90: Vad kul! Jag lade ju in 375 samt 425 i förrgår hos Örjan och mina känns ganska små dom med. La du framför eller bakom? Min riktiga smärta kom under natten och sedan första dagen hemma :P

Gilla

gagge

Kvinna ·

09 jun, 2011

Min tur på måndag.... Lyft + implantat hos Tuve på Citadell.... Nu e de fan nära :-D

Gilla

Anonym användare

10 jun, 2011

Jag har fått ändrad op-tid till den 15/6. :D

Gilla

Marie90

Kvinna ·

10 jun, 2011

Dancehall: Läste dina tidigare inlägg nu, hur känns det med bakom fast du ville ha framför? :/ tråkigt att hra att det kunde bli ett sånt missförstånd! Jag la bakom och nu när jag kom hem så tycker jag faktiskt inte dom var så små ändå:P så länge dom inte blir mindre, jag vet ju att dom är lite svullna men aa så länge dom inte går ner för mkt så kommer jag säkerligen vara jättenöjd! :P

Haha komiskt, 3h senare igår efter att jag hade skrivit mitt inlägg, så fick jag skiiitont och smärtan håller i sig :P fyfan!!!

Gilla

Anonym användare

10 jun, 2011

Marie90: Känns inte alls bra, jag vill korra det så fort det går! Min värsta smärta kom samma kväll som jag kommit hem från kliniken. Nu är jag på dag 4 (om man räknar med OP dagen) och jag har fortfarande skitont haha, men jag hoppas det går över snart.

Träffade du Flowerbomb där? :)

Gilla

Flowerbomb

Kvinna ·

10 jun, 2011

Yes, vi träffades :)

Det va skitmysigt för vi va endast 5 tjejer som op i torsdags så det var lugnt och skönt.

Det va Jag, Marie och två till unnga tjejer (24-25 år) samt en typ 30-åring (?!). Vi yngre 4 hade jättekul och mysigt, satt och pratade hela kvällen typ. Härligt att ha fler att dela smärtan med. Träffade du några nya vänner och delade du rum med någon Dancehall?

Gilla

Anonym användare

10 jun, 2011

Åh vad Flowerbomb! Ja jag delade rum med _Petra_ här från forumet som jag hade pratat med innan. Det var bara ren slump att vi fick dela rum :) Hur är din smärta? La du bakom/framför? Vilken storlek? Är du nöjd hittills?

Gilla

Marie90

Kvinna ·

10 jun, 2011

Dancehall: stackare, jag hoppas din smärta går över snart! Jag lever bara på panodiler och har hittills inte tagit trandolan, haha stavar jag rätt? Däremot vet jag inte varför jag fick panodil och inte alvedon utskrivet...hmm. Hur känns det med storleken? Känns brösten fortfaraden lite små?

Gilla

Flowerbomb

Kvinna ·

10 jun, 2011

Dancehall: Du har säkert läs min op-story och sett att det va 425 jag la in :) Örjan tyckte 450 men de sa jag neej till. 

Vill absolut inte ha för stort.. Men de käns groteska just nu :S Ser tjock ut om jag ha en slapp tröja på mig...

Jag la bakom och jag har j*vligt ont just nu, ska ta smärtstillande kl 21!! Längtar.

Marie90: Ja, konstigt att du fick panodil.. kan det hända att apoteket inte hade alvedon hemma?

Gilla

_Petra_

Kvinna ·

10 jun, 2011

Panodil och Alvedon innehåller samma smärtstillande generiska substans (paracetamol), det är bara olika varumärken. Så det behöver ni inte bekymra er om :)  Som att dricka mjölk från olika mejerier :D  Iofs kanske den ena är billigare än den andra, det kanske var det ni tänkte på?

För övrigt, jag la in ynka 325cc och jag tycker MINA är stora, haha! :)

Gilla

Anonym användare

10 jun, 2011

Var det någon som skulle OPas 16:de på proforma? Vore trevligt med lite sällskap när man ändå ska vara där hela dagen =)

Gilla

Anonym användare

10 jun, 2011

Marie90: Haha nej! De känns för små, men det kanske ändrar sig när muskeln släpper :) Hur ont har du nu? Äter du inte Tradolanet av en viss anledning eller känner du bara att du inte behöver det? :)

Gilla

Marie90

Kvinna ·

11 jun, 2011

Petra: Tack jag antog att det var så:) konstigt att de andra tjejerna fick alvedon och jag panodil menmen :P dom fungerar lika bra! Hur känns dina bröst nu?:)

Dancehall: Aa hoppas det :) men ångrar du att du inte la in mer? Jag har ont men inte så jätteont. Nej jag känner bara att jag inte behöver tradolanet, har inte så ont. Men tog min första igår innan jag skulle sova ifall utav att, ville sova ostört :P men så vaknade jag kl 5 ändå och är jättepigg haha.

Gilla

Anonym användare

11 jun, 2011

Marie90: Gud vad skönt att du känner att du slipper ta det! Igår glömde jag att ta något smärtstillande alls, så jag misstänker att min smärta börjar avta nu! ;) Däremot behöver jag ta både Tradolan och Alvedon på natten när jag vaknar för då har  jag alltid lika ont.

Ja, jag ångrar att jag inte la in minst 450cc, men om jag byter till framförplacering sen så kommer de ju kanske se något större sen ändå.

Hur har ni andra tjejer klarat nätterna? För mig är varje natt en lång mardröm, men denna natt hade jag tur och vaknade endast en gång, så jag gör ju framsteg! :D

Gilla

Flowerbomb

Kvinna ·

11 jun, 2011

Det har faktiskt gått väldigt bra på nätterna, bättre än väntat :)

Har alarm på kl 3 då jag ska ta smärtstillande och det har inte gjort så ont så jag har sovit i stort sett hela natten.

Vaknar ganska tidigt på morgonen men somnar sedan om en liten stund till. Det är väldigt jobbigt att sova på tygg hela tiden dock, brukar alltid sova på sidan annars så har ont i ryggen efter att ha legat i samma ställning hela natten :/

Gilla

_Petra_

Kvinna ·

11 jun, 2011

Marie90: De känns som välfyllda vattenballonger. Mjukare än de stenar som satt där första dagen, men inte mjuka liksom :)  Mycket mindre ont!

Nätterna är värst, jag ligger vaken med värkande rygg :(   Tuttarna mår ju prima i jämförelse.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem