Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

Tj123

Kvinna ·

20 mar, 2013

Jag mår bra men är heeeelt slut. På väg hem från Sthlm, varit på möte och shoppat lite bygellösa bhar och en outfit till lördagens fest. Tycker också att det stramar från stygnen. Är helt smärtfri förutom det, klarade t.om ta ut hunden ensam idag med koppel. Hon gick så snällt och lydigt som tur var! Jag tror att man känner sig sjuk för att det tar så mycket energi för kroppen att läka. Vi har ändå opererats och vi har både muskler och sår att läka. Tror man behöver lite extra energi flera gånger om dagen. Igår åt jag normalt och nyttigt och kände mig lite sjuk. Idag har jag frukt, juice och en påse godis i väskan och jag skulle inte klarat mig utan det. Du kommer klara dig skitbra! Ta det lugnt och vila så kommer det gå bra, men jag förstår din oro. Ljubi: neeeej?! Vad gjorde du så du fick det? Ätit och druckit ordentligt? Lägg dig med benen högt så går det över :)
Gilla

limpan93

Kvinna ·

20 mar, 2013

Haha jag måste se riktigt dum ut när jag försöker stoppa mina nysar, men ska försöka tänka på tipsen ni gett mig!

Ja inatt stramade stygnen som bara den, kan iofs berott på att jag slutat med tradolan och trappat ner med alvedon. 
Jag upplevde det som att jag blev snurrig, yr och illamående av tradolan tyvärr :(

Jag har verkligen hatat att köpa bh:ar, tyckte aldrig att att man fick nån klyfta, form eller profil och skämdes när man gick runt och letade efter 70A som jag haft sen sjuan. Bombshell - bh:arna har varit min räddning den senaste tiden, eftersom jag haft kille ett tag så visste han hur mina bröst såg ut utan bh, men för en ny kille skulla jag aldrig i livet ta av min bh om jag haft bombshell-bh. Det är som att köpa en påse chips, bara halva är fylld och resten är en massa luft/vaddering. Hoppas ni förstår hur jag menar, så nu längtar jag så oerhört mycket att få prova nya fina bh:ar!😀👍
Gilla

booblady

Kvinna ·

20 mar, 2013

limpan93: har känt samma sak! mitt senaste år har ja enbart använt bombshellbhar liksom! känns ba ohållbart oxå när man sen sätter på sig en bikini haha!

ljubi: läskigt att du fick blodsockerfall nu! skulle fått panik och undrat va som hänt mig, fick de min första o enda gång på sjukhuset, tur det! har aldrig svimmat heller så trodde att det skulle hända typ!

tj123: ja kände på mig att det skulle bli en omställning att ta sig ut som sagt. men ska iväg o titta lite affärer med mamma på fredag så då får ja väl proppa väskan full med frukt då!! :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

20 mar, 2013

Limpan93: tror tyvärr tradolan har den effekten. Jag slutade ta den natten till lördag då jag inte alls kunde sova. Har istället tagit en annan tablett jag haft från tidigare operation när jag känt att jag måste. Nu äter jag bara Alvedon sen ett par dagar tillbaka! Tyckte också stygnen stramade när jag slutade med smärtstillande, känner av dom ibland men inte särskilt mycket nu. Känner mig stel och jävlig på morgonen men nu när jag varit igång hela dagen rör jag mig helt utan problem. Tror det är värre när man bara är stilla. Nös för första gången nu och inte ens det kändes. Varit så rädd för första nysen. Förstår dig med bh köp. Jag har också tyckt det är tråkigt att lägga pengar på. Det har oftast varit min pojkvän som fått mig att köpa. Hade jätteproblem att visa honom brösten i början. Samma med mitt ex. Tog säker två år innan jag helt utan problem kunde gå omkring utan bh. Hände dock ibland att jag kunde hålla för. Var inte alls bekväm med dom. Nu däremot älskar jag mina bröst. Och min pojkvän också. Han ville ju egentligen inte att jag skulle operera mig. Han har förstås stöttat mig och skulle aldrig hindra mig och han har även hjälpt till att betala men skulle han få välja hade han nog behållt dom. Han älskade ju dom som dom var såklart! Men nu säger han att han inte skulle vilja byta bort dessa. Han har sagt att han varit lite orolig att han skulle tycka illa om dom nya men nu vill han att jag ska ta av mig bhn så han kan kolla och känna lite då och då. Haha, så han är mycket lycklig han med verkar det som! Testade nyss en klänning och den satt vetkligen så himla mycket bättre nu med bröst. Den är v-ringad i fram och bak och tajt under brösten för att sen vara lite vippig där nere och vilken skillnad! Kommer känna mig skitsnyggt till helgens festligheter. Visade nyss min bästa vän (med bröstvårtorna övertäckta haha) och hon förstod verkligen att jag var nöjd, särskilt då min knöl inte syns alls nu. Skulle kunna pladdra på hur länge som helst om hur lycklig och glad jag är. Känner ni likadant? Haha :)
Gilla

booblady

Kvinna ·

20 mar, 2013

Haha, ja blir så glad när ja läser hur mycket du uppskattar dina nya bröst! hur det bara bli bättre o bättre liksom! :)
nu hade ja oxå velat ha en nyfiken pojkvän och visa upp dom för HAHA!

ja är oxå glad, men ja har typ inte fattat det än! tror det kommer när ja slutar ha ont, köper nya bhar och ser andras reaktioner liksom!
har bara suttit hemma i princip o träffat endast kusinen o min mamma :) så allt känns overkligt än så länge!

ser ni fram emot att få ta av er bharna på deltid imorgon då? ;) 
Gilla

Tj123

Kvinna ·

20 mar, 2013

Haha ja jag trodde verkligen inte att jag skulle vara så här lycklig. Känns ibland som om jag är FÖR lycklig men det är väl bara bra! Haha ja det är faktiskt roligt att se hur han uppskattar dom. Och jag visar mer än gärna! Haha. Åh jag förstår, kul det ska bli när du får höra folks reaktioner, dags att gr dig ut snart så du förstår och kan bli lika glad som jag. Haha! Men ja det är lite overkligt att helt plötsligt ha bröst man slipper skämmas över! Sjukt skön befrielsekänsla. Har ju alltid sagt att jag tycker det är värre att visa brösten än muttis (haha ursäkta ordvalet) men nu är det verkligen inte så längre! Alltså det ska bli så jäääävla skönt. Äntligen får jag lufta dom och bara njuta! Vad tycker du själv? Din som suttit så jäkla hårt?
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

20 mar, 2013

Härligt tjejer att ni är så glada! Själv har man åkt på en mindre depression och mår bara dåligt när jag ser dom i spegeln, kan bero på allt annat omkring också. Klarar verkligen inte av att vara hemma längre, måste få jobba och gå till gymmet :/
Gilla

Tj123

Kvinna ·

20 mar, 2013

Nej! Vadårå?:( Förstår att du vill träffa vänner och gymma men varför mår du dåligt när du ser dom? Tycker dom ser asbra ut! Kan du inte bjuda över någon vän ikväll så du får tänka på annat? Eller gå till gymmet och promenera lugnt på bandet? Då har du iaf varit där!
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

20 mar, 2013

Man får ju inte ens höja pulsen de första två veckorna vad jag hört iaf, nej jag är lite så bara om jag inte har något att göra blir jag rastlös och så går det bara neråt hehe :( Många tankar i huvudet nu!
Gilla

booblady

Kvinna ·

20 mar, 2013

ahh , vet, ska vara lite social i helgen tänkte jag ;)

ahh skoja inte, kommer va så skönt att få "släppa ut" dom, haha! de e trötta på att pressas mot min bröstkorg asso.

men ljubi!! va ledsen ja blir! tycker precis som tj123, ta hem människor och få tankarna på annat! nu på senaste har ju väldigt mycket handlat kring brösten osv, det är inte nyttigt att bli så fixerad kring dom egentligen! :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

20 mar, 2013

Jag förstår! Jag blir vanligtvis likadan. Därför jag sysselsatt mig med bakning och besök osv. Nej det är sant, det är ju för att det inte ska bli någon blödning. Men ta hem vänner och ha en myskväll eller något! Det är som sagt mycket nu och det blir ju en omställning både fysiskt och psykiskt. Jag tror det är viktigt att ge det lite tid. Kan inte din pojkvän komma och hålla dig sällskap annars? Försök ta dig ut och ta en fika med någon vän imorgon? Eller ta en promenad med någon? Sticka ett par vantar, baka och ge bort om du inte vill äta det eller lär dig rubiks kub. Haha nej jag vet inte men försök att göra något. Kan du inte göra något av jobbet hemifrån då? Viktigast är nog att försöka vända negativa tankar till positiva hela tiden. Skitsvårt men nödvändigt!
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

21 mar, 2013

Tack så mycket för era tips, men är lite av en arbetsnarkoman hehe! Idag får vi släppa dom fria tjejer, hur känns de? :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

21 mar, 2013

Förstår det! Finns det inget du kan göra hemifrån då? Känns det bättre idag? Det känns bra!! Men jag är så rädd att mitt implantat ska flytta sig utan rullen. Så jag vet inte hur mycket jag vågar ha dom lösa. Samtidigt som jag vill låta dom få en chans att hänga till sig. Ska iaf försöka ta hunden på en promenad och då gå utan bhn. Hur tycker du att det känns? Känns som dom ska trilla av typ? Haha
Gilla

malla

Kvinna ·

21 mar, 2013

Tj123: vad glad jag blir över att du är så nöjd :D

Ja idag åker bh:n! Känns lite overkligt, tycker det känns lite läsikgt.. för när jag har tagit av den vill jag gärna hålla i dom :P Ska ducha snart sen åker den av!

Idag kommer pappas sambo o ska ta med sig maxburgare till mig, så himla gullig hon är! Hon har också opat sig fast för många år sen o gjort en förminskning för hon hade för stora :P

Sen ska jag palla mig ner på stan med en vän o köpa bygellös bh till lör! :D

Ljubi: Hoppas du hittar något litet att sysselsätta dig med iaf, inge kul o behöva gå o vara nere :/
Gilla

booblady

Kvinna ·

21 mar, 2013

gaha, de känns bra eftersom man vet att de är för en god sak (att de ska hänga till sig som sagt) men känns ändå läskigt :D undra om man ser skillnad efter en dag! haha!
Gilla

4an

Kvinna ·

21 mar, 2013

till dig Ljubi!! vet du även om det inte hjälper att höra så har jag hört att det är rätt vanligt att man kan känna sig ledsen å så efter detta, det va en kompis till mig som verkligen betonade att det hade varit jobbigt för henne. hon hade ringt kliniken och pratat med dom, och dom hade sagt att det var rätt vanligt. ring dom du oxå!! jag kan förstå du vet en jättelång prosess som man har gått igenom för många kanske under flera år om man ska göra detta eller inte åsså gör man det tillslut och att det på ngt sätt blir kulmen av tankar och känslor som man haft under år, och då när det äntligen är klart så förväntas man vara glad åt att det äntligen är gjort oxå infinner sig inte den känslan då känner man sig ledsen och förvirrad. jag tror verkligen att det kommer att gå över men det känns skit när man är idet. försök att bara ta dig ut i ljuset gå en promenad laga nån god lunch låter as trist men jag tror att  bara komma ut kan hjälpa känsla även om dock för en stund, men sen ring cliniken gumman jag tror dom kanske har bra saker att säga eller tips hur du  kan tänka göra eller prata med nån. massa styrkekramar till dig.
Gilla

Tj123

Kvinna ·

21 mar, 2013

Malla: Gud vad gooottt!! Här sitter jag och försöker bli hälsosam igen med min kvarg sånläser jag om hamburgare. Fyran! Spännande att köpa bh! Cubus hade fina och sköna. Köpte där igår. Ville liksom inte lägga för mycket pengar nu i början för dom kan ju växa till sig eller bli mindre osv. Booblady: haha jag undrar detsamma! Iofs har jag ganska bra underpol så mina ska nog inte trilla ner så jättemycket mer. Men vem vet. Spännande tid iaf! 4an: vilka bra råd! Tror absolut att det är som du säger. Man förväntas vara så glad osv men det kan nog för många vara svårt att smälta att man faktiskt äntligen har bröst. Sen bidrar förstås brist på sysselsättning till att man känner sig nere. Särskilt om man är så aktiv som Ljubi verkar vara. Det är ett under att jag inte är nere för jag är också väldigt van vid att vara i farten hela tiden. Men det kanske kommer om någon vecka eller så är jag förskonad. Hur går det med barnen nu när mannen jobbar? Ljubi: hoppas du mår lite bättre idag! Försök tänka positivt och försök njuta över din ledighet. Och gör något du verkligen älskar! Hade ställt upp som lunchsällskap eller vad som belst om det inte vore för att jag bor 1h från Sthlm. Haha.
Gilla

malla

Kvinna ·

21 mar, 2013

Hur mjuka har era bröst blivit? mina är fortfarande riktigt hårda o nu har jag mer ont i höger muskel än annars, den är riktigt stel och stramar orderntligt när jag gör gympan..:/ Hur känns det för er?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

21 mar, 2013

Jag gör inte ens gympan för jag rör så mycket på mig ändå. Känns inte alls när jag gör gympan nämligen. Den stramade i stort sett aldrig för mig, bara dom första timmarna typ. Mina mjuknar mer och mer. Kan klämma lite på dom nu utan att det gör ont. Känner dock imlantatet på sidan nertill på yttersidan om jag trycker in lite där. Haha har ni så? Gissar att vävnaden måste växa över implantatet innan det försvinner. Eller ska jag ringa och fråga om det? Försök röra höger arm. Jag upplever att ju mer jag rör mig desto mindre stel blir jag. För det kan jag bli men det stramar inte så som det gjorde första timmarna. Tror det tar ett tag innan dom är mjuka. Vad tycker din pojkvän förresten Malla?
Gilla

malla

Kvinna ·

21 mar, 2013

Ska ju ner på stan sen också, har vart dålig på att röra mig, bara varit ute o gått en gång :/
Min pojkvän gillar dom! haha han kan inte sitta o koncentrera sig på pluggandet :P han säger att nu har han inget att säga till om länge, jag kommer få precis som jag vill (om jag nu försöker övertala honom till nåt) o det är ju en fördel ;) Men han vågar inte riktigt ta på dom, gör rätt ont om man rör dom..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem